کد خبر: ۳۳۴۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

وزیر بهداشت اعلام کرد: اعزام تیم بازرسی جهت بررسی حادثه اصفهان

وزیر بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی با تایید مرگ چند نفر در کرمان بر اثر آنفلوآنزا گفت: ویروس آنفلوآنزا هر سال نسبت به سال قبل مقاوم‌تر می‌شود، از این رو نیاز است تا افراد مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه سمینار برنامه پزشک پژوهشگر در جمع خبرنگاران با اشاره به فوت بیمارانی بر اثر آنفلوآنزا در کرمان گفت: آمار فوت چند نفر در کرمان بر اثر آنفلوآنزا درست است و واقعیت این است که هر سال با شروع فصل سرما بیماری آنفلوآنزا شیوع پیدا می‌کند.

وی با بیان این که آمار سال قبل در این زمینه مشابه امسال بوده است، اظهار داشت: از این رو لازم است تا افراد به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند و در دید و بازدید‌ها مراقبت‌های لازم را لحاظ کنند.

هاشمی با تاکید بر این که بیماری آنفلوآنزا از گذشته وجود داشته و غیر از مراقبت کار دیگری نمی‌توان انجام داد، خاطرنشان کرد: اگر افرادی علائمی از تب یا سرماخوردگی دارند باید فورا به پزشک مراجعه کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که آنفلوآنزایی که منجر به فوت بیماران در کرمان شده است از نوع آنفلوآنزای معمولی بوده است، توضیح داد: ویروس بیماری آنفلوآنزا هر سال نسبت به سال گذشته مقاوم‌تر شده و به اصطلاح نوع ویروس آن وحشی‌تر می‌شود که امسال نیز همین اتفاق رخ داده است.

هاشمی با بیان این که اگر افراد مراقبت کنند جای نگرانی وجود ندارد، ادامه داد: به ندرت اتفاق می‌افتد که کسی به دلیل آنفلوآنزا فوت کند، اما افرادی که مبتلا به نقص ایمنی باشند یا مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای باشن،د آنفلوآنزا در این افراد بروز بیشتری دارد.

به گفته وی، این افراد با ابتلا به بیماری آنفلوآنزا بر اثر مشکلات تنفسی جان خود را از دست می‌دهند.

دستور وزیر بهداشت برای بررسی حادثه بیمارستان اصفهان


وزیر بهداشت در خصوص حادثه شب قبل در اصفهان که در پی آن در یکی از بیمارستان‌های اصفهان به دلیل عدم تمکن مالی والدین کودک، بخیه‌ای که در چانه بیمار زده شده بود، باز شد، اظهار داشت: متاسفانه این خبر در شب گذشته به دست من رسید و دستور دادم که امروز یک تیم بازرسی به این بیمارستان اعزام شود.

وی اضافه کرد: رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز ضمن عذرخواهی قرار است افراد متخلف در این زمینه را به دستگاه قضایی معرفی و با متخلفان برخورد کند.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت در خصوص این که آیا بیمارستان‌های دولتی بابت ارایه خدمات وجهی دریافت می‌کنند یا خیر، گفت: بیمارستان‌های دولتی هزینه‌ای بابت درمان دریافت نمی‌کنند و این امر برای من هم جای سوال داشت. به همین منظور تیمی برای بازرسی به این بیمارستان اعزام شد و تا ظهر امروز گزارش آن اعلام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین