کد خبر: ۳۳۴۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

هشدار الازهر نسبت به یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی

الازهر مصر با محکوم کردن یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی، نسبت به پیامدهای این حمله ها هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری معا فلسطین،الازهر در بیانیه ای دعوت گروه های افراطی صهیونیست را در جهت تحریف هویت اسلامی مسجدالاقصی و یهودی سازی آن همزمان با جشن های آیین یهودیان دانسته است.

دراین بیانیه الازهر این دعوت ها را رد و پیامدهای این گونه اقدام ها را وخیم عنوان کرد و افزود: این رویکرد نتیجه ای جز شعله ور شدن خشم مسلمانان در داخل سرزمین های اشغالی و خارج از آن و اهانت به جایگاه مقدس این حرم الهی در دل مسلمانان به عنوان قبله نخست آنان و سومین مکان مقدس و محل معراج پیامبر ندارد.

این بیانیه افزود: تمام کشورهای دوستدار صلح باید فوری دراین موضوع مداخله کرده و مانع وحشیگری های مکرر رژیم صهیونیستی در قبال این حرم الهی وتلاش ها درجهت یهودی سازی آن شوند.

الازهر تاکید کرد: این دعوت های مغرضانه تحریک آمیز وکاملا مردود هستند زیرا مساله فلسطین در دل وفکر مسلمانان جهان همیشه زنده و پایدار است.

گروههای افراطی صهیونیست از یهودیان دعوت کردند از روز یکشنبه به مناسبت عید موسوم به حانوکا به مسجد الاقصی یورش ببرند.

رژیم صهیونیستی همزمان با این روند و در جهت تغییر هویت تاریخی اسلامی و یهودی سازی بیت المقدس ، اقدام به پخش تصاویر رنگی بر در و دیوار بیت المقدس و نصب مجسمه های نورانی در کوچه های این شهر کرده است.

سرزمین های اشغالی فلسطین از ابتدای ماه اکتبر گذشته (9 مهر) صحنه اعتراض گسترده فلسطینیان به سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قبال «مسجدالاقصی» و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی آن بوده که این دور تازه قیام فلسطینی ها علیه رژیم صهیونیستی به انتفاضه سوم یا «انتفاضه قدس» معروف شده است.

بر اساس اعلام منابع فلسطینی، دردرگیری های نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان 114 فلسطینی به شهادت رسیده که 25نفر از این تعداد کودک و نوجوان بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین