کد خبر: ۳۳۵۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

قاتل زن و مرد کر و لال ، اعترافاتش را پس گرفت

اردیبهشت سال جاری صدای شلیک گلوله‌ای سکوت شبانگاهی را در جاده شریف‌آباد شکست و جنایتی مسلحانه رقم خورد. مسافران در رستوران بودند که با شنیدن صدای تیراندازی بیرون دویدند و خود را در برابر صحنه هولناک قتل مرد جوانی دیدند که همسرش نیز کنارش ایستاده بود و شیون کنان کمک می‌خواست.
آفتاب‌‌نیوز : ماجرای شلیک مرگبار خیلی زود به مأموران پلیس کلانتری شریف‌آباد مخابره شد. دقایقی بعد تیم جنایی پای در قتلگاه گذاشت و در تاریکی شب و  در بین حلقه مسافران دست به تحقیقات میدانی زد.کارآگاهان در این تجسس‌ها پی بردند قربانی علی نام دارد و کر و لال است و با همسر کر و لالش برای خوردن شام در کنار رستوران توقف کرده‌اند و پس از خوردن شام هنگام بیرون آمدن، مرد نقابداری از آنان قصد اخاذی داشته و وقتی دیده هر دو کرولال هستند نقاب را از صورتش برداشته و پای علی را هدف گلوله قرار داده است.

به گزارش ایران، کارآگاهان برای دستگیری عامل جنایت مسلحانه به بازبینی دوربین‌های مداربسته رستوران پرداختند و دیدند که مرد موتورسواری در حال حرکت است اما چهره‌اش دیده نمی‌شود.سرانجام کارآگاهان برای ردیابی و شناسایی مهاجم مسلح، همسر قربانی را به چهره‌نگاری رایانه‌ای دعوت کردند و با راهنمایی‌های وی 3 مرد که مشابهت زیادی به چهره فرضی داشتند به دام افتادند.

محمد نخستین مظنونی بود که تحت پیگرد قرار گرفت و تفنگ این مرد برای کارشناسی در اختیار کارشناسان قرار گرفت و مشخص شد با توجه به وجود ترکیبات شیمیایی خاص که معمولاً پس از تیراندازی در لوله باقی می‌ماند با هر دو لول این سلاح در گذشته‌ای نزدیک شلیک صورت گرفته است اما محمد اصرار بر بی‌گناهی کرد و پس از اثبات بی‌گناهی‌اش آزاد شد و کارآگاهان با ردپایی از یک مرد با نام رضا روبه‌رو شدند که وی نیز بی‌گناه شناخته شد.

در همه این مراحل همسر مرد کرولال هم محمد و هم رضا را قاتل شوهرش معرفی کرد تا اینکه مردی به نام مجتبی که کشاورز ساکن شریف‌آباد است به عنوان متهم اصلی پرونده ردیابی و دستگیر شد.این مرد در بازجویی‌ها ابتدا ادعای بی‌گناهی کرد و دو تفنگ شکار‌ی‌ای که از خانه وی کشف شده بود برای کارشناسی در اختیار کارشناسان اسلحه‌شناسی قرار گرفت و مشخص شد که هیچ گلوله‌ای از آنها شلیک نشده است و عجیب‌ اینکه مجتبی به قتل مرد کرولال اعتراف کرد و پرونده این جنایت مسلحانه با صدور کیفرخواست به دادگاه هشتم کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

صبح دیروز مجتبی در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغرزاده و یک قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفت و در ابتدای جلسه با تقاضای قصاص خانواده قربانی روبه‌رو شد.مجتبی وقتی پشت تریبون دفاع ایستاد، جنایت را نپذیرفت و گفت: وقتی دستگیر شدم تحت شرایط روحی و روانی خاصی گفتم قاتل هستم اما باور کنید من نه قاتلم و نه زورگیر! چرا که وضع مالی خوبی دارم و کارهای پیمانکاری انجام می‌دهم و اصلاً نیازی به اخاذی ندارم.وی افزود: شب حادثه در یک قهوه‌خانه بودم و حتی شاهدان نیز شهادت دادند که زمان وقوع قتل من در قهوه‌خانه بوده‌ام و حتی در مراحل بازپرسی نیز بارها تأکید کردم بی‌گناهم اما کسی توجهی نکرد و حالا نیز حاضر به سوگند هستم که جنایتی مرتکب نشده‌‌ام!

بنابر این گزارش، در پایان دو قاضی عالیرتبه جنایی برای تصمیم‌گیری قضایی با هم وارد شور شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین