کد خبر: ۳۳۵۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

5 عامل مهم در شیوع سرطان را بشناسید

یک فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان گفت: افزایش استفاده از مواد شیمیایی و شوینده، آلودگی ناشی از دود خودروها، سم‌پاشی درختان و دود ناشی از سوزاندن چوب آن، همچنین استفاده از سبزیجاتی که با آب فاضلاب تغذیه می‌شوند همگی می‌توانند علتی برای شیوع سرطان به شمار آیند.
آفتاب‌‌نیوز :
 دکتر حسین اصفهانی تصریح کرد: گاهی نوساناتی در ارسال داروهای شیمی درمانی ایجاد و باعث می‌شود درمان به موقع انجام نشود. نوسان در تامین داروهای شیمی درمانی کودکان سرطانی را آزار می‌دهد.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا،وی با بیان اینکه شیوع سرطان در استان همدان افزایش نداشته بلکه تشخیص‌های سرطان بهتر شده، تاکید کرد: در گذشته اگر فردی مبتلا به سرطان بود، بیماری‌اش بسیار دیر تشخیص داده می‌شد و در اغلب موارد هم بیمار سرطانی بر اثر عدم درمان فوت می‌کرد بدون اینکه بداند علت آن سرطان بوده است.

این فوق تخصص خون و سرطان افزود: امروزه سبک زندگی در شهرها و حتی روستاها بسیار نامناسب شده؛ به طوری که غذای نامناسب، استفاده از مواد شیمیایی و شوینده‌ها افزایش یافته، بیشتر خودروها تک سرنشین شده و آلودگی ناشی از دود خودروها عاملی برای ایجاد سرطان شده است.

اصفهانی، شایع‌ترین نوع سرطان در بین کودکان را سرطان خون و مغز دانست و تصریح کرد: در بیشتر موارد با استفاده از روش جراحی می‌توان سرطان مغز را در کودکان درمان کرد.

وی افزود: سرطان خون نیز دومین سرطان شایع در بین کودکان است که خوشبختانه در 70 درصد موارد کودکان درمان خوبی را می‌پذیرند. بیشترین اقدامات پیشگیری از سرطان در دست خود افراد است و با سبک زندگی مطلوب، عدم‌مصرف آفت‌کش‌ها و شوینده‌های شیمیایی و دوری از عوامل خطر به راحتی می‌توان از ایجاد و عوارض آن پیشگیری کرد.

وی در پایان توصیه کرد: خانواده‌ها در صورت مشاهده علائم اولیه‌ای مانند خستگی مفرط، بزرگی کبد و طحال، کم‌خونی غیرقابل توجیه، کبودی و ورم غدد لنفاوی حتما به پزشک مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین