کد خبر: ۳۳۵۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

معین: دوران احمدی‌نژاد جنگ تحمیلی دوم بود

وزیر علوم دوره سازندگی و اصلاحات گفت : تاقبل از دولت نهم آموزش عالی یکی از پاک ترین محیط های کشور بود و فساد اخلاقی و مالی و اقتصادی در آن رخنه نکرده بود ولی در این سال ها آلودگی و فساد وارد این سیستم نیز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مصطفی معین در مراسم روز دانشجو که در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد٬ اظهار داشت: روز دانشجو، روز هویت دانشجو و جنبش دانشجویی است و هویتی است که طی ۶۰ سال گذشته راه‌های پر فراز و نشیبی را طی کرده است.

به گزارش آفتاب به نقل از ایلنا٬ وی با بیان اینکه نخستین جرقه اعتراضی دانشجویی بعد از ورود نیکسون و سفیر انگلیس به ایران زده شد، تصریح کرد: در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ نیز تا حدودی نبرد مسلحانه از طرف دانشجویان در جهت دفاع از آزادی و حقوق مردم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بسیاری از فرماندهان جنگ تحمیلی را دانشجویان و دانشگاهیان تشکیل می‌دادند، تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی مردم شریف و غیرتمند ایران در برابر صدام و هم‌پیمانانشان ایستادند و از کشور دفاع کردند.

وزیر علوم دوره اصلاحات به نقش دانشجویان در بسیج سازندگی و بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده کشور توسط دانشجویان پرداخت و گفت: جنبش مردمی دوم خرداد و نقش پیشاهنگی دانشجویان و شور و نشاطی که به انتخابات داده بودند٬ بر کسی پوشیده نیست و دانشجویان نباید خودشان را دست کم بگیرند.

معین با اشاره به انتخابات سال ۸۸ و مسائل تلخی که روی داد٬ افزود: در سال ۹۲ فعالان سیاسی با مدیریت آقای خاتمی و کنار کشیدن آقای عارف دولت تدبیر و امید تشکیل شد.

به گفته وی در سال ۸۴ و دوره اصلاحات واقعه‌های مانند قتل‌های زنجیره‌ای و فاجعه کوی دانشگاه باعث شد جنبش دانشجویی به سرخوردگی و انفعال برسد و این امر را در دوره دوم ریاست جمهوری خاتمی شاهد هستیم که دانشجویان تا آنجا پیش رفتند که حتی رای به تحریم انتخابات دادند و ناخواسته سهمی را ایفا کردند که منتهی به تشکیل دولت سیاه در این کشور شد.

وزیر علوم دوره اصلاحات از جنگ تحمیلی هشت ساله بین سال‌های ۵۹ تا ۶۷ نیز یاد کرد و افزود: جنگ تحمیلی دیگر بین سال‌های ۸۴ تا ۹۲ در ایران روی داد.

معین با بیان اینکه در جنگ تحمیلی بسیاری از زیر ساخت‌های کشور، پالایشگاه‌ها تخریب شد، تصریح کرد: رکود در تولید و به شهادت رسیدن ۲۰۰ هزار شهید، معلولیت، افسردگی، حاشیه‌نشینی، بی‌خانمانی، مهاجرت از روسال به شهر تنها بخشی از ثمرات جنگ تحمیلی هشت‌ساله بود.

وی همچنین به دوره اصلاحات و به انفعال کشیدن جنبش دانشجویی و انتخابات سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: من در طول انتخابات ریاست جمهوری تنها کاندیدای بودم که از دانشگاه آمدم و بار‌ها گفتم که کشور را پر مخاطره و آینده را سیاه پیش بینی می‌کنم و می‌گفتم دانشجویان باید نقش خط‌شکن داشته باشند و منفعل نباشند٬ ولی متاسفانه تعبیر غلط بود و گفتند چه بیایید چه نیایید فلان شخص رئیس جمهور می‌شود٬ پس چرا ابزار دست سیاست‌بازان شویم.

معین در بخش دیگری از سخنانش به اتفاقات سال ۸۴ پرداخت.

  به اعتقاد وی ، در این سال‌ها جنگ نرم روی داد و تخریب فرهنگ و اخلاق و ارزش‌های دینی، برداشت از دین و خرافه‌گرایی، فروپاشی اقتصاد، تسری و گسترش فساد در همه ساختار کشوراز جمله دستاوردهای این دوره است.

وزیر علوم دوره سازندگی و اصلاحات تاکید کرد: تا قبل از دولت نهم آموزش عالی یکی از پاک‌ترین محیط‌های کشور بود و فساد اخلاقی و مالی و اقتصادی در آن رخنه نکرده بود٬ ولی در این سال‌ها آلودگی و فساد وارد این سیستم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
داریوش فر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
2
درود بر شما اقای معین .واقعا با هیچ زبانی نمیشد دوره شرم اور 8ساله احمدی نژادرو بیان کرد اما شما بایه جمله مختصر وسعت تخریب را بیان کردید متشکرم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین