کد خبر: ۳۳۵۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸

دلیل اجرایی نشدن افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون دلیل اجرایی نشدن قانون افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه در برخی دستگاه‌ها و نهادها مورد بررسی قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب گفت: بررسی علت عدم اجرای قانون تنظیم خانواده و جمعیت و بالاخص بحث افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه در دستور کار امروز کمیسیون بود که گویا مشکلاتی در مسیر اجرا داشته است.

وی ادامه داد:‌ مسئولین سازمان تامین اجتماعی گفتند نمی‌توانیم اعتبار این کار را تامین کنیم. در عین حال نمایندگان دولت مدعی هستند این قانون اجرایی می‌شود و فقط در نهادهایی که به تامین اجتماعی وابسته هستند این قانون اجرا نشده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: از سال 92 و تصویب این قانون در ردیف جدول 8 ،‌400 میلیارد تومان برای اجرایی شدن این قانون تخصیص داده شد اما دستگاه‌ها پیگیر آن نبودند و اصل موضوع این است که بودجه مربوطه به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود و سازمان تامین اجتماعی باید با این وزارتخانه ارتباط گرفته و بودجه را از آن‌ها می‌گرفت که این کوتاهی صورت گرفته است و دلیل اجرایی نشدن قانون همین است.

وی همچنین از بررسی قانون اجازه پرداخت حقوق و مزایای ماهانه مستمری بگیران بنیاد شهید خبر داد و افزود: در اجرای این قانون نیز مشکلاتی برای مستمری بگیران وجود دارد که بنا شد از خزانه استعلام شده و دید چطور می‌توان مشکلات آن‌ها را حل کرد که با بنیاد شهید و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در رابطه با این مساله جلساتی خواهیم داشت تا هرچه سریع تر مشکلات حل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین