کد خبر: ۳۳۵۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

با پرفروش شدن «خواب تلخ» پردیس سینمایی ملت نیز به جمع سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم اضافه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
فیلم سینمایی «خواب تلخ» در روزهای نخست اکران خود توانست به پرفروش‌ترین فیلم گروه هنر و تجربه تبدیل شود.

پیش از این پردیس‌های سینمایی کورش و چارسو نیز در پی استقبال تماشاگران از این فیلم سانس‌های فوق‌العاده برای «خواب تلخ» در نظر گرفته بودند و حالا پردیس ملت نیز در سالن شماره 2 خود ساعت 20:45 دقیقه هرشب این فیلم را نمایش می‌دهد.

«خواب تلخ» نخستین فیلم بلند محسن امیریوسفی است که از موفق‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در جشنواره‌های بین‌المللی بوده و این روزها پس از 12 سال در گروه هنر و تجربه به نمایش در می‌آید.

اولین نمایش «رسوایی 2» در جشنواره فیلم فجر

مسعود ده نمکی تهیه کننده و کارگردان «رسوایی2 » فرم حضور در جشنواره را پر کرد.

در حال حاضر مراحل پایانی آماده سازی فیلم برای نمایش در جشنواره فجر انجام می‌شود.

این فیلم که ادامه «رسوایی 1» است، چند سال بعد از اتفاقات سری اول را روایت می کند و تمام اتفاقات در یک مکان فرضی رخ می دهد. فیلمنامه توسط خود ده نمکی به نگارش درآمده و مضمونی عرفانی - اجتماعی دارد.

ساخت جلوه‌های ویژه فیلم از سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر در مراحل نهایی است.

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا، سحر قریشی، مهران رجبی، فخرالدین صدیق شریف، امین ایمانی، امیر نوری، اسماعیل خلج، رامین راستاد، ابوالفضل همراه و... بازیگران اصلی «رسوایی 2» هستند.

"باز باران" سه شنبه کلید می‌خورد

تصویر برداری فیلم "باز باران " به سفارش موسسه خیریه "باز باران" حامی کودکان بیمار نقص ایمنی اولیه ، به نویسندگی و کارگردانی امیر حسین محمد خانی 17 اذر ماه آغاز می‌شود.

سعید داخ ، شیما محمدی ،ارسطو خوشرزم ،علی عامل هاشمی ، مهتاب امین الرعایا، ستایش مرادی ، الناز شاهوردی ، شیوا فرجی و ... در این اثر حضور دارند .

موسسه خیریه "باز باران" از سال 1358 تاکنون در زمینه حمایت از کودکان بیمار نقص ایمنی اولیه ، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست فعالیت می‌نماید.

این فیلم کوتاه به منظور معرفی بیماری نقص ایمنی اولیه و اهمیت اهدای سلول های بنیادی و همچنین هزینه بالای درمان و مشکلات خانواده های کودکان بیمار تهیه و تولید می‌شود .

در خلاصه داستان این فیلم آمده است : حد فاصل مرگ و زندگی کودکان بیمار نقص ایمنی اولیه لحظه‌ای کوتاه است ، لحظه ها را قدر بدانیم ...

داوود عباسی مدیر تصویر برداری ، منصور شهبازی مدیر صدابرداری ، کیارش قوام زاده طراح صحنه ، مهرناز اکبری طراح لباس ، ایمان کیانی دوست و عطیه خلیلی دستیاران کارگردان ،امیر جعفری مدیر برنامه ریزی ، محمد رضا رئیسی عکاس ،حسن مطهری روابط عمومی ، محمد خانی را در پروژه جدیدش همراهی می‌کنند.

موافقت با ساخت یک فیلم در شبکه نمایش خانگی

شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت یک فیلمنامه موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی ، بر اساس جلسه 8 آذر شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم نامه "به من لبخند بزن" به تهیه کنندگی رسول صدرعاملی و به کارگردانی جعفر نورمحمدی موافقت به عمل آمد.

همچنین در این جلسه با ساخت دو عنوان فیلم کوتاه داستانی نیز موافقت به عمل آمد.

برنامه سخنرانی‌های هفته تئاتر لهستان در ایران اعلام شد

کارشناسان و هنرمندان تئاتر لهستان چهار نشست سخنرانی را درسالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر از 23 تا 26 آذر ماه 94 درجریان هفته تئاتر لهستان برگزار می‌کنند.

نخستین جلسه سخنرانی هفته تئاتر لهستان با موضوع " مدیریت و تئاتر در لهستان" توسط "دوروتا بوخوالد (DOROTA BUCHWALD)" روز دوشنبه 23 آذرماه برگزار می‌شود.

این مدیر تئاتری درباره سازماندهی ، مدیریت ، بودجه بندی و سیستم آموزش در تئاتر لهستان صحبت می‌کند.

روز سه شنبه 24 آذرماه نیز یاروسلا فرت کارگردان و بنیانگذار تئاتر زار و مدیر موسسه گروتوفسکی با موضوع "پایتخت فرهنگی اروپا و المپیک تئاتر " برای علاقه مندان تئاتر لهستان سخنرانی می کند.

"تاثیر تئاتر کانتور و گروتفسکی برجریان تئاتر معاصر تهران" عنوان سخنرانی " داریوش کوشینسکی( PROF. DARIUSZ KOSIŃSKI) " است که روز چهارشنبه 25 آذر برگزار می شود.

وی در این سخنرانی تاثیر تادئوش کانتور و یرژی گروتفسکی در تئاتر لهستان و جهان را بررسی کرده و به تحلیل و واکاوی تنش میان تلاش برای حفظ اصالت کار این هنرمندان از یک طرف و یک نیاز و تمنا برای استفاده و توسعه آنها به یک روش خلاق و اصیل از طرف دیگر می‌پردازد. کوشینسکی یک نمای کلی در این زمینه برای هنرمندان معاصر و کمپانی هایی که دنبال پیدا کردن پاسخ به کانتور و گروتووسکی هستند ارایه خواهد کرد.

ویتولد مروژک (WITOLD MROZEK) نیز روز پنجشنبه 26 آذر ماه با موضوع "تئاتر فیزیکی در لهستان" سخنرانی می کند. در این سخنرانی بدن- صدا- گفتار- مرحله مستقل در تاتر لهستان بین تاتر و موسیقی بررسی می شود.

جلسات سخنرانی هفته تئاتر لهستان ساعت 18 روزهای یاد شده در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود و ورود عموم علاقه مندان در این جلسات آزاد است.

هفته تئاتر لهستان در تهران از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه ۱۳۹۴ توسط اداره کل هنرهای نمایشی، سفارت لهستان در ایران و دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می شود.

ثبت نام بیش از 8000 دانش آموز در مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم تاکنون

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) گفت: جایزه علمی-فناوری پیامبر اعظم به عنوان بالاترین نشان علمی و فناوری در سطح جهان اسلام، شناسایی و تجلیل از دانشمندان جهان اسلام را هدف قرار داده است.

مهندس مهدی صفاری نیا، دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص)، درباره پیوند و تعامل مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم با جایزه مصطفی(ص) افزود: هدف جایزه مصطفی‌(ص) توسعه و ترویج علم در سراسر دنیاست. بخشی از این هدف امسال در حوزه دانش آموزی پیگیری می شود که آن را مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم نامگذاری کرده ایم. چراکه سال 2015 میلادی همزمان با هزارمین سال تالیف کتاب المناظر او توسط یونسکو با عنوان سال نور نامگذاری شده است. این کتاب ارزشمند پایه علم نور یا اپتیک در سراسر دنیا به شمار می آید و بسیاری از دستاوردهای علمی و فناوری جهان بر پایه آن قرار دارد.

صفاری نیا با بیان این که مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم با هدف آشنایی بیشتر با علم فیزیک و نور برگزار می شود، ادامه داد: این مسابقه علاوه بر افزایش اطلاعات دانش آموزان کشور با علم فیزیک و نور یک کار هنری نیز عرضه می‌کنند و فیلم مستندی یک دقیقه ای به صورت گروهی می سازند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این مسابقه از ابتدای آبان ماه شروع شده و درباره آن در سطح پژوهش‌سراها، مدارس استعدادهای درخشان و سایر مدارس سراسر کشورها اطلاع رسانی شده است. تاکنون نیز بیش از 8000 دانش آموز برای شرکت در این رقابت نام نویسی کرده اند و قرار است طرح ها و ایده های جدید و خلاقانه خود را بر اساس اصول فیزیک و نور به فیلم تبدیل کنند. بیش از 300 نمونه اثر در سایت http://mustafaprize.org/ برای الگوبرداری دانش آموزان نیز قرار دارد و خوشبختانه تاکنون از همه استان ها و در سطحی وسیع متقاضیانی برای شرکت در این رقابت دانش آموزی ثبت نام کرده‌اند.

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) با اشاره به همکاری صداوسیما در اطلاع رسانی این جایزه و مسابقه فیلم نور ابن هیثم بیان کرد: بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات جایزه مصطفی(ص) و مسابقه فیلم نور ابن هیثم از طریق رادیو و تلویزیون اطلاع رسانی می‌شود. همچنین وزارت آموزش و پرورش و مجموعه هایی که با بدنه دانش آموزی و سینما در ارتباط هستند، نیز ما را همراهی خواهند کرد. همچنین بنا داریم تا در سال‌های آینده مسابقه فیلم دانش آموزی را به سایر بخش‌های علمی اختصاص دهیم تا دانش آموزان ابتکارات و اطلاعات خود درباره موضوعات مختلف را به منصه ظهور برسانند.

مسابقه فیلم نور ابن هیثم از برنامه هایی است که توسط دبیرخانه جایزه مصطفی(ص)، برگزار می‌شود.

جوایز پیش فروش بلیت «شیفت شب» فردا به برندگان اهدا خواهد شد

برندگان آخرین مرحله قرعه کشی خریداران بلیت‌ فیلم سینمایی «شیفت شب» فردا جوایزشان را در پردیس ملت توسط کارگردان این فیلم دریافت خواهند کرد.

جوایز قرعه کشی خریداران بلیت فیلم سینمایی «شیفت شب» روز سه شنبه 17 آذر ساعت 18:45 قبل از شروع نمایش آن در پردیس سینمایی ملت به برندگان اهدا خواهد شد.

بنابراین گزارش، پیش از این اعلام شده بود مخاطبانی که بلیت فیلم سینمایی «شیفت شب» را از طریق سایت سینما تیکت پیش خرید کنند هر هفته به پنج نفر از خریداران به قید قرعه، گوشی آیفون اهدا خواهد شد. که فردا آخرین مرحله ی از این قرعه کشی در پردیس سینمایی ملت با حضور نیکی کریمی انجام می‌شود.

فیلم سینمایی «شیفت شب» آخرین ساخته نیکی کریمی با بازی محمدرضا فروتن، لیلا زارع، امیرحسین آرمان، امیر آقایی، نیکی کریمی، سحر قریشی، حسین پاکدل، اکبر رحمتی، روح‌الله محرابی، سعیده عرب، شایان خلیلی، یاس نوروزی و گوهر خیراندیش همراه است و داستان زنی به نام ناهید را روایت می‌کند که در خیابان‌های تهران به دنبال شوهرش می‌گردد تا راز زندگی‌شان را کشف کند.

این فیلم از اواخر آبان ماه سال جاری اکران عمومی خود را در سینماها آغاز کرد. که فروش آن با استقبال خوبی مواجه شد و هم اکنون در ادامه روند صعودی‌اش در پایان هفته دوم اکرانش به صدر جدول فروش هفتگی سینما‌ها رسید.

«شیفت شب» رقابت سختی با «شاهزاده روم» در بالای جدول دارد و جای این دو فیلم در طول هفته چندین بار جابه‌جا شده اما فروش بالای آخر هفته فیلم نیکی کریمی این فیلم را در بالای جدول فروش هفتگی قرار داده است.

پیش فروش اینترنتی نمایش «کمدی اتفاقات» آغاز شد

پیش فروش اینترنتی بلیت‌های نمایش «کمدی اتفاقات» به کارگردانی میثم عبدی ششمین اثر از گروه تئاتر اشتباهات، آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی، نمایش «کمدی اتفاقات» به کارگردانی میثم عبدی که آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت، به دلیل استقبال از یکشنبه 22آذر ماه در تئاتر باران اجرا خواهد شد و پیش فروش اینترنتی بلیط‌های نمایش از صبح یکشنبه14 آذر در سایت تیوال آغاز شده است.

کمدی افتضاحات، ارتباطات، اکتشافات، ارتفاعات، استشمامات کارهای قبلی این گروه است که به صحنه رفته است.

نمایش کمدی اتفاقات نوشته ادواردو دفیلپو و ترجمه داریوش مودبیان است.بازیگران نمایش عبارتند از:عباس جمشیدی،فریبا امینیان،منصور اسکندری،منوچهر رمضانی،سینوره کفاش طلب،امین قاضی،مهدی مجنونی،اسماعیل باستانی و امیر عضد.

دیگر عوامل این نمایش نیز عبارتند از: تهیه کننده:مریم رودبارانی، بشیر جعفری نیا، دستیار کارگردان : آرزو ندرلو، طراح صحنه: محسن غلامی، طراح پوستر و بروشور: ماریا عبدی، طراح لباس : آرزو ندرلو، انتخاب موزیک: کیوان افتخاریان، عکاس:رز ارغوان آذر،میلاد بهشتی، منشی صحنه: شیما بهرمان، ساخت تیزر:فرانک پرندی

هیات داوران آثار بخش صحنه‌ای دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین های مذهبی «خمسه» معرفی شدند.

محمود عزیزی، اردشیر صالح پور و شهرام کرمی به عنوان هیات داوران آثار بخش صحنه‌ای دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین های مذهبی «خمسه» معرفی شدند.

در بخش مسابقه صحنه‌ای این سوگواره 8 نمایش حضور دارند.

دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری علی‌اصغر خسروی از 5 الی 24 آذر ماه برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین