کد خبر: ۳۳۵۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷

کارکنان صلیب سرخ در یمن ربوده شدند

افراد مسلح دو تن از کارکنان کمیته بین المللی صلیب سرخ را در صنعا پایتخت یمن ربودند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از  پایگاه اینترنتی کمیته بین المللی صلیب سرخ، یکی از ربوده شدگان در کمال صحت و سلامت آزاد شد، اما فرد دوم که از تابعیت تونس برخوردار است، همچنان در اسارت افراد مسلح است.

«آنتوئین گراند» رییس هیات صلیب سرخ در یمن ضمن ابراز بی اطلاعی در مورد هویت آدم ربایان، خواستار آزادی فرد ربوده شده در سریع ترین زمان ممکن شد.

وی ضمن استقبال از آزادی یکی از دو کارمند صلیب سرخ، گفت: ما برای کمک به مردم یمن در این کشور هستیم، اما مواردی از این دست، کمک رسانی به مردم محتاج کمک را دشوارتر می کند.
کمیته بین المللی صلیب سرخ در حال حاضر کلیه فعالیت های میدانی خود در یمن را متوقف کرده است.

چند مورد حوادث امنیتی طی ماه های اخیر علیه کارکنان صلیب سرخ در یمن روی داده است.
دو تن از کارکنان این نهاد بین المللی شهریور ماه هنگام نقل مکان از سعده به صنعا به ضرب گلوله کشته شدند.

براساس این گزارش، صلیب سرخ بیش از 50 سال در یمن برای کمک رسانی به مردم این کشور که از جنگ های مسلحانه زیان دیده اند، فعالیت دارد.

انتقال دارو به بیمارستان ها، ملاقات زندانیان، بهبود وضعیت آب و برق رسانی و توزیع غذا و آب در میان مردم از جمله موارد کمک رسانی این نهاد در یمن بوده است.

بیش از 2 میلیون یمنی از خدمات و سرویس دهی کارکنان کمیته بین المللی صلیب سرخ برخوردار شده اند.

تروریست های القاعده بخش هایی از شهر عدن را که دومین شهر بزرگ یمن است، در اشغال خود دارند.

شهر عدن چندی پیش در جریان حمله مشترک نیروهای وابسته به «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن، نیروهای ویژه امارات متحده عربی و نیروهای القاعده، از کنترل ارتش و نیروهای مردمی خارج شد.

تسلط القاعده بر عدن این پرسش را به ذهن می رساند که چه نسبتی بین ائتلاف عربستان و نیروهای منصور هادی با نیروهای القاعده در یمن وجود دارد و این امر چه خطراتی برای امنیت این کشور، منطقه و جهان خواهد داشت؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین