کد خبر: ۳۳۵۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳

آنفلوآنزای خوکی به کرمانشاه هم رسید/ شناسایی 8 بیمار

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شناسایی هشت بیمار مبتلا به آنفلوآنزای H1N1 در کرمانشاه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر ابراهیم شکیبا در جلسه ستاد بحران آنفلوآنزای H1N1 که امروز (17 آذرماه) با حضور جمعی از مسئولین در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه 34 مورد مشکوک ابتلای آنفلوآنزای نوع H1N1 در استان داشته‌ایم، گفت: از این تعداد نتیجه آزمایش هشت بیمار مثبت شده است.

وی از آماده باش تمام بخش‌های درمانی و مراکز بهداشتی استان خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات خوبی جهت جبران کمبودها و تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز در زمینه مقابله با این نوع آنفلوآنزا اختصاص داده شده است.

شکیبا اظهار کرد: در حال حاضر تمامی بخش‌های درمان در جهت مقابله با این نوع آنفلوآنزا آمادگی داشته و کمبود تجهیزات و یا دارو در این زمینه در استان نداریم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در صورت وجود موارد این نوع آنفلوآنزا به سرعت اپیدمی آن رخ می‌دهد، گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده چنانچه شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند در زمینه مقابله با این نوع آنفلوآنزا مشکلی نخواهیم داشت.

شکیبا از اطلاع رسانی در خصوص این بیماری به همه مراکز بهداشتی و درمانی استان خبر داد و اظهار کرد: قرار است بزودی جلسه‌ای نیز با نظام پزشکی داشته باشیم تا آگاهی لازم در این زمینه به پزشکان بخش خصوصی هم داده شود.

وی با اشاره به آماده باش تمامی تیم‌های بحران در سطح شهرستانها گفت: حتی آموزش رانندگان اتوبوس‌ها و مینی‌بوس ها نیز انجام شده و بهورزها نیز در روستاها آموزش‌های کافی را دیده‌اند.

شکیبا اظهار کرد: به مسئولین تمامی دستگاه‌هایی که مسئولیت اماکن تجمع عمومی را بر عهده دارند از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه‌ها، ترمینال و فرودگاه هم هشدارها و اطلاعات لازم داده شده است.

این مسئول افزود: همچنین برنامه آموزشی ویژه‌ای برای مراکز روستایی و خانه‌های بهداشت داشته‌ایم و تمام کمبودهای آنها را به لحاظ دارویی و تجهیزات تامین کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، شکیبا با بیان اینکه فعلا بحران به اندازه‌ای که موجب تعطیلی مدارس استان شود نیست، گفت: بهتر است با آموزش و پرورش هماهنگی صورت گیرد تا در خصوص مرخصی دانش آموزان بیمار زیاد سخت گیری نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
0
1
شکر خدا سوغات هموطنان عاشق و دل سوخته نصیب همه میشود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین