کد خبر: ۳۳۵۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

روایت معاون بهداشت از ماجرای بیمارستان خمینی‌شهر/ انگیزه حادثه زیرسوال است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: انگیزه اتفاق بیمارستان خمینی شهر زیر سوال است، چرا که دریافتی پزشکان در بیمارستانهای دولتی هیچ ارتباطی به پرداختی بیمار در بیمارستان ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر محمد آقاجانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، درباره اتفاقی که در چند روز گذشته در یکی از بیمارستان‌های خمینی شهر اصفهان رخ داده بود، گفت: چند روز گذشته کودکی را به دلیل جراحت چانه به بیمارستان آورده بودند و علی رغم پذیرش اولیه و ارائه خدمات درمانی به این کودک، مشکلاتی ایجاد شده بود که بررسی‌های اولیه از بروز تخلفاتی از سوی پزشک و پرستار حکایت دارد.

وی افزود: شواهد حکایت از بروز تخلف دارد. البته حکم نهایی را دادگاه باید صادر کند.

آقاجانی همچنین گفت: با توجه به اهمیت موضوع و با دستور وزیر بهداشت بعد از این اتفاق دو تیم نظارت ارشد به اصفهان اعزام شدند و من نیز به همراه مدیرکل نظارت عازم اصفهان شدیم و بعد از بررسی‌های لازم تصمیمات گرفته و اجرایی شد. بر این اساس اولا با توجه به بروز این تخلفات تصمیم گرفته شد که رییس و مدیر بیمارستان از سمت خود برکنار شوند که این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: همچنین پزشک و پرستار مسوول بیمار نیز به دادگاه نظام پزشکی شهرستان معرفی شدند، کیفرخواست صادر شد و جلسه اول دادگاه نیز برگزار شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت در تشریح این ماجرا که پزشک و پرستار به دلیل عدم توانایی مالی خانواده بیمار اقدام به کشیدن بخیه‌های جراحت چانه کودکی چهار ساله کرده بودند، گفت: مبلغی که باید بیمار پرداخت میکرده 105 هزار تومان بوده است چرا که بیمار و خانواده بیمار بیمه نبودند و علی رغم اینکه دولت امکان بیمه شدن را برای آحاد ایرانیان بدون پرداخت وجه فراهم کرده اما این خانواده بیمه نبوده‌اند اما این موضوع دلیلی برای دریافت وجه از بیمار نیست زیرا اصولا بیمارانی که به صورت اورژانس به بیمارستان مراجعه می‌کنند، ارائه خدمت برای آنها اولویت دارد و وظیفه بیمارستان، پزشک و پرستار ارائه خدمت بدون دریافت وجه است تا زمانی که به وضعیت بیمار رسیدگی شود.

آقاجانی با بیان اینکه سرعت عمل وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در رسیدگی به این ماجرا قابل توجه است، گفت: بعد از این اتفاق در روز گذشته دو دادگاه نظام پزشکی و تخلفات اداری تشکیل شد، کیفرخواست صادر شد و پزشک و فعلا فعالیت پرستار مسوول نیز به حالت تعلیق درآمده است.

وی ، تاکید کرد: نکته مهم این است که در مجموعه وزارت بهداشت، خط قرمز حقوق بیماران و سلامت مردم است و در این مورد هیچ حاشیه امنی برای هیچ مسوول، پزشک و پرستاری وجود ندارد و همه در برابر قانون و سلامت مردم مسوول هستند.

به گزارش ایسنا، آقاجانی افزود: نکته دیگر این است که اتفاقاتی از این دست غیرعادی بوده و نباید بر خدمات ارزشمند پزشکان و پرستاران سایه اندازد. البته انگیزه این اتفاق هم زیر سوال است؛ چراکه دریافتی پزشکان در بیمارستانهای دولتی هیچ ارتباطی به پرداختی بیمار در بیمارستان ندارد به همین جهت واکاوی این موضوع از سوی دادگاه قابل بررسی است و حتی بررسی این موضوع به لحاظ روانپزشکی نیز لازم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین