کد خبر: ۳۳۵۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

جلسه بعدی دادگاه بابک زنجانی غیرعلنی شد

بیست‌ویکمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان نفتی دقایقی قبل در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و به صورت علنی برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، جلسه رسیدگی ساعت 9 صبح با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

در جلسه روز گذشته "م.ش" متهم ردیف دوم پرونده دفاعیات خود را به پایان رساند و وکیل مدافعش به دفاع از وی پرداخت.

* در جلسه امروز دادگاه، هر سه متهم حضور دارند.

* برخی از اعضای خانواده متهمان، خواهران بابک زنجانی و وکلای مدافع متهمان در دادگاه حضور دارند.

* بابک زنجانی قبل از شروع جلسه دقایقی با وکیل مدافع‌اش صحبت کرد.

در جلسه امروز صمدی وکیل‌مدافع متهم ردیف دوم به ادامه دفاع از موکلش پرداخت و در ابتدای اظهاراتش گفت که سلام خدا بر دادگاه؛ چرا که سلام من لیاقت دادگاه را ندارد.

صمدی یادآور شد: موکل من محمل ورود زنجانی به نفت و نیز فروش محمولات نفتی با زنجانی نبوده است.

وی افزود:‌ موکلم نه تنها در تشکیل و اداره شبکه سازمان یافته مورد ادعا در کیفرخواست و نیز استفاده از جعل و کلاهبرداری حضور نداشته، بلکه در هیچ یک از اقدامات منتهی به کلاهبرداری نیز مداخله نداشته است؛ در واقع طرف شرکت نفت، شرکت نیکو است و این شرکت با شرکت اچ کی و در نهایت با شرکت ISO مبادرت به قراردادهای نفتی می‌کنند و تاکید می‌کنم موکلم در این زمینه نقشی نداشته است.

وکیل مدافع متهم ردیف دوم ادامه داد: نماینده دادستان در جلسه هفدهم دادگاه دلیل همبستگی متهمان را سکوت بیان کردند و گفتند که 6 ماه آقایان حرف نزنند و با کشف کیس‌های کامپیوتری به ناچار صحبت کردند، در صورتی که سکوت متهم از مواردی است که قاضی می تواند تحقیق کند تا علت را بیابد و نمی‌توان خاموشی متهمان را دلیلی بر همبستگی آنها دانست. ناگفته نماند که موکل من چند ماه پس از بازداشت تمام سئوالات بازپرس را پاسخ دادند.

صمدی بیان کرد: موکلم ریگی به کفش نداشته؛ چرا که اگر ریگی به کفشش بود به ایران نمی آمد. وی شرافت، اعتبار و پایبندی به اخلاق و شأن خود را برتر از مال دانست و خودش به ایران آمد و تمام حقایق را بدون کوچکترین کتمان بیان کرد.

وی ادامه داد: سه تن از وزرا و مدیر کل وقت بانک مرکزی مطرح می‌کنند که پول را به زنجانی بدهیم و خیلی از مقامات در نزدیک شدن به وی از همدیگر سبقت می‌گرفتند و روزنامه‌ای نبود که هر روز عکس وی را نیندازد؛ بنابراین چگونه موکلم می‌توانسته فکر کند در معاملات خللی جود دارد.

پس از پایان دفاعیات وکیل مدافع متهم ردیف دوم، قاضی صلواتی از «ح. ف. ه» متهم ردیف سوم خواست که برای دفاع از خود در جایگاه قرار گیرد و اتهامات را به وی تفهیم کرد.

متهم ردیف سوم با حضور در جایگاه گفت:‌ بنده بازنشسته و دارای دکترای صنایع هستم، متاهل و سه فرزند دارم، ایرانی بوده و ساکن تهرانم و هیچ سابقه کیفری هم ندارم.

وی که در هنگام دفاع از خود اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت: برای هیچ کدام از موارد کیفرخواست سندی ارائه نشده و بیشتر به کلی‌گویی پرداخته شده است.

متهم ردیف سوم ادامه داد: بنده 20 سال در یکی از استراتژیک‌ترین سازمان‌های نظام وفادار بودم و فعالیت کردم و 4 سال فرمانده گردان بودم. بارها مجروح و جانباز شدم. همسرم خواهر شهید است.

در حین صحبت‌های وی همسرش که در دادگاه حضور داشت، گریه می‌کرد.

«ح.ف.ه» معتقد است: در کل فعالیت‌های ادعا شده در خصوص هدایت و معرفی زنجانی به بانک‌ها نقشی نداشتم و سراسر کیفرخواست کذب است.

قاضی صلواتی در پایان جلسه امروز گفت: در راستای اجرای ماده 352 قانون آیین دادرسی کیفری و با توجه به تقاضای مکرر متهم ردیف اول و نیز تقاضای متهم ردیف دوم جلسه بعدی دادگاه روز یکشنبه هفته آینده به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، سه جلسه نخست رسیدگی به این پرونده به قرائت کیفرخواست متهمین توسط نماینده مدعی‌العموم اختصاص یافت. پس از پایان قرائت کیفرخواست متهمان، رسول کوهپایه‌زاده وکیل‌مدافع بابک زنجانی درخواست استمهال‌ خود را برای اتمام مطالعه پرونده به رییس دادگاه تقدیم کرد و قاضی صلواتی با این درخواست موافقت کرد.

دفاعیات 200 صفحه‌ای بابک زنجانی، جلسات چهارم تا هفتم و دهم تا سیزدهم را به خود اختصاص داد.

در جلسه هشتم دادگاه، وکیل مدافع شرکت HK به قرائت شکایت موکل خود پرداخت و جلسه نهم نیز وکیل مدافع بانک مسکن شکایت این بانک را مطرح کرد.

پس از پایان یافتن دفاعیات بابک زنجانی در جلسه سیزدهم، رسول کوهپایه زاده وکیل‌مدافع وی تا جلسه هفدهم دفاعیات خود را مطرح کرد. در جلسات هجدهم، نوزدهم و بیستم «م .ش» متهم ردیف دوم دفاعیات خود را ارایه داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین