کد خبر: ۳۳۵۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸

آمار تازه مسکو از عملیات ضدداعش

وزارت دفاع روسیه از موفقیت عملیات گسترده نیروهای هوایی و دریایی ارتش این کشور علیه گروه داعش در شبانه‌روز گذشته در سوریه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه در 24 ساعت گذشته موفق به انجام 82 سورتی رفت‌وبرگشت بر فراز مناطق استقرار داعش و انهدام 204 مورد از مواضع آنان شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز از عملیاتی‌شدن اهداف تعیین‌شدۀ فرماندهی ارتش در مأموریت‌های تهاجمی جنگنده‌های سوخو بر فراز استان‌های حلب، إدلب، لاذقیه، حما و حُمص خبر داده است.

به گزارش فارس، طبق اعلام سرلشکر «ایگور کوناشنکوف»، از مجموع 82 سورتی پرواز انجام‌شده، 32 مورد آن در شب صورت گرفته است. جنگنده‌های سوخوی 24 ام، 25 اس ام و جنگنده تهاجمی سوخو-34، پرنده‌های شرکت‌کننده در مأموریت اخیر روسیه در شکار تروریست‌های تکفیری بود‌ه‌اند. در این مجموعه عملیات، جنگنده‌‌ها از پشتیباتی شماری از جنگنده‌های مدرن چندمنظورۀ سوخو-30 مجهز به توان درگیری‌ تن به تن هوایی برخوردار بودند.

کوناشنکوف ضمن اعلان خبر بازگشت همه جنگنده‌های مذکور به آشیانه‌های پایگاه هوایی «حمیمیم» سوریه در شهر لاذقیه، در ادامۀ گفتگو با خبرنگاران از مأموریت موفقیت‌آمیز زیردریایی کلاس «کیلو» با نام «روستوف» مستقر در دریای مدیترانه خبر داد.

در این مأموریت، موشک‌‌های کروز دوربرد دریاپایۀ «3 ام-54 کلاب» از منطقه عملیاتی دریای مدیترانه و در موقعیت زیرسطح، با حداکثر دستاورد، به مواضع و زیرساخت‌های تروریست‌ها اصابت کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه این رخداد را نخستین مورد آن در نوع خود از آغاز ورود نیروهای ارتش روسیه به سوریه برای نبرد با تروریسم تکفیریِ مورد حمایت غرب خواند.

ارتش روسیه در تاریخ 30 سپتامبر سال جاری، با دریافت مجوز از سوی رییس‌جمهور منتخب سوریه، به معرکۀ نبرد با تروریسم تکفیری-صهیونیستی داعش در خاک سوریه وارد شد. همزمان با اقدام روسیه در اعزام جنگنده‌های سوخو، هر روز و بطور فزاینده بر عمق پیشروی‌های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مردمی علیه متجاوزان افزوده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین