کد خبر: ۳۳۵۷۱۱
تعداد نظرات: ۲۴۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

حامد زمانی: اگر کورش وجود داشته، چرا در اشعار فردوسی اشاره‌ای به او نشده؟

ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻭ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﯿﺴﺖ؟؟؟ ﺳﻌﺪﯼ ﺣﺎﻓﻆ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺷﻌﺮﺍ،ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﯿﺮ ﻧﺒﺮﺩﻥ؟؟؟ ﻣﮕﺮ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟!
آفتاب‌‌نیوز :
حامد زمانی در کانال تلگرام خود مطالبی را در باره کورش منتشر کرد.

وی در مطلب خود،سوالات زیر را در باره کورش پرسید:

١- ﭼﺮﺍ ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺗﻘﻮﯾﻢ ﻫﺎﯼ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﺛﺒﺖ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺟﻬﺎﻥ، ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺭﺍ ﻧﻤﯿﺸﻨﺎﺳﻦ؟؟؟

۲-ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﯾﮑﺘﺎﭘﺮﺳﺖ ﺑﻮﺩ، ﭼﺮﺍ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭﻣﻨﺸﻮﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﯿﺪﻭﻧﻦ، ﺑﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﺑﺎﺭﻫﺎ " ﻣﺮﺩﻭﮎ" ﺑﺖ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﺑﻞﺭﻭ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﺑﺎ ﯾﺎﺭﯼ ﺍﻭ ﺑﺎﺑﻞ ﺭﺍ ﻓﺘﺢ ﮐﺮﺩﻩ ؟

۳- ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻭ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﯿﺴﺖ؟؟؟ ﺳﻌﺪﯼ ﺣﺎﻓﻆ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺷﻌﺮﺍ،ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﯿﺮ ﻧﺒﺮﺩﻥ؟؟؟ ﻣﮕﺮ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟!

* ﭼﺮﺍ ﺣﺘﯽ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ،ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﺒﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟؟؟

* ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﻭ ﺣﮑﻮﻣﺘﻬﺎﯾﯽ ﻗﺒﻠ ﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯿﺎﻥ ﻭ ﺑﻌﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ، ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻤﯽ ﺩﻭﻧﺴﺘﻪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﭼﻪ ﮐﺴﯿﻪ؟؟؟

* ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺑﺎ ﻋﻈﻤﺘﯽ ﺑﻮﺩﻩ، ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﭘﺪﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﯾﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩﺵ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺎﺷﻪ!

* ﺗﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻣﺤﻤﺪ ﺭﺿﺎ ﭘﻬﻠﻮﯼ،ﺍﺳﻢ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻛﻮﺭﺵ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﺮﺍﻧﻴﺎﻥ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺎﻡ ﺭﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺴﺮﺍﻧﺸﻮﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﺒﻮﺩﻩ!

* ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﺳﺎﻣﯽ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﺎﻥ ﭘﺎﺭﺳﯽ، ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﺴﺘﮕﺎﻧﺘﻮﻥ ﺑﮕﺮﺩﯾﺪ ﻭ ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩﺵ، ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺎﺷﻪ؟

۴- ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭﯼ ﺭﻭﻡ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺍﺭﻭﭘﺎ، ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺟﺰﺍﯾﺮ ﻣﺪﯾﺘﺮﺍﻧﻪ، ﺩﺭ ﺷﻤﺎﻝ ﺁﻓﺮﯾﻘﺎ، ﺩﺭ ﻣﺼﺮ ﻭ ﺧﺎﻭﺭ ﻣﯿﺎﻧﻪ ﻭ ﺗﺮﮐﯿﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻩ ﻭ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﮐﻪ ﺭﻭﻡ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭ ﺑﺮﺗﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ،ﺍﻣﺎ ﺁﺛﺎﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﯿﺮ، ﮐﻪ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻧﺶ ﻣﺪﻋﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﺳﯿﺎ ﻭ ﺁﻓﺮﯾﻘﺎﺯﯾﺮ ﻓﺮﻣﺎﻧﺶ ﺑﻮﺩﻩ،ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﻩﺟﺰ ﺗﺨﺖ ﺟﻤﺸﯿﺪﺍﯾﺮﺍﻧﻤﻮﻥ!!!

ﺣﺘﯽ ﺧﺮﺍﺑﻪ ﺍﯼ،ﺳﺘﻮﻧﯽ،ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺎ ﻣﺎﻝ ﺩﻭﺭﻩ ﮐﻮﺭﻭﺷﻪ!ﭼﻄﻮﺭ ﻣﯿﺸﻪ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭیش ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﺷﻪ، ﻭﻟﯽ ﺍﺯ ﺗﻤﺪﻧﺶ ﻫﯿﭻ ﺍﺛﺮﯼ ﺩﺭ ﻣﺴﺘﻌﻤﺮﺍﺗﺶﻧﺒﺎﺷﻪ؟؟؟

۵- ﻧﮑﺘﻪ ﺑﻌﺪﯼ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﭼﯽ ﺁﺛﺎﺭ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺍﻻﻥ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻫﺴﺖ ﺟﺪﯾﺪﻩ ﻭ ﻣﻨﺒﻌﺸﻮﻥ ﺗﺎﺭیخ ﻫﺮﻭﺩﻭﺕ ﻭ ﻧﻘﻞ ﮔﺰﻧﻔﻮﻥ ﻫﺴﺘﺶ ﮐﻪ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﮐﺸﻒ ﻣﻨﺸﻮﺭ ﮐﻮﺭﻭﺵ، ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﺎﻡ ﺁﺭﺍﻣﮕﺎﻩ ﻣﺎﺩﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ‏(ﻉ‏) ﺑﻪ ﺁﺭﺍﻣﮕﺎﻩ ﮐﻮﺭﻭﺵ، ﮐﺸﻒ ﻭ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﮐﺘﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻫﺮﻭﺩﻭﺕ همه ﺩﺭ ﯾﮏ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺗﻮﺳﻂ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺗﺒﺎﺭ ﺑﻮﺩﻩ!!!

ﭼﻄﻮﺭ ﻣﻘﺒﺮﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻗﺮﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻣﺎﺩﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻮﺩﻩ، ﯾﻬﻮ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎﺷﻒ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻘﺒﺮﻩ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺍﻋﻼﻡ ﻣﯿﺸﻪ ؟ﺍﻭﻧﻢ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﭘﻬﻠﻮﯼ !!!! ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ ﺷﻨﺎﺳﺎﯼ ﺑﺎﻫﻮﺵ ﻗﺒﻠﺶ ﮐﺠﺎ ﺑﻮﺩﻥ؟؟؟

۶- ﺳﻮﺍﻝ ﺩﯾﮕﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ:

ﻃﺒﻖ ﺍﻟﻮﺍﺡ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯽ، ﺍﻭﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻫﺮ ﮐﺎﺭﮔﺮ ﻭ ﺑﺮﺩﻩ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﯼ ﺟﻮ ﻣﯿﺪﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﻧمیرند ﻭ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺁﻥ 15 ﮐﯿﻠﻮ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﻫﺴﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﺭﻭﺯﯼ ﻧﯿﻢ ﮐﯿﻠﻮ.

* ﻟﻮﺣﻪﻫﺎﯼ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﯾﮏ ﺑﺮﺩﻩ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﯾﮏ ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻌﺎﺩﻝ ﺑﺎ ۱۰ ﮐﯿﻠﻮ ﺟﻮ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖﮐﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﺯﻧﺎﻥ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯽ ﺑﺎ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺮﺩﮔﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ! ﺯﻧﺪﮔﯽ ﯾﮏ ﮐﺎﺭﮔﺮ ﺳﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ، ﯾﮏ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﭘﺮﺭﻧﺞ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻮﺩﻩ.

ﭘﺲ ﭼﻄﻮﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺭﻭ ﺗﺤﺮﯾﻒ ﻣﯿﮑﻨﻦ ﻭ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻥ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺍﺩﻋﺎ ﻣﯿﮑﻨﻦ ﺍﻭﻥ ﺑﻪ ﻫﺮﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ، ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﻓﺮﺍﺩﺵ ﮔﻨﺪﻡﻣﯿﺪﺍﺩﻩ ﺗﺎ ﺣﺪﯼ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺩﺍﺭﺍ ﻭ سیر ﺑﻮﺩﻥ؟؟؟

* ﺍﯾﻦ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﮔﺮﺍﻧﻪ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﻥ ﻭﺯﻧﻬﺎ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺟﻤﻼﺕ ﺭﻭ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻭ ﮐﺪﻭﻡ ﻣﻨﺒﻊ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻣﯿﮑﻨﻦ؟؟ﭼﺮﺍ ﻓﻘﻂ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻓﺎﺭﺳﯿﺸﻮﻥ ﺩﺳﺖ ﻣﺎ ﻣﯿﺮﺳﻪ ﺗﻮ ﻭﺍﺗﺴﺎﭖ؟؟؟ ﻟﻄﻒ ﮐﻨﻦ منبع ﭘﺎﺭﺳﯽ ﯾﺎ ﻋﺒﺮﯼ ﯾﻮﻧﺎﻧﯽ ﺷﻢ ﺫﮐﺮ کنن ﻣﺎ ﺑﺮﯾﻢ ﺑﺒﯿﻨﻢ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﯽﺑﻮﺩﻩ!
اصلا چرا هروقت اسمی از کوروش برده میشه، پشت سرش اونو دقیقا در مقابل اسلام قرارمیدن؟!!!

اینهمه مطلبی که در مورد کوروش ساخته میشه؛ به نظر میرسه که در ابتدا میخواد یک شخص ایرانی رو از هویت و گذشته خودش آگاه کنه.

ولی در اصل یه جوری طراحی میشه که ابتدا رگ غیرت ایرانی رو به جوش بیاره و بعد بدون اینکه هیچ ربطی به اعتقاد یک مسلمون داشته باشه میاد اونا رو در مقابل هم قرار میده!

یعنی به عبارت دیگه این مدل متون کاملا موذیانه باور خواننده رو به نحوی طراحی و برنامه ریزی میکنه که شخص خواننده ایرانی، حتما باید یکی از این دو رو انتخاب کنه:

١- یا مسلمون باشه و ضد هویت و فرهنگش

٢- یا اینکه اعتقادشو بزاره کنار و بچسبه به تاریخ و هویت یعنی امکان ندارد یکنفر مسلمان باشد وتاریخ کشورش را دوست بدارد!!!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۴۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
133
574
یعنی حتما باید فردوسی در مورد کوروش شعر می گفت! تا شما تاریخ رو باور کنید؟
پاسخ ها
گربهسگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
کوروش را نه به قبر بلکه به گفتار و رفتار و کردار ایشان بشناسید ... اینکه چرا حافظ و سعدی برای او شعر نگفتندکه شبیه این است بگوییم چرا این شاعرا ن مسلمان برای حضرت فاطمه زهرا (ع) و امام حسین (ع) و دیگر امامان به صراحت شعر نسرودند !!
و اما علامه طباطبایی (ره) مطابق تحقیقاتی که انجام داده اند به صراحت اعلام کردند ذوالقرنین که در قرآن عظیم الشان آمده نام دیگر کوروش است ...
و اما متاسفانه فرزندان ودانش آموزان ایران زمین تاریخ باستان خود را باید در کتابهای نویسندگان و محققان غربی جستجو کنند
متاسفانه هنوز خیلی ها این نمادها را مظهر کفر می دانند و وقعی به اینها نمی گذارند !!
شایان شهبازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
سعدیا اگر عاشقی کنی و جوانی عشق محمد بس است و ال محمد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
118
705
یکی نیست یهش بگو آخه ...تو تاریخ شناسی باستان شناسی چی هستی چرا خودت رو ...برو آهنگ های سفارشیت رو بخون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
این هم یه روش برای مشهور شدنه . یکی کشف حجاب میکنه و یکی هم تاریخ ایران رو زیر سوال میبره . برای این دسته از هنرمندان متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
ای کاش بجای این توهین ها پاسخی منطقی میدادید؟!!
ستار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
دوست عزیز همانطور که خودت عرض کردی چیزی در مورد کورش در کتاب فردوسی نیست خب عزیز دلم اگر یه کم تحقیق میکردی میدونستی امپراتوری هخامنشی در زمان نابودیش خیلی از بناهاش تخریب شد و کتابهاش سوخت بجز کتابهایی که خارج از ایران بود چون اکثرا کتابهایی میسوزند که در قلمرو حاکم بعدی هستند بعدها که بشریت به اهمیت تاریخ پی برد تاریخچه این حکومت را مردم مطالعه کردن در ضمن شاهنامه بیشتر یه کتاب داستان حماسی هس تا تاریخ گلستان و بوستان هم کتاب شعر هستن اگر در ضمن در ان دوران اطلاعات مردم به این دقت که نبوده
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
در اشعار هم نام کوروش آمده است،، مهم ترین سند، منشور حقوق بشر کوروش بزرگ است که اصالت و قدمت آن با سیستم مگنالیزیشن چهاربعدی و لیزری اثبات شده است،،و تمام دنیا به جز اقلیت مذهب گرا، حقیقت کوروش بزرگ را به رسمیت می شناسند،، سند شما چیست،؟ تفسیر غلط و مغلطه گویی ها را سند می پندارید،، چه کسی گفته نام کوروش در متون قدیمی نیامده؟! پس ذوالقرنین در قرآن و ماشیا (مسیح نجات دهنده یا ناجی یهودیان) در کتاب مقدس چیست،، در ضمن کوروش کوروش و داریوش اسامی یونانی هستند (کوروسیوس و داریوس) و معادل فارسی آنها به ترتیب کیخسرو و دارا میباشد. فقط کافی...ست یک بار به آسانی اشعار سعدی ، حافظ و خیام را بخوانید خواهید دید که چندین بار نام کیخسرو (کوروش) در آن تکرار شده است.
این است اصالت ایرانی و کوروش بزرگی که همگان به آن احترام میگذارند. اما هستند کسانی که با بی اطلاعی ‬کوروش بزرگ‫ را زیر سوال میبرند!! در زمان حمله اسکندر کتاب‌ها و کتابخانه ها سوزانده شدند و امروز هم این اسناد را که داریم از الواح پخته شده همان آتش سوزیست
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
469
195
قابل تامله...
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
446
179
سوالات منطقی هست و ذهن خیلی هارو مشغول کرده.خوب شد که یک نفر اینارو مطرح کرد.تاریخ ایران را عده معدودی تاریخ نویس غربی به ما معرفی کردن و بقیه همه کتابا از رو اونا نوشته شده.همه چیزی هم که راجع به هخامنشیان می دونیم از روی کتاب هرودوت و گزنفون میدونیم. که اون هم معلوم نیس کی ترجمه کرده یا اصلا نسخه اصلیش کجاس.خیلی از جملاتی که به دروغ به کورورش یا داریوش نسبت داده میشه اصلا در هیچ کتابی وجود نداره و مردم بدون این که اطلاعی داشته باشن فقط کپی میکنن.
پاسخ ها
ایرانی تو از نسل کوروشی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
سوالات شاید منطقی باشه اما دلایل منطقی نیست که بشه گفت کوروش وجود نداشته چرا چون فروسی و سعدی داخل کتاب وشعر هایشان چیزی از کوروش نگفتند اینجوری باشه ....
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
87
458
...از طرف دیگر نام کورش در خیلی از منابع تاریخی یونان باستان وجود دارد.
پاسخ ها
صابر
| United States of America |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
اشتباهی مثبت دادم. اینطور نیست فقط توسط هرودوت و گزنفون مطرح شده که اون هم نسخه اصلی کتاب معلوم نیست کجاست.فقط روایت شده.
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
105
516
بیا برو همون گزینه های روی میز ما رو بخون تو رو چه به کار بزرگترها دخالت میکنی......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
احسنت به این جواب..
شایان شهبازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
چی ]dی احسنت به این جواب یکی بیاد جواب بده به کسی که سخن میگوید نگاه مکن به چیزی که میگوید نگاه کن
ایذه بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ای کاش جواب سوالات را میدادی، چه ربطی داره که طرف چیکارس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
356
182
من این متن رو پسندیدم. به این شکل به موضوع نگاه نکرده بودم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
حالا نگاه کن
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
72
243
فکر کنم جنابشان راه نخست پیشنهادی خودشان را برگزیده‌اند. ایشان کتاب تاریخ اساطیری ایران دکتر ژاله آموزگار را مطالعه بفرمایند تا شبهه‌ها برطرف شود.
پاسخ ها
بی نام
| United States of America |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
اون کتابی که میگی مثل سایر کتابها کپی از روی کتاب چند باستانشناس غربی هست و گرنه کشفیات دکتر اموزگار نیست.ما با اون به اصطلاح کشفیات مشکل داریم.
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
76
367
حامد زمانی دیگه کی هست که این ... ازش چاپ کردید توی سایتتون؟
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
35
151
عجب استلالی !
مورخین ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
77
315
به نظر بنده یه جریانی داره هدفمند راه میوفته برای از بین بردن نام کوروش.مهران مدیری میاد اسم سگ رو تو سریالش میزاره کوروش چند روز بعد این آقا میاد میگه کوروش وجود نداشته...
پاسخ ها
صابر
| United States of America |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
دکتر شاملو هم این نظر را داره و تاریخ هخامنشی را دروغ می دونه.جلال ال احمد هم این نظر را داره و کوروش را دروغ میدونه.پس این حرفا جدید نیست و قبلا هم روشنفکرای ایرانی میدونستن سر ما کلاه گذاشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
آقای صابر. شما هنوز نمیدونی شاملو تحصیلات دانشگاهی نداشته بعد میای اظهار نظر میکنی و ایشان را دکتر میخوانی؟ هرچند در بزرگی شاملو شکی نیست
شهربانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
چه جریانی دوست عزیز؟ خب راسته، ما باید تعصب را کنار بگذاریم و حقیقت را پیدا و سپس قبول کنیم
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
73
286
حامد زمانی دیگه ...
همون مطربو میگید
جواب همشونو دارم ولی جواب کسانی که خودشونو به ...زدن جز سکوت نیست .......
پاسخ ها
سعید ubuntu
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
اگر بنده هم شجریان و یغما گلرویی را مطرب خطاب می کردم ، کامنتم منتشر می شد؟
رادمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
دوست عزیز، من هم مثل شما دوست دارم حامد زمانی اشتباه کرده باشه ولی جواب منطقی براش بیار... توهین چرا؟! آدم این جور برخورد امثال شما رو که می بینه، شکش بیشتر میشه که نکنه امثال حامد زمانی درست میگن!
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
50
148
ببخشید شما...لطفاخواب نبینید مطالعه حداقلی بد نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
49
287
کورش همتای نام سیروس نام بسیاری از اجداد ما
در بخشی از تاریخ با اسکندر اشتباه گرفته شده و در بسیاری از اشعار هم هست.
به گواه علامه طباطبایی بزرگترین مفسر قرآن ذوالقرنین همان کورش است که 15 آیه در مدح وی در قرآن آمده است.
در ضمن تاریخ ما با سوزاندن کتب در سه شکست ایران در زمان یونانی ها، اعراب و مغول از دست رفت. هرودوت که ما را بربر میخواند فقط کورش را می ستاید.
حالا اگر دو تا ...مثل این، نظر علامه طبابایی یا شیخ بزرگ الازهر را نادیده میگیرند بحث دیگری است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
68
259
سلام
یکی به من بگه حامد زمانی دیگه کیه؟
بچه جان برو با سعی خودت معروف شو
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
58
239
من نمی دونم موسیقی ربطش به تاریخ چیه......
هیچکس سرجای خودش نیست ...
پاسخ ها
شهربانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
چه ربطی داره، مگه خواننده یا هر شخص دیگری نباید حقیقت ها را پیدا کرد حتما باید مورخ باشی
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
52
248
این اقای حامد زمانی این اطلاعات ارزشمندشون رو از کجا جمع کردند. شمات لطف کن اوازتو بخون و شبی هشت میلیون تو بگیر.اگه حتی تنها نشانه کوروش تخت جمشید باشه، باز هم باید به احترام ایشان ایستاد
محمد زنجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
45
211
این پسره به هیچ وجه صلاحیت اظهار نظر در این خصوص را ندارد و نمی بایست مطرح می شد دیگران از افسانه هایشان جمونگ و غیره را در می آورند و ما امثال کوروش های خود را که در تاریخ وجود دارد به فراموشی سپره ایم این یعنی استحاله فرهنگی و از دست دادن اصالتها و بقول ولایتی بر اساس تحقیقات به احتمال قوی ذوالقرنین همان کوروش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
بابا طرف نظر داده اگه نظرش درست نیست دلیل بیارین خب چرا شانتاژ میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
57
168
این صدای افراطی گریست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
نه داداش این صدای عقلانیت هسستش!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
لابد عاقلش تو هستی
کورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
39
78
تا به حال ابا این دید به قضیه نگاه نکرده بودم جهت روشنی ذهن خودم دنبال منابع هستم لصفا اگر سراغ دارید اعلام کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
43
133
آستیاگ مادی همان ضحاک شاهنامه هست و کورش...
کم خردی زمانی ها تا کی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
شما خودت به این نتیجه رسیدی یا دلیلی داری.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
213
71
من به حامد زمانی کار ندارم ولی کوروش فقط یه تخت جمشید داره که اونم حتما با ظلم و ستم بر کارگرهای بدبخت ساخته خب اینم شد قدرت و شکوه و جلال؟!!!!!!!
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
پدر بی سوادی بسوزد توحق داری !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
راست میگن دکتر سامان
vahid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
دلیل و ببین بخدا
حداقل 4 تا کتاب بخون
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
44
169
فردوسی درباره رستم و اسفندیار حرف زده ولی وجود خارجی نداشتند.این چه استدلال مسخره ایه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
استدلال یعنی این ایول.....
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
50
33
چه خوش گفت مهران پاك سرشت
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
86
62
بهتره با تعقل با حرفای ایشون برخورد کنید
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
43
164
شما همون مدح و ثناگو باشو ، سکه و درم جایزه بگیر تاریخ رو خواهشن بسپار به اهلش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
شما هم توهین کن آفرین
ایراندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
45
171
ایرانیان را چه میشود نمیدانم . تاریخ خود را انکار میکنید .متاسفم مطرب تاریخ شناس شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
بیار باده و اول به دست حافظ ده.....!!!!
دارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
32
157
بالاخره یک شخصیتی ایران بزرگ ا ن زمان ساخته که بعدش پسرش کمبوجیه رفته مصر فتح کرده واثارشم باقیه.حالا اسمش کوروش نبوده زلفعلی بوده .بعد غربی ها بیکارن واسه ما تاریخ جعلی با عظمت بسازن
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
22
86
دنیای وارونه وارونه ایی داریم,همین!!!
آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
29
90
... اول برو یخورده تاریخ مطالعه بکن بعد بیا نظر بده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
33
105
به این آقا بگید تا حالا انصافا به صدای خودش گوش کرده تادر موردش قضاوت کنه !!!!! تاریخ پیشکش این آقا باشه بهتر هرچیزی سر جای خودش باشه بزرگی هرکس در رفتار هر فرد خودش را نشان میدهد نه در زبانش پس آقای محترم یا مطالعه ی خودت را افزون کن و یا .......
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
34
175
جناب آقای زمان فقط ویکی پدیا این همه منبع از زندگی کورش ذکر کرده!!
منابع زندگانی کوروش
۱.۱ هرودوت
۱.۲ گزنفون
۱.۳ کتسیاس
۱.۴ منابع یهودی
۱.۵ استوانه کوروش
۱.۶ اسناد رسمی
۱.۷ منابع پسین‌تر

۲ نام، تبار و خانواده
۳ کودکی و نوجوانی
۴ گاهشمار دوران پادشاهی
۵ جنگ با مادها
۶ فروپاشی فرمانروایی لیدیه
۷ تسخیر شرق ایران و غرب آسیای میانه و ایلام
۸ فتح بابل

۸.۱ پس از فتح بابل

۹ نبرد با ماساگت‌ها و مرگ
۱۰ میراث کوروش
۱۱ شخصیت کوروش

۱۱.۱ کوروش از دیدگاه یهود
۱۱.۱.۱ متون فارسی-یهودی
۱۱.۲ دین کوروش
۱۱.۳ ذوالقرنین
۱۱.۴ نقش‌برجسته انسال بالدار
۱۱.۵ کوروش در هنر و ادبیات جهان
۱۱.۶ کوروش در روایات شفاهی ایران
۱۱.۷ کوروش در کتاب‌های تاریخ مسلمانان

۱۲ آرامگاه کوروش بزرگ
۱۳ بناها و کاخ‌ها

۱۳.۱ دیوار نبشته‌ها

۱۴ استوانه کوروش
۱۵ جانشین
۱۶ جستارهای وابسته
۱۷ پانویس
۱۸ منابع
۱۹ پیوند به بیرون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
46
191
پول لامصب چه ميكنه!!! باعث ميشه آدم...
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
33
117
ایشون اگر به اینترنت رجوع می کردند جواب سوال های خاصشان را می گرفتند و خواننده مطالب بالا هم باید قبل از نتیجه گیری. بهتر است که به اینترنت مراجعه کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
38
132
من نمیدونم این اقا کیه که حرف زدنش شده تیتر اول من توهین نمیکنم اما واقعا نمیدونم این اقا یک دفعه از کجا پیدا شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
41
163
حامد زمانی کیه؟؟
پاسخ ها
پارسا
| Netherlands |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
اینو خیلی باحال اومدی
ahmad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
33
140
فردوسی در مورد خیلی از وقایع مذهبی در شعر هاش صحبت نکرده ، پس یعنی اینکه اونهام وجود ندارند؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
30
150
اقای حامد زمانی ...معتبرترین مورخ یونان به نام گزنفون در دو هزار و سیصد ساله پیش کتابی دارد به نام سایرو پادیا یعنی پرورش کوروش ،همچنین میتونید به منابع باستانی دیگه هم که بسیار فراوانه مراجعه کنید،در اسفار کتاب مقدس هم شرح این شخصیت تاریخی امده، کاری که شما میکنید دقیقا همون کاریه که جاهلان با بزرگان دین مبین انجام میدن .عزیزم معمولا اسطوره ها رو ارج میدن نه اینکه تخریب کنند،ان زمان هم ایین مقدس اسلام نبوده ولی بدونید باز به نقل از منبع تاریخی ایرانیان هیچگاه بت پرست نبودند.متوجه نمیشم کلا با این کارا و تخریبا حالا از هر نوعش که باشه دوستان به دنبال چه هستند البته بعضی از مطالبی هم که در شبکه های اجتماعی به نقل از اینها میاد سندیت تاریخی نداره ،پیشنهاد میکنم شما اهنگاتو بخونی و به کار خودت مشغول باشی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
31
104
إستاد ممنوع صدا شدي زدي تو كار تاريخ ديدي اون را ديگه جواب نميده.
ال یاسین
|
United States of America
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
28
100
نام کورش سایروس یا سیروس نوشته شده است
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
35
121
اگه اين آقا در مورد موسيقي اظهار نظر ميكرد قابل تامل بود ، اين اظهار نظر روحيه ضد ايراني ايشان را ميرساند .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
در مورد موسیقی هم ایشون حق اظهار نظر نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
24
91
لابد اگه آدم مذهبی هم باشه !!؟؟؟ آیت الله طباطبایی را نمی شناسه یا بیشتر می دونه
رضا
|
Netherlands
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
27
71
یعنی فکر میکنی ...اجازه میدادن که فردوسی و حافظ و سعدی اسم کوروش بیارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
24
91
اين... هم اومده از اين أوضاع ... بار خودشو ببنده ...
سعید یوسفی
|
Ukraine
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
27
122
ایشون لطف کنن انجیل رو هم بخونن ، که ۲۰۰۰هزار سال پیش به صراحت از کوروش بزرگ تعریف کرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
14
57
١- چرا تاریخ کشور منو باید از یونان ترجمه کنن؟

پاسخ
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
20
85
حیف اون کامنتی که دلم میخواد بذارم منتشر نمیشه !! وگر نه جواب محکمی بود بهت !!
پاسخ ها
vahid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
همون کامنتی که نذاشتی و لایک میکنم
دمت گرم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
41
16
سلام دوستان حالا چون چهار تا آهنگ انقلابی خوند شدمطرب اگه اون ور آبی بود یا رپ و راک و... بی خاصیت می خوند می شد آهنگساز مدرن روشنفکر واقعا که خکشا به انصافتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
10
24
حامد با تو هستم توهم الان اسم ...و ... را به نيكى بيار يا جايى بنويس ببين چكارت ميكنن حداقلش بيكارميشى.فردوسى هم درآنزمان چنين شرايطي را داشت لطفا منتشر كنيد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
10
40
یاد سرود مرگ بر این مرگ بر اون مرگ بر همه دنیات افتادم حامد جون
بابك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
13
41
خرد گم كرده اي شايد نمي داني
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
15
42
شما در حدی نیستی که در مورد تاریخ ایران نظر بدی....
با انصاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
10
27
بهتر اینه هر کس در رشته تخصصی خودش اظهار نظر کنه
آقای زمانی در حوزه موسیقی
پزشکان در حوزه طب
مهندسین در حوره مهندسی
و تاریخدانان در این مورد نظر بدن
و سایت افتاب هم بهتره برای هر موضوعی سراغ اهل فن اون موضوع بره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
7
28
یعنی فرق حماسه و تاریخ را نمی دانید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
12
39
آقای زمانی ،شما که آنقدر اشراف کامل داری بر تاریخ ایران زمین ،کمی هم از تاریخ معاصر و دوره اختلاسها برایمان تعریف بنما،و نمایان کن چه دوستانی پشت پرده این ثروت اندوزيها هستند که نامشان در هیچ جایی برده نميشود
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
6
38
آخه آی کیو اگر فردوسی از خودش یک کتاب بجا گذاشته سلسله هخامنشی یک قصر با شکوه مثل تخت جمشید از خودشان بجا گذاشته اند. قبل از افاضات یک کم فکر کن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
5
46
نام كوروش در شاهنامه امده:كيخسرو.حتي ابوريحان بيروني به صراحت گفته كوروش كه همان كيخسرو است(اثارالباقيه عن القرون الخاليه ترجمه اكبر دانا سرشت ص١٥١) .همونجوري كه الكساندر مقدوني شده اسكندر مقدوني.بايد به اميختگي هاي شاهنامه هم توجه كرد.مي پرسيد چرا تاريخ كشور رو بايد از روي منابع يوناني ترجمه كرد،چون با حمله اسكندر و خيلي وقايع تاريخي ديگه از اين اثار از بين رفت.جناب خواننده از كي تاحالا باستان شناس شدي؟هر سوالي رو بايد از عالمش برسيد.شما اگر سوال شرعي هم برات پيش بياد رو تلگرام منتشر ميكني يا به رساله مرجعت رجوع ميكني؟جناب پروفسور دارند شخص كوروش رو با يك امپراطوري مقايسه ميكنند به جاي مقايسه با امپراطوري هخامنشيان.سياست هخامنشيان طوري نبوده كه بخواد هنري رو تحميل كنه و مردم رو چه در دين و چه در هنر ازاد مي گذاشته.همونطور كه مي بينيد تخت جمشيد بيشتر معماري اروپايي داره.حتي بناي ياد بود كوروش و ارامگاه پاسارگاد از مهمتري اثار باستاني اند.
اينا جواب تعدادي از سوالها بود براي پاسخ كامل به لينك زير برويد:
http://www.aparat.com/v/GxXt3
متین
|
United States of America
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
7
38
من پیشنهاد میدم این آقا که این سخنانش به ذائقه بعضی ها شیرین اومده بیو گرافی خودش رو بنویسند که خوانندگان بدونند اصلا چه کسی هستند بعد در مورد شخصیت های بزرگی مثل کورش نظر بدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
8
35
حامد زمانی کیه؟!
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
7
10
... محترم لطفا حدتو بدون
فريبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
10
33
خيلي جسارت ميخواد تاريخ كشورت رو ناديده بگيري و همه عالمان و تاريخ نگاران رو زير سوال ببري؟! واقعا حامد چقدر به دانشش مفتخره ؟ آيا در او تواضعي هم هست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
8
23
چیز خورش کردن
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
9
34
بنده خدا فقط میخواد به هر قیمتی مطرح بشه خداوند شفاش بده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
10
22
مغرور بی سواد تاریخ به تو چه ربطی داره که نمرت صفر بوده.زاهدان محسن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
7
22
جناب آقای حامد زمانی با سلام اعلام میکنم حتما کتابهای تاریخی رو مطالعه کنید و شما که ادعای مسلمان بودنتان میشود خود قرآن را بخوانید لغت ذوالقرنین به کار رفته و این همان کوروش است من نه به گذشته و نه به الان کاری دارم ازتون خواهش میکنم بیندیشید و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
23
8
عصر عصر كوروش و داريوش و عثماني و نازيسم نيست ... عصر عصر جوانمردي و از خو د گذشتگي مرداني است كه در برابر ديو خصم ايستادگي ميكنند . ديوي كه به كودكان پناه گرفته بر روي اب هم رحم نميكند ...... به كودكان محروم و مظلوم يمن بر خانه هاي كاه و گل رحم نميكند . ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
7
90
سلام
به عنوان یک فرد نیمه مطلع:
در پاسخ به سوال دوم: مردوک خدای بزرگ بابلیان بوده است و کوروش به پاس احترام به ادیان یکتاپرست ایشان را ستایش می کند. بر همگان روشن است که کوروش و کلیه ی پادشاهان هخامنشی همواره از اهورامزدا به عنوان خدای قادر و متعال نام برده اند.
تشابه اسامی گاه ایجاد اشکال می کند.

در پاسخ به سوال سوم: پس از سقوط امپراطوری هخامنشی تا روی کار آمدن ساسانی هاهیچ نشانی از هخامنشیان یافت نشد تا ساسانیان تصمیم به بازگشت به شکوه ایران به سبک پیشین کردند. ایشان اما در باز خوانی کتیبه ها و یافتن نام پادشاهان اصیل ایرانی باز ماندند. نام کوروش از منابع لاتین گرفته شده است چرا که یونانی ها آن را به سایروس تغییر داده اند در حالی که نام او در اصل " ییم خشئت " است.
کوروش در کتاب های سعدی و کتاب حافظ جایگاهی ندارد چرا که ایشان شعر حماسی نسرودند و در مدح شاهان خطی به میان نیاوردند.
اما در شاهنامه ی فردوسی نام کیخسرو به درستی آورده شده است که به طور کامل با روایت های یونانی از کوروش هماهنگی دارد.
اگر به دنبال تشابهات اسمی می گردید باید یاد آور شوم که حضرت علی (ع) نیز با نام ایلیا در میان مسیحیان شناخته می شد.
در مورد اسم پدر جد افراد نیز باید اشاره کرد که کیخسرو و خسرو نامی متداول در میان ایرانی ها بوده است.

در پاسخ به سوال چهارم : کوروش سی سال فرمانروایی کرد اما امپراطوری رومیان بیش از یک قرن بوده است. چگونه یک پادشاه را با یک امپراطوری مقایسه می کنید.
حضرت صادق (ع) از مردم خواستند که از قیاس پرهیز کنند.

در پاسخ به سوال پنجم: آرامگاه حضرت دانیال نبی در شوش نیز شرایط مشابهی داشت. هیچ کس نمی دانست که حضرت دانیال(ع) در این آرامگاه به خاک سپرده شده است تا آنکه حضرت علی (ع) ان را به عنوان آرامگاه دانیال نبی به مردم معرفی کرده اند.
کتیبه های به دست آمده از آرامگاه کوروش نشان می دهد که این آرامگاه مطعلق به پادشاه قدرتمند ایرانی است. کتیبه ای با نام منم کوروش در این مکان یافت شده و نیز تعریف فیثاغورث از وضعیت آرامگاه کوروش که به درستی با شکل ظاهری آن هماهنگی دارد.
از سوی دیگر ایا مادر حضرت سلیمان مردی با کلاهی بر سر بوده است که دوشاخ داشته ؟!

در پاسخ به سوال ششم: چرا ادامه ی مطلبی را که به آن استناد می کنید را حذف می کنید ؟ آیا تفکر شما بر آن است که همه ی مردم از بازخوانی مطالب عاجز هستند؟
کخ در کتابش می نویسد:

«به جز این ۳۰ لیتر جو در ماه (که حقوق پایه ی حداقل بود)، همه کارگران به عناوین و مناسبت‌های گوناگون، “اضافه درآمد” داشتند ـ ـ ـ ـ به طور منظم، هر دو ماه یک‌بار، یک لیتر جو و نیم لیتر شراب یا آب جو برای هر نفر؛ و یک بز یا گوسفند برای هر ۳۰ نفر در ماه داده میشد. به این مقدار، باید دستمزد ویژه ای را که دیوان اداری به نام “کمک شاهانه” (عبارت از یک لیتر آردِ جوی اعلا و یا یک لیتر جوانه ی خشکِ جو در هر سه ماه + شراب ترش) به کارگران می‌داد، افزود. در میان “کمک‌های شاهانه” گاهی به میوه هم برمی‌خوریم. برای نمونه شماری از کارگران، ماهانه یک لیتر انجیر و برخی یک-سوم لیتر گردو گرفته‌اند. علاوه بر این اضافه پرداخت های همیشگی، پرداختی وجود داشت که به آن “پیش کشی” می‌گفتند. مثلاً زائوها ۵ ماهِ تمام حقوق ویژه‌ای می‌گرفتند ـ ـ ـ برای نوزاد پسر، ماهانه یک کوزه ۱۰ لیتری شراب یا آب جو، ۲۰ لیتر جو، گندم و گاه آرد؛ و برای نوزاد دختر، نصف این مقدار پرداخت می‌شد. کارگران همچنین برای انجام کارهای سخت، با احتسابِ ضریبِ سختیِ کار، اضافه دستمزد دریافت می‌کرده اند. این پرداخت‌ها و اضافه‌پرداخت‌های مربوطه، فقط شامل کارگران و خدمتکاران ساده ـ بدون مهارت ـ می‌شد و اگر کسی می‌توانست مهارت خود را در کار بالا برد، میزان حقوق بیشتری دریافت می‌کرد؛ مثلاً در یک لوحه، کارگری ۴۰ لیتر جویِ ماهانه (به جای ۳۰ لیترِ نُرم) دریافت کرده است.


در پایان :
خداوند بزرگ در قرآن به مسلمانان فرموده است که هرگز به کافران سخن ناپسند نگویید که ایشان از روی جهل به خداوند دشنام خواهند داد....

و من الله توفیق
mohsen
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
5
43
خیلی ها برای مطرح کردن خودشون به اسطوره ها حمله میکنند

من از سایت آفتاب گله مندم که چطور اجازه چاپ این مطلب را داده است
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
4
23
چه استدلالی است که این اقا میکنه مگر قرار است بود ونبود یک فرد یا شخصیت در اشعار حافظ ومولوی وفردوسی بیاید واگر نیامده باشد از تاریخ حذف شود .توصیه میکنم این اقای زمانی مراجعه ای به روانپزشک داشته باشند
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
5
9
حامدخان یخورده تحقیق کن بعد حرف بزن حتما پس فرداهم اهنگی براجواب نیافتن سوالاتت درباره کوروش میخونی البته نکن اینکاروضایع میشی راستی درموردال سعود وشعرمرگ برامریکات بایدبهت تحسین گفت امابجاش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
6
17
پیشنهاد
درجه تب این آقا رو بگیرید؟
بعدش سایت آفتاب مرجع اخبار برای ماست لطفا اول آقای زمانی رو معرفی کنید.
قطعا از مورخین و کارشناسان زبان و ادبیات فارسی یا حتی یک خبرنگار ساده هم نیستند.
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
6
29
به به جناب زمانی چابلوس
گياه درماني ابن سينا
|
Netherlands
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
6
10
سرچشمه همه اين تعارضات افراط و تفريط است.بعضي وقت ها يك شخصيت رو( اعم از تاريخي يا معاصر) انقدر بزرگش ميكنيم و بهش پروبال ميديم كه عده اي بجاي اينكه اون شخصيت رو بيطرفانه نقادي بكنن كلا وجودش رو انكار ميكنن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
5
26
نگران نباشيد دوستان...اين بابا هم ميخواسته اين وسط يه نوني بخوره....شنيده هركي حرفاي گنده تر ازدهنش بزنه معروف ميشه گفته بذار منم بشم!!!!
110
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
5
24
جناب آقای زمان بهتر استکه به خوش رقصی هایشان برای جبهه پایداری دامه دهند.
سن و سال ایشان برای اظهار نظر در مورد بزرگانی همچون کوروش کبیر خیلی کم است.دقیقا مانند یه بچه مهد کودکی استکه بخواهد درباره علم نانو سخنرانی کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
5
24
اولا فردوسی قصیده سرا نبود که درباره کسی شعر بگه ثانیا در دوره فردوسی کشور اشغال شده بود و شعرهای حماسی مردم رو تهیج میکرد ثالثا فردوسی که برای سرودن شعر مزد نمی گرفت.شما همون گزینه میز رو بچسب که پول خوبی توش هست
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
9
25
این اقا یه خائن بیش نیست البته اگر ایرانی باشه.واقعا جای تاسف داره این گونه اندیشیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
10
48
زمانی بیسواد باز جوگیر شد و نظر داد. شما در همون حیطه مطربی نظر بدی سنگین تری...
سعيد
|
Germany
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
7
52
فردوسي تاريخ اساطيري (افسانه اي) از ايران را روايت كرده نه تاريخ مستند را ! يعني حداقل سواد رو هم نداشتند ايشون !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
6
9
... همچین حرفی زد بچه قرتی
اریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
8
36
ادبیات استاد زمانی کشت ما را خدایا... برای اینکه خودت رو مظرح کنی سوژه دیگه ای نداشتی؟
زهره پ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
8
44
بزرگش نخوانند اهل خرد/ که نام بزرگان به زشتی برد.
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
6
22
تو رو چه به کوروش شناسی ؟؟؟
شما ماستت رو بخور...
هویدا
|
United States of America
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
6
33
اصلا گیریم به گفته شما کورشی وجود نداشته اینا همش دروغ بوده هر چی درباره کورش به ما گفتن دروغ بوده. بقیه تاریخ ایران چی اونا هم همش دروغه؟ داریوش و خشایارو خسرو پرویزو اتوسا و آرتمیس و انوشیروان و بزرگمهر و زرتشت و مزدک و مانی و همه اینا دروغه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تاریخ ایران غنی تر از اونی که کسی بتونه به هر انگیزه ای شکافی توش به وجود بیاره برای رسیدن به اهدافتون راه مناسب تری رو انتخاب کنین
1111111111111111
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
42
10
سلام دوستان
من يه مذهبي ام كه خيلي هم عاشق تمدن ايرانم . اين روزها هم درمورد مسائلي اسلامي سوالاتي مطرح ميشه هم درمورد مسائل ملي من تمام نظرات رو خوندم به جز چند مورد (كمتر از نصف انگشتان يك دست ) هيچكس نظر مستند نداشت اين نشون ميده كه ما مطالعه نداريم و تعصب داريم فرض كنين اين سوالات رو يك وهابي صعودي مطرح كرد آيا باز هم با همين نظرات بهش پاسخ ميدادين ؟؟
پاسخ ها
فريبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
خير نظرات مستند هست اما مطمئن باشين بعضيا سانسور ميشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
12
42
بابا اينهم ايرانشناس شده
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
10
44
سفارش جدیده آقای زمانی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
9
28
افتضاح بود
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
14
9
تابحال کسی جواب علمی نداده .کاش یک نفر استادتاریخ باسندجواب منطقی ارائه نماید.اکثر کامنتها احساسی وتوهین آمیز است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
7
16
ظاهرا کوروش را فقط یهودی ها که انها را از اسارت نجات داده میشناسند. به هر حال تاریخ بیخ گوشمان را که فراموش کردیم و معلوم نیست کی راست میگه کی دروغ... زیاد به تاریخ نچسبید که از اصل دور می مانید.
متورخین هم بر پایه منافع ملی و قومی خود نوشته اند
پاسخ ها
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
آها، اگر کوروش را یهودیان ساختند، پس چرا در منشور کوروش، اشاره ای به یهودیان نشده
جهانگیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
7
23
از رانت خواران عرصه ی طرب جز همین نظرات نمیتوان انتظار داشت .... آدم بی ریشه برای توجیه خودش همه را بی ریشه میخواهد
کاظمی از شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
15
19
ایشان سوال هایی مطرح کرده اند به ندرت پاسخ کامل و بدون عیب به ایشان داده شده است.

بهتر است به جای بد و بیراه گفتن به کسی که سوال می پرسد، تک تک سوال های ایشان را مستند پاسخ بدهیم. اینکه در اینترنت جستجو کن جواب نشد جواب اسناد قوی می خواهد.

من خود قائل به وجود کورش هستم بنابر دلایلی ولی خوب اینگونه سوال ها هم به ویژه برخی از آنها واقعا مهم هست. واقعا چرا؟

دکتر سروش در کتاب دگماتیزم نقاب دار این عادت زشت را تحلیل و نقد کرده اند که چرا ما در نقد سخنان یکی اولا شخصیت و وابستگی ها سیاسی اش را میان می کشیم و دوما به جای خواندن نظر و تحقوق در مورد پرسش ها و نظرهای او با چسباندن یک برچسب به او (مثلا کمونیسته، اصلاح طلبه، غرب زده هست و ...) خیلی راحت خیال و تکلیف خودمان را مشخص می کنیم و کلی هم حتما بعدش به خودمان افتخار می کنیم که عجب جوابی داده ام در صورتی که این جواب ها جواب نیست.

البته از راحت طلبانی چون ما که حوصله جند ساعت فکر و تحقیق و مطالعه یک یا دو کتاب را نداریم این بعید نیست اما خدا پدر کسی را بیامرزد که حداقل اگر اهل زحمت کشیدن برای یافتن پاسخ سوالها و یا فهمیدن درستی یا نادرستی حرف یک نفر نیست اقلا سکوت کند و با گفتن یکی و کلمه و برچسب زدن و بعدم تعیین تکلیف فوری نخواهد جو فکری و معرفتی را این طور پریشان و ابتر کند.


باری برخی از سوال هایی که در اینجا آمده و صرفا هم توسط ایشان مطرح نشده و افراد دیگری هم این پرسش ها برایشان بوده پاسخ های معقولی دارد ولی برای برخی پاسخی مطرح نشده است.

کار دقیق علمی این است که مثلا یک نفر که رشته اش تاریخ یا باستان شناسی است وقتی برخی از این سوال ها را می بیند از خود بپرسد واقعا چرا؟ و این می شود سر منشا یک زحمت برای حقیقت یابی در او و چه بسا ماجرا را پیگری کند و یک روز پس از 30 سال زحمت بتوان جواب آن را با یافتن یک مشاهده یا کشف باستان شناسی به صورت مثبت و یا منفی بدهد. این است حقیقت یابی واقعی که زحمت به دنبال آن است نه این که زودی خود را خلاص کنیم با زدن چهار تا برچسب و نیت خوانی و ...


بر اهل تحقیق واقعا پوشیده نیست که چنین سوال هایی است که را برای درک و دانستن و کاوش بیشتر را باز می کند. مثلا باستان شناسی را در نظر بگیرید که بدون یک همچنین سوال هایی کاوش می کند و باستان شناس دیگری که برای یافتن پاسخ این گونه سوال هایی زحمت می کشد اجر هر دو البته محفوظ است ولی دومی هدف دار تر است. اما کار بسیار مهم تر را آن کرده که در فضای معرفتی این گونه سوال ها را در انداخته است. حالا ممکنه خودش هم روی پاسخ اینها اصرار داشته باشد یا به عنوان یک محقق و شک کننده علمی فقط سوال ها را مطرح و در پی یافتن چرایی باشد.


دقیقا هم همین طور هست متاسفانه روحیه ما روحیه ی نقد کردن و نقد پذیری نیست و تا یک همچنین سوال های ارزشمندی که می تواند راهی به سوی کاوش هدفمند حقیقت باز کند برای ما مطرح می شود سریع موضع می گیریم حالا چه در قبول مدعای آن سوال یا ایراد و یا چه در رد آن ولی محقق و پژوهش گر واقعی به این سوال ها به دید یک منبع ارزشمند حتی ارزشمند تر از طلا نگاه می کند که با این که ممکن است جواب همه را نداند و یا دلیل کافی برای هر کدام نداشته باشد ولی موتور محرک کشف حقایق خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
6
12
ای ادم نپخته ای که اب به اسیاب انوریا مریضی .انوریا از چوب خشک اسطوره میسازن و... کوروش کبیر مال اونا مثل مولانا خلیج فارس بقیه چیزا....
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
از افرادی که منبع تاریخی شون، یک مطرب هست و میزان آمار مطاله شان در سال 2 دقیقه می باشد، بیش تر از این انتظاری نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
12
25
بیشتر از این خودتو منفور نکن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
11
20
از کی تا حالا مطرب شده تاریخ دان؟ اینم مثل تتلو شده............!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
34
11
من با اقاي زماني موافقم هرروز شبكه هاي اجتماعي اززيان كوروش پست ميزارن درصورتي كه زمان مثلا كوروش خط ميخي بوده اين نوشته هارو هرروز كي ترجمه ميكنه نميدوم
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
10
23
مدرکتو از کجا گرفتی عمویی؟
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
10
29
آقای حامد زمانی بهتره کمی مطالعه داشته باشی .
از کوروش بخاطر اینکه در زمان حمله اعراب سانسور شدیدی وجود داشت در کتاب شاهنامه اشاره ی نشده البته کتاب شاهنامه متن تاریخ نیست و بیشتر قصص و افسانه فارسی رو بصورت شعر در آورده و بهتره شما کتاب "دو قرن سکوت "ایران در زمان حمله اعراب که اقای عبدالحسین زیرین کوب در سال 1330 نوشته اند رو نگاهی بندازی .
و رد ضمن کوروش اونقدر بزرگ بوده که به هر سرزمینی حمله میکرده فرهنگ و مذهب اون کشور رو محترم می شمرده و بخاطر همین هم بهتره بری کتاب "ایران سرزمین جاوید " نوشته کیریشمن و هرتزفلد رو بخونی و تحقیقات اون ها رو راجع به ایران مطلع بشی . البته خیلی از آثار و کتب ایرانی در زمان حمله اعراب از بین رفتن و یه سری مثل شما هم با این اراجیف خودشونو توجیه میکنن .
این مملکت تاریخ 10 هزار ساله داره و....... بامید آگاهی مردم عزیز کشورم .
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
4
9
به نظر من باید از اهلش سوال کرد تا به نتیجه رسید .این بحث و جدل ها فقط ذهن رو درگیر و عقاید رو ضعیف میکنه .تو رو خدا بدون مطالعه حرف نزنید.تشکر
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
8
27
احتمال بسیار قوی می دهم آقای زمانی جوان تحت تاثیر سخنان آقای دکتر روازاده (پزشک طب سنتی) که متاسفانه چند سالیست در کلاسهای آموزشی که دارند در هر دوره بخشی از زمان کلاس ها را بجای آموزش طب سنتی به انکار کوروش می پردازند این چند سطر را نگارش کرده باشند.
چند سطر بالا و ادله ایشان دقیقا منطبق بر مطالبی است که آقای روازاده طی چند سال اخیر در کلاس ها و ویدئوهایشان مطرح می کنند. و برای شخصی که به نقاط مختلف کشور خودمان (و نه حتی کشور های خاور میانه) از قبیل همدان (هگمتانه)، شوش، پاسارگاد، تخت جمشید، دشت سملقان در شمال غرب شهر بجنورد استان خراسان شمالی، بردک سیاه شهر هخامنشی «تموکن» در 12 کیلومتری برازجان در استان بوشهر، دارابگرد استان فارس در جنوب شهر داراب، لیدوما استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک نورآباد ممسنی و بسیاری از مناطق دیگر که در این مقال نمی گنجد سفر کرده باشد و آثار بسیار متعدد و البته غیر قابل انکار هخامنشی و شخص کوروش را از نزدیک دیده باشد، صد البته اغلب دلایل فوق واهی و غیر مستند است.
دیگر اینکه چنین نیست که پذیرفتن وجود کوروش منافاتی با دین مبین اسلام داشته باشد و یا در مقابل آموزه های دینی باشد. اشخاصی از قبیل علامه طباطبایی(ره)، استاد شهيد مرتضي مطهري، سِر سیداحمدخان (1817-1898) از پیشگامان اصلاحات فرهنگی و بنیادگذار تجدد طلبی اسلامی در هند، پروفسور عبدالکلام آزاد (دانشمند شهير هندي) و بسیاری دیگر نه تنها به وجود تاریخی کوروش معتقدند بلکه با دلایل متقن ثابت نموده اند کوروش همان ذوالقرنین در قرآن است.
آریا نیاوران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
8
20
حامد زمانی بودن کجا..... تاریخ شناسی و کورش شناسی کجا.... خواهشا یکی به من بگه این آقا پسر کیه؟ چیکارست؟ سازمان ملل رو صد ریشتر لرزوندی با این حرفی که من دراوردی زدی پسرجان....کورش رو همه به وجودش مطلع اند اما. تو رو نمیدونم کی میشناسه ما که نمیدونیم کی هستی.
محمد
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
11
14
به نظرم دادن جواب های احساسی و هیجانی و شتاب زده به این مسائل کاملا متعصبانه و سوگیرانه است .باید رفت و دقیقا مطالعه کرد و ثابت کرد که تا چه اندازه ای حرف های ایشان واقعیت دارد. قضاوت زود هنگام بسیار جاهلانه و کورکورانه است.تمام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
12
30
این صحبت ایشان علاوه بر بیسوادی نشان از تنبلی مفرط ایشان در یک سرچ ساده در اینترنت و یا مطالعه کتاب های تاریخی دارد.
باشد که دست چنین افراد بیسواد و تنبلی نظیر ایشان و سحر قریشی از عرصه هنر و موسیقی کوتاه شود.
پاسخ ها
زینب
| Netherlands |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
بی ادب ...........................................................................................................................
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
15
38
زمانی ....نخور...
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
10
33
حامد زمانی :::: خواننده جبهه پایداری
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
11
25
کسی که منبع اطلاعاتش کتاب شعر فردوسی باشه همون بهتر که ... خور باشه، من نیمگم کسی نیست بهش فلان چیزو بگه خودم بهش میگم غلط اضافی نکن بی سواد
سعید مطوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
5
25
بنظر من تمام نظرات دوستان قابل احترامه و کورش وجود داره و سالهاست که منشور کورش درغرب درموردش تحقیق میشه ما اگه یه نگاه به پادشاهانی مانند پادشاهان قاجار بیندازیم میبینیم د 400 سال حکومت هیچ خدمتی به این مملکت نکردند وبهترین مناطق شمال کشور مانند قفقاز را به روسیه بخشیدند و افتخارشون داشتن حرمسراهای عریض وطویل بود ولی هیچکی ازشون بد نمیگه ولی یه حرکتی درایران شروع شده که میخات اسلام راضد کورش و پادشاهان ایران باستان قراربده که کار خطرناک وباعث دودستگی ونفاق بین مردم وجامعه میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
11
34
پسر خوب
1-آدم های بزرگ در مورد بزرگان صحبت می کنند نه شما که تازه...
2-اگه میخوای بدونی هخامنشی ها کی بودند و کوروش کی بوده ،داریوش کی بوده و ...یک سری مسافرت برو همدان به محل تاریخی گنجنامه .به زبان میخی حک شده روی سنگ که یکتاپرست بودند که امثال تو نیان بهشون تهمت بزنند..
3-
4-
واقعا بیشتر از این خوشم نیومد جوابت رو بدم..
داوود
|
Japan
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
12
23
حامد زمانی کیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
4
12
آفتاب چرا کامنت های ما را نمیزارید؟؟!!!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
5
10
بنده چون مطالعات تاریخی قوی نداشتم نمی توانم پاسخی دهم ولی شبهه هایی مطرح شد که باید مورخین پاسخ دهند ،تا جایی که بنده مطالعه کردم این حرف ها غیر قابل قبول است ، ولی شبهه هایی هم واردشده که برخی از آن ها ذهن آدمی را به فکر فرو می برد باید تاریخ دان ها پاسخ قانع کننده ای داشته باشند.علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
9
43
شما که آزادانه کوروش رو نقد میکنید آیا به ما اجازه می دهید آزادانه همرو نقد کنیم؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
9
40
هم نظر با خلخالی معروف !
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
8
47
این کوچولو دست به هرکاری میزنه تا معروف شه اون ازترور ساختگیش اینم از این تراوشات ذهنیش برو همون مرگ بر آمریکاتو بخون پولتو بگیر بابا
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
9
50
ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
4
16
اگر کسی ایرانی باشد شناسنامه خودشو نفی نمی کند
مجید
|
-
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
14
5
اگه جواب دارید،جواب بدین .چونکه سوالاش خیلی از ابهامات مردم رو میتونه حل کنه .چرا اینقد شانتاژ می کنید.اگه منبع مطمئنی دارید ذکر کنید ما هم استفاده کنیم.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
3
9
جواب شما رو (ناشناس ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲) داده. البته اگر واقعا دنبال جواب باشید.
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
4
17
آیت الله علامه طباطبایی کوروش هخامنشی رو همون ذوالقرنین در قران دانسته اند.
این پاسخ هر کسی است که یاوه گویی می کند.
ايراني عاشق تاريخ وطنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
5
21
بابا به اين كوچولو بگو بره با بزرگترش بياد يدفعه تو اين شهر گم نشه.آخه يكي نيست بگه بابا جون تو قيافه ات اصلا به اين حرفها نميخوره
لک کرمانشاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
4
15
آقای زمانی شما نمیتوانید در برابر تاریخ و فرهنگ یک ملت قرار بگیری راه خوبی برای بیشتر معروف شدن انتخاب نکردی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
4
16
نخیر مثل اینکه خسرو معتضدها دارند تکثیر می شوند!!
دیوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
2
8
آفتابیان عزیز لطفا نظرات کارشناسان "واقعی" را منعکس کنید و اینگونه اعتبار خودتان را مخدوش نفرمایید.
از ما گفتن!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
7
13
واقعا من موندم این خوانندست یا راننده
در ضمن این هنرمنده یا هنر دنده؟؟؟؟؟؟؟
در ضمن برو دماغتو عمل کن بعد اظهار نظر کن
:-))))9
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
5
این سوالات رو میشه در مورد خیلی از پادشاهان قبل و بعد کوروش پرسید. یعنی هیچ کدام از اونها نبوده اند و دروغه که میگیم این پادشاهان بر ایران حکومت می کرده اند.
بهتر است قبل از پرسیدن این سوالات کمی فکر کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
4
اسم خیلی ها در آن اشعار نیامد پس نیودند عجب استدلال بچه گانه ای . مثل این میمونه شما بگویید اسم من در خاطرات فلانی نیامده پس من نبودم
سرباز پارسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
0
3
بی سواد که ... بارت نیست اولا مگر فردوسی از هر کی شعر نگفته ما باید بگیم وجود نداشته؟...
سیمین دخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
1
3
کاملا مشخصه که تمام حرف های این خواننده ی جو گیر مال خودش نیست حالا کارشناس تاریخ شده.اصلا دلم نمیخواد همچین آدمایی رو راهنمایی کنم که برن کتابای مطرح رو بخونن که کلی پژوهشگر نوشته.آخه از کوروش چی میدونی ؟
panah
|
United States of America
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
2
3
متاسفم برای اقای زمانی که با این حرف هاشون گذشته یک سرزمین رو زیر سوال بردن اگر در تقویم روزی برای کوروش نداریم ، اگر کوروش مرقد مناسبی نداره بی عرضگی ما رو نشون میده
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
1
به تو چه
سورنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
1
4
چرا تاریخ ایران رو زیر سوال می برید حتما از نژاد های آریای نیستین شاهنامه یک افسانه است و افسانه ها کاملا واقعی نیستند اون وقت فردا چهار تا خارجی هم میان تاریخ مارو زیر سوال میبرد واین طوری تمدن هفت هزار ساله ی ایران رو از بین می برین می تونی بری بیشتر تحقیق کنی و همین طور ی صحبت ...
Sam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
2
2
سلام اولا تخت جمشید دوران کوروش نبود زمان داریوش استارت خورد تا زمان اردشیر اول ادامه داشت کاج کوروش پارسه بود یا همون پاسارگاد بعدشم ما منابع دیگه داریم از دودمان هخامنشی سنگ نوشته های بیستون کرمانشاه سنگ نوشته های نقش رستم نقش رجب و تخت جمشید یا همون پرسپولیس در زمان رضا خان مردم کوروش شناختن چون کسی قادر نبود لوح ها و سنگ نوشته هارو ترجمه کنه اکتشافات و ترجمه از اون زمان شروع شد.
Sam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
2
3
سلام اولا تخت جمشید دوران کوروش نبود زمان داریوش استارت خورد تا زمان اردشیر اول ادامه داشت کاج کوروش پارسه بود یا همون پاسارگاد بعدشم ما منابع دیگه داریم از دودمان هخامنشی سنگ نوشته های بیستون کرمانشاه سنگ نوشته های نقش رستم نقش رجب و تخت جمشید یا همون پرسپولیس در زمان رضا خان مردم کوروش شناختن چون کسی قادر نبود لوح ها و سنگ نوشته هارو ترجمه کنه اکتشافات و ترجمه از اون زمان شروع شد.
فرشاد حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
1
2
حامدزمانی کیه ؟همون دستکش به دست؟
کوروش کبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
1
2
آقای زمانی شما که فوق لیسانس داری دیگه چرا اونم علوم سیاسی

ایناهم شد دلیل؟

شما که میگید اسمی از کوروش هیچ کتابی نیومده مگه
بعدش هم توی منشورش هم هیچ اسمی از بت نیوورده الکی شایع پراکنی نکنید
تازه توی قر ان هم اسمش اومده و این توسط ایت الله بهشتی و طباطبایی اثبات شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
3
0
بابا ایول به حامد زمانی خخخخخخخخخخخخخخ
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
4
0
بابا ایول به حامد زمانی عزیز واقعا مطالبت هم مثل اشعارت زیباست
حسام افشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
1
4
همونطور که الان داعش تمام اثار تاریخی سوریه و تمدنشون رو داره از بین میبره یک زمانی هم با حمله اعراب تمام اثار تاریخی ما سوزونده شد و همشون رفت زیر یک خلوار خاک رفت به جرم این که ما بت پرست هستیم ، عربها و یهودیها همیشه تو تاریخ به این که هیچ تمدنی نداشتن حسادت کردن و همه کتابها و لوحها و افتخارات رو سوزوندن . البته اینم باید گفت که 1/4 اثار ایران در موزه لوور پاریس قرار گرفته و خیلی از میراث فرهنگیمون تا الان قاچاق شده به خارج از ایران ...
علی
|
Netherlands
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
1
3
عزیزم شما بجای اینکه چرت و پرت بنویسی برو اهنگتو بساز .
اگه جواب سوالاتت رو میخوای بدونی برو کمی مطالعه کن کیخسرو در شاهنامه با تحقیقات کسانی که در مورد شاهنامه پژوهش کردن همون کورشه . ضمنا مگه اسم همه پادشاهان تو شاهنامه هست که اسم کورش هم باشه . بعدشم چندین قرن بعد کورش فردوسی شاهنامه رو نوشته . اون موقه اینترنت یا منبع اطلاعاتی وجود نداشته هرچی بوده توسط مردم دهن به دهن میچرخیده و داستانش تو ذهن مردم به نسلهای بعد میرسیده . پس در زمان فردوسی شاید کورش فراموش شده بوده و حتی اسمشم تغییر کرده بوده . و یه افسانه ازش مونده بوده . سوالاتتون واقعا پوچ و بی بنیه و تهی از تفکره
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
1
3
جهت پاسخ به سوالات حامد زمانی به کانال تلگرامسربزنید
بعدش می خوام بپرسم چطور برای اثبات نام باستانی خلیج پارس به اسناد و لوح های دوران هخامنشی استناد می کنن و اسنادی میارن که روایت شده از بیگانگان هست اما الان براشون قابل قبول نیست که یه باستان شناس خارجی اسم کوروش را کشف کرده!!!؟
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
2
3
امروز یه نفر این متن رو برام کامنت گذاشت و کاملا دقیق و کامل و با سند جوابشو دادم...
به خودم افتخار میکنم ک در کنار شیعه بودنم فراموش نکردم ک ایرانی و فرزند پدرم شاهنشاه کوروش کبیر هستم
آریایی تبار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
1
3
کوروش در زبان های بیگانه سایروس و سیروس خونده میشه ... پس برو بگرد ببین چقدر اسم از هم خانواده کوروش داریم ... اسم های مثل سایروس سیروس کیروس از هم خانواده های اسم کوروش است ... جناب آقای کیروش سرمربی تیم ملی فوتبال یه جا گفته بسیار خوشحالم که نامم بر گرفته از نام مرد مقدس ایرانه ... بعد این آقای به اصطلاح خواننده میاد تاریخ شناس میشه ساندیستو بخور عزیز تاریخ شناسی کار هر کسی نیس کوروش هم اسطوره تاریخی ایرانه ... آب دریا هم با دهن سگ نجس نمیشه .
noisyboy
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
4
تاریخ نویسایی مثل گزنوفون هم ساختگیه.شاید منم جا اون بودم این حرفا رو میزدم به هر حال با این کارش نونش زیاد میشه دیگه
دانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
4
1
درود بر شرفت حامد زمانی سوالات بسیار به جایی بود
سارا
|
United States of America
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
1
3
حامد زمانی؟؟؟ تو کی هستی که درمورد کوروش چرتوپرت از دهنت میاری بیرون؟؟برو کمی مطالعه کن تا مثل انسانهای بی سواده جاهل حرف نزنی!متاسفم برات که هویته خودتو گم کردی!آقای حامد زمانی اونقدرا بزرگ نیستی که بخوای درمورد بزرگان ایران دهن باز کنی...فقط میگم متاسفم براتون متاسف متاسف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
4
تخت جمشیدو نمیشه انکار کرد فردوسی هم ازش یاد نکرده حتما اجنه ها اونا ساختن اونم بعد مرگ فردوسی
اشکان
|
Germany
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
1
2
آقای زمانی شما هیچ مطالعه ای نداشتین که این حرفارو به زبون میارین چون حرفاتون خیلی ابتدایی وسطحی هستش ومعلومه واسه چی میخواین تاریخ ایرانو زیر سوال ببرین!!اگه میخواین خودتونو نشون بدین ویکم معروف بشین وحاشیه داشته باشین بهتره از راه دیکه ای وارد بشین نه از راه زیرسوال بردن تاریخ ایران...بعدش مگه شما مفسربزرگ قران آیت اللله طباطبایی رو قبول ندارین؟؟؟ایشون ذوالقرنینی که درقران اومده رو همون کوروش بزرگ میدانند واونو تایید کردن،لابد میخواین بگین علمتون وسوادتون از آیت الله طباطبایی هم بیشتره؟
farhad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
3
متاسفم برات اقایی سفاررشی،،چرا یونانی ها خواستن نام کورش روبزرگ کنن مااکه نمیدونییم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
برای اینکه اسلام رو بکوبن
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
دوستانی که کامنت نوشتن ظاهرا اطلاعی از ریشه اینگونه افکار ندارن.من همه کامنتها را خوندم اما حتی اشاره ای به این مورد نشده.
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
الواح کانال سوئز که از داریوشه و کتبه بیستون هم از داریوش هست که مفصل نحوه ی به قدرت رسیدنشو گفته . پس داریوش بوده و چون در لوحش از کوروش و بزرگیش گفته پس کوروش هم بوده .
به جز لوح هایی که از بابلیها به دست اومده و از کوروش گفته .
دشمن عرب
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
1
0
تو عددی نیستی در این مورد حرف بزنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
2
به نظرم همه اين حرفها غير از اينكه آب به آسياب سياست مداراي بزرگ كه با شعار تفرقه بنداز و حكومت كن مي ريزه و باعث ميشه بيش از پيش اين كشور باستاني رو چپاول و غارت كنند هيچ نتيجه ي ديگه اي نداره متاسفم كه افرادي امثال آقاي زماني و ديگران به جاي اينكه اگر اسمي هر چند كوچك يا بزرگ در بين مردم پيدا ميكنند كه اونم مقطعي و گذراست به جاي اينكه به فكر همبستگي مردم براي جلوگيري از غارت كشورها ديگه و يا عوامل داخليشون از اين سرزمين باشند ندونسته آب به آسياب اونا ميريزن
ایرانزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
1
2
حامد زمانی من تا دیروز شخصیت و اهنگای تورو دوست داشتم ولی از الان ازت متنفر شدم
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
1
1
باسلام خدمت حامد زمانی،

وجود کوروش کبیر حتی اگر وهم باشد یک وهم انسان ساز است.
ابتدا اینکه جایگاه و حد خودتان را بشناسید و کسی را نقد کنید که علم و توانایی درک آن را داشته باشید!

قطعا دین اسلام برترین راه و روش زندگی را پیشنهاد داده!
اما حافظ، سعدی و ... از خیلی های صحبت نکرده اند! آن ها انسانهای بزرگی بوده اند! مثلا منجمان، فیزیکدانان، بزرگان علوم دیگر و حتی دیگر شعرا!!! پس آنها هم وجود ندارند!!!
کمی عاقلانه نقد کنید!!!
لطفا منابع طرح سوالات خود را بیان کنید!!! کلماتی که در سوالات خود آوردید از کدام منبع میباشد؟؟؟ جلوی هر سوال بنویسید!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
1
1
سوال من اینه که اون کسانی که الان در رابطه با سوالات آقای زمانی جبهه گرفتن و ایشون رو به عدم مطالعه یا خارج از تخصص خودش صحبت کردن متهم میکنند خودشون همگی تخصصشون تاریخه یا علوم سیاسی یاتخصص مربوط به بحث فوق ؟؟؟
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
2
از کی تاحالا شاهننامه که پر از افسانه است شده کتاب تاریخی ایران زمین !!
باورم نمیشه آخه علم نداری چرا نظر میدی
مسلم احمدوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
آقای زمانی اصلاگیریم حرف شمادرست خب ....
آریایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
1
1
بیسواد فقط بلدی شعر های از قبل آماده رو بخوانی یکم مطا لعه کن تو برو فقط شعر مرگ بر آمریکا را بخوان این هم سندش در اشعار فردوسی فریدون وکیخسرو همان کوروش است.
روایت‌های مربوط به کوروش در جای جای شاهنامه به چشم می‌خورد و می‌توان گفت یاد و خاطره کوروش با نام‌هایی مانند کیخسرو یا فریدون در شاهنامه ثبت شده است
در این خاک زرخیز ایران زمین......نبودند جز مردمی پاک دین
همه دینشان مردی و داد بود......وز آن کشور آزاد و آباد بود
چو مهر و وفا بود خود کیششان.....گنه بود آزار کس پیششان
همه بنده ناب یزدان پاک......همه دل پر از مهر این آب و خاک
پدر در پدر آریایی نژاد......ز پشت فریدون نیکو نهاد
بزرگی به مردی و فرهنگ بود......گدایی در این بوم و بر ننگ بود
کجا رفت آن دانش و هوش ما......که شد مهر میهن فراموش ما
که انداخت آتش در این بوستان......کز آن سوخت جان و دل دوستان
چه کردیم کین گونه گشتیم خار؟......خرد را فکندیم این سان زکار
نبود این چنین کشور و دین ما......کجا رفت آیین دیرین ما؟
به یزدان که این کشور آباد بود......همه جای مردان آزاد بود
در این کشور آزادگی ارز داشت......کشاورز خود خانه و مرز داشت
گرانمایه بود آنکه بودی دبیر......گرامی بد آنکس که بودی دلیر
نه دشمن دراین بوم و بر لانه داشت......نه بیگانه جایی در این خانه داشت
از آنروز دشمن بما چیره گشت......که ما را روان و خرد تیره گشت
از آنروز این خانه ویرانه شد......که نان آورش مرد بیگانه شد
چو ناکس به ده کدخدایی کند......کشاورز باید گدایی کند
به یزدان که گر ما خرد داشتیم......کجا این سر انجام بد داشتیم
بسوزد در آتش گرت جان و تن......به از زندگی کردن و زیستن
اگر مایه زندگی بندگی است......دو صد بار مردن به از زندگی است
بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم......برون سر از این بار ننگ آوریم

حضرت فردوسی
آریایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
1
آفتاب چرا نظرم رو منتشر نمی کنی چون حقیقت تلخ است
مسیح13ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
1
0
جواب سوال 1:فقط در ایران روز جهانی کوروش در تقویم نیست
سوال2:پس بهتر وصیت نامه کوروش رو بخوانی میگوید دوست دارم به خدای من(خدای اورشلیم) مردوک گویند وبعد درست است نام مردوک را در منشور اورده است ولی نگفته است او بت بوده
جواب سوال3:پس بهتره یک نگاهی به شاه نامه بنداز ی بعد صحبت کنی


لطفا به جاین که در شعر هایت ایران ایران کنی بهتره یکم به فکر تاریخ ایران باشی
مرصاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
1
0
این اصل.... نداره چون اگه داشت این حرفو نمی زد، حقیقت کوروش مثل روز روشنه و نمیشه انکارش کرد ، بیش از ۵۰ کتاب عهد عتیق و مقدس از او و دودمانش به نیکی یاد کردن و اثار به جا مونده ی زیادی از هست . اگه اینطور باشه که این اثار و مورخان رو انکار کنیم پس باید قرآن و تورات وانجیل و زبور و صحف رو هم انکار کرد و وچون اینا همه هیچ اثاری از خودشون ندارن ، اصلا گیریم دروغ باشه ، اروپاییا دنبال جعل تاریخ به اسم خودشونن تا فرهنگ و تمدننشون رو به رخ بکشن ولی ما ایرانیا دنبال پستی و پوچی و بی هویتی هستیم همینه که جهان سومی و عقب مونده هستیم و من به عنوان یک لور آریایی و شیعه افتخار میکنم که کوروش از تبار ونژاد من بوده و هیچ وقت ما لور ها وکورد ها و بختیاری ها، فارسها به نژاد و تاریخمون پشت نمیکنیم و سر بلند هستیم
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
1
1
حامد زمانى عزيز اى مرد با سواد ايران زمين
يه لطفى كن برو توى اشعار مولانا دنبال اسم ذوالقرنين بگرد همون اسمى كه توى قرآن كريمه و همون اسمى كه آيت الله طباطبايى بزرگترين مرجع تقليد شيعه تأييد كرده كه ايشان همون كوروش بزرگ ايران زمين هستند.
خواهشاً به تاريخ خود احترام بذاريد همانند مصريان (فرعون ها يك عمر نكبت به بار آوردن اما كل دنيا دنبال عظمت تاريخ مصر هستند.)

درود بر ايران عزيز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
1
الان کوروش میاد دو تا شمش طلا تو دست ما میذاره بخاطر تعریف کردنش بابا برید فکر دنیا اخرتتون رو بکنین کوروش مرد الان فکر زندگی تون رو بکنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
1
2
ابن سینا راکه عرب ها بردن مولوی هم ترکا بردن نظامی و خیام هم تاجیکها بردن وحالا فخر ما ایرانی ها کوروش بزرگ هم اشخاصی حقیر ی مانند آقای زمانی که زمانی تو مدرسه درس تاریخ را صفر می‌گرفت می‌خواهند از ما بگیرند چه بسا فردا روزی هم یک کسی سندی رابه ما نشان دهد و بگوید که این کشوری که دران زندگی میکنید نامش ایران نیست در پایان واسه خودم آقای زمانی وکل ایرانی ها متاسفم
ما شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
1
1
در کشوری که متوسط مطالعه دران کمتر از دو دقیقه است نمی‌توان انتظار بیشتر از این داشت
مییلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
1
0
حامد زمانی کیه که بخواد در مورد تاریخ نظر بده یک خواننده دو هزاری
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
2
1
سلام به همه دوستان
1. اینکه کوروش وجود داشته درش شکی نیست
2.دین کوروش یکتا پرستی بوده نه زرتشت
3.مقبره ای که در شیراز هست مقبره کوروش نیست
4.کوروش در اثر مرگ طبیعی فوت شده نه در جنگ
5.مولانا و سعدی و حافظ شاید بدلایلی اسم کوروش را نخاستن که در شعارشون بیارن ....
6.نام کوروش میخان از تاریخ حذف کنن ...
7.اینکه میگن کوروش کشور گشا بوده اینطور نیست و فقط میخاسته همجا صلح باشه
8.کوروش مخالف جنگ و خونریزی بوده و مخالف ظلم ستیزی
9.متاسفانه عمرش کفاف نداد و گرنه الان دنیای یکپارچه ای داشتیم
تمام این مطالب که در بالا ذکر شد طی چند سال تحقیق بنده بوده از منابعی که چه در کتابها و چه بصورت نقدقول در منابعی که در اینترنت بوده بدست اومده.
دوستان توصیه من به شما تحقیق بیشتر با فکر و اصول منطقی باشه ، هرکسی که احضار نظر و مطلبی که شمارو گمراه میکنه سریع نپذیرید . و خودتون تحقیق کنید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
1
4
دکتر جلال خالقی مطلق (از برترین شاهنامه پژوهان جهان):
تشکیلات فرامانروایی در شاهنامه همان تشکیلات هخامنشی است…. کیخسرو درواقع همان کوروش و چهره افسانه‌ای کوروش بزرگ است…

این اقا رو جو گرفته ولی این متن نباید در این سایت منتشر میشد
سودابه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
1
2
با سلام خدمت آقای زمانی
من هیچی در مورد کورش کبیر نمیگم،ولی آقای زمانی یه لطفی کنید و شعری که در شاهنامه درمورد حمله اعراب به ایران شده رو بخونید،ببینید که نظر آقای فردوسی در مورد حمله اعراب به ایران چی گفته.
ز شیر شتر خوردن و سوسمار عرب را به جایی رسیدست کار
که تاج کیان را کند آرزو. تفو باد چرخ گردون،تفو
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
1
0
کشور هایی هستن مثل کره که اصلا تاریخی ندارند میان وانمود می کنم که ما تاریخ داشتیم اون وقت ما تاریخ پر اوازه خودمون و داریم با دستهای خودمون از بین می برین کورس همان کسی است که یک زن را بر گرید و بعد مردن زنش دیگه زن نگرفت و وفادار به زنش خوند اینو گفتم که تا تنش بخونی. حالا هم به حرف گربه سیاه بارون نمی اد حامد زمانی خودشو بکوشه بگه کورش فلان کورش بمان چیزی نمیشه فقط احترام خودشو از دست میده
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
2
0
دوست عزیز هخامنشیان که صد در صد بودند نشانشم تخت جمشید ونشانه مهمتر اون اینکه تو کتاب گینس ایران زمان داریوش رو بزرگ ترین کشور دنیا که ۴۴درصد کل جهان ان زمان رو در بر می گرفته در زمن اسم پدر بزرگ من داریوش کورش نام ایرانی هست و به دلیل اینکه زبان عربی خیلی با زبان ما مخلوط شده هست الانم اکثر اسم ها عربی هستن
هادى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
2
3
بإسلام خدمت دوستان
من نميدونم چرا وقتى كسى يه سوال در مورد تاريخ كوروش ميپرسه به خيليها بر ميخوره مگر اقاى زمانى توهينى كرده اون به عنوان يه ايرانى حق داره جواب سوالشو با مدرك وسند بگيره ايا اين درسته كه به ايشان حمله كنيد در ضمن كسى منكرتاريخ ايران نيست من در اكثر جوابها فقط خوندم كه اشاره كرديد كه برو كتاب بخون وياتحقيق كن أيا خودشما تحقيق كرديد ايا جواب قانع كننده اى داريدايابه نظرشما ميشود گفت كه پادشاهى به اين بزرگى از خود جز يك كتيبه چيزى به جانگذاشته من به عنوان يك مسلمان ايرانى ميزانم كه از هر ٧مسلمان يك نام محمد ميتوان يافت أيا شخصي به اين بزرگي كه به قول شما اسمش تو قران امده وقبل حضرت محمد يكتا پرست بوده ميشه كه خود حضرت محمد ازش تو رواتا ياد نكرده باشه.دوستان عزيز كمى منطقى باشيم همه ما ايرانى هستيم به جاى جبهه گيرى الكى بزاريد دنبال حقيقت تاريخمون باشيم هرچندكه تاريخمون به دست غربيها جمع شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
1
2
تاسف بحال خودمون
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
3
0
ببینید چرا فکر میکنید اینا دروغه همش راسته البته بهتون حق میدم چون حتما از اونایی هستین که ماهواره دارید و مغزتون شستشو شده حالا هی خودتون رو به در و دیوار بکوبید که اینا دروغه و از این حرفا بالاخره جواب این مخالفت های بی خودتون رو میگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
1
3
درود بر دوستان از بوشهر اولا کسی که میگویید ذالقریین در قرآن همان اسم کورش است بدون تعصب بگوییم که اطلا ع دقیق از تاریخ اسلام وایران ندارد
محمد کاظم
|
Germany
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
3
1
انگار اقای زمانی که اصلا اولین باره اسمشو میشنوم قصد دارند با گفتن یک سری جملات مضحک تاریخ 5000ساله رو به باد بدن شایدم میخان شهرت بدست بیارن.بهتره یکم تاریخ مطالعه کنند بعد به حرف بیان
دریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
3
1
یعنی وافعامتاسفم وطن فروش
پروانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
2
2
معلومه چرا تاریخ ایران باستان تحریف شده و چرا نسل جدید براشون جای تعجب است ایران در زمان گذشته چه روزگاری نیکو داشته است چراکه بعد از حمله عراب و مغول بارها کتاب خانه های ایران سوخته
تا جایی که ایرانی ها را مجوس و متهم به تحریف دین مسیحیت میدانستند که تثلیث را باب کردند.تاسف ......
خسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
4
0
رستم در شاهنامه پیروزیهای کوروش را ترسیم کرده. رستم در شاهنامه بعد از فریدون جد ترک فارس وروم امده مقارن هخامنشی کوروش در بچگی در جنگل رها شده زال نیز در جنگل رها شده. نبرد رستم واسفندیار مقایسه ای است بین هخامنشی وساسانی. مسئله انقدر مشکل برای فهم نیست
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
حامد زمانی ....
خسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
2
0
اره حامد زمانی دارنده دکترا از دانشگاه yale در رشته تاریخ. یا شاید فیزیک اتمی. یکی مثل خودت
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
3
0
حامی زمانی بهتره بره و تو همون کاری که تخصص داره وقت صرف کنه و پول مفت هم بگیره.
ناشناس
|
Japan
|
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
3
از دوستانی که با منطق جواب این فرد رو دادند سپاس
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
3
1
تو قرآن ازش نام برده شده و در تورات و انجیل هم نام برده شده چرا به این موضوع فکر نکردی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
2
0
با اونهمه درس تاریخ که خوندیم با چند شک جنابعالی باید در همه چیز ما هم شک کرده و و در تاریخ هم تجدید نظر یا حذف شود خوبه دیگه لازم نیست کسی دردسر درس تاریخ داشته باشه شما حلش کردی همه راحت شدند
AMIR
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
3
0
آقای زمانی صرفا جهت اطلاعتون که ذالقرنین همون کوروش هس و بدونید که ذوالقرنین یک پیامبر بوده و
لطفا دفعه ی.......
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
2
1
آقایی زمانی اینقدر که توهین کردی و من مثل تو نیستم چون من اصالتم معلومه . اما در جوابت بهتر هست که بگم تو از تبار و نژاد همون تازیان هستی
و حال تو در مطالب بی اساس و بی سندت میخوایی هویت ایران را زیر سوال ببری . اما بهت بگم که جوانان ایران خودشان را شناخته اند

منشور کوروش جواب تمام حرف های بی سند شماست.
شبیر محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
3
6
یعنی این آدم انقدر احمقه که فرق بین اسطوره و تاریخ رو نمی فهمه؟ یعنی انتظار داشت فردوسی بعد از دوازده قرن، تنها از طریق روایت های سینه به سینه تاریخ دقیق ایران رو در بیاره؟ کتاب شاهنامه کتاب تاریخ نیست. اسطوره است. و اساطیر ریشه در واقعیت دارند. این کار محققین و باستان شناسا هست که این پیوند رو پژوهش کنن در بیارن. امیدوارم بعضی ها دست از حماقت بر دارن.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
3
3
جواب قانع کننده دادن آقای محمدی
متاسفانه در کشور ما جای همه چیز عوض شده،خواننده میاد در مورد تااریخ نظر میده،و همین باعث میشه ک فرص بین افسانه و تاریخو ندونه
ذوالقرنین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
4
1
حامد زمانی: اگر کورش وجود داشته، چرا در اشعار فردوسی اشاره‌ای به او نشده؟
سلام.....
اول لاله گوشت را بگیر گرفتی .......لالای بلدی بخوان..
سوره نسا ..سورا کهف ...
ذوالقرنین
آدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
4
4
وقتی آدم بی سواد حرف میزنه و فکر میکنه اتم شکافته نتجیش میشه ایشون خخخخخ
هیچی از منبع نمیدونه
درود بر کوروش بزرگ
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
3
2
کوروش وجود داشته اما بزرگ و شناخته شده نبوده ،دانشمند های یهودی اون رو بزرگش کردند ،خودم منابع قدیمی رو خوندم ،توجه اصلی روی طهمورث و ضحاک و جمشید و.... هست اگه کوروش بزرگترین پادشاه جهان بود امکان نداشت در آثار شعرا و مورخین بهش اشاره نشه
پاسخ ها
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
آها، اگر کوروش و استوانه کوروش بزرگ را یهود و صهیونیزم ساخته‌اند چرا نامی از یهودیان در استوانه کوروش بزرگ نیست؟!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
3
5
کوروش افتخار همه زمین است به اصالت خود افتخار کنید
عباسعلی رستاقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
2
3
دینداری مغایرتی با میهن دوستی ندارد .بلکه باید به دین کسانی که میهن دوست نیستند شک کرد .فردوسی نه خط میخی بلد بود ونه از تاریخ یونان ورود اطلاع داشت .شاهنامه را از روی خداینامه های کوچک نوشت و اطلاعات کم آنزمان که هنوز آثار زیر خاکی کشف نشده بود .آثار تمدن زمان کوورش هم توسط اسکندر وهم توسط بنی امیه محو شده بود جز اندکی .
Mohammaf
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
2
3
دوست عزیز اگر یکم سطح مطالعه و همچنین سطح سوادتونو بالا ببرید نه صرفا ایشون بلکه همه کسانی ک این سوالات تو ذهنشون هستش .خواهید فهمید که شخصیت کوروش واقعا شخصیت بزرگ و قابل ستایشی هست دلیل و مدارک زیادی هم موجوده .لازمه بهتون بگم ک روز ۲۹اکتبر هم روز جهانی بزرگداشت کوروش هستش و این روز از طرف سازمان ملل روز کوروش نامیده شده . حرف دیگه ای نیست فقط اینکه یکم مطالعه کنید و جلد مغزتونو باز کنید قرار نیست اکبند ببرید اون دنیا ✌
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
2
2
از دوستانی که جواب یاوه گویی های این آدم رو میدن کمال تشکر رو دارم
فرزین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
2
3
بنده اصلا شما رو نمیشناسم و البته اصلا هم مهم نیست چون کاملا مشخصه کی هستی و دنبال چی هستین..اولا افتخار ما کوروش و امثال ایشان هستش..دوستان در مورد پیدایش خط در ایران مطالعه کنن..چرا که خط میخی و امثال ان خطی بسیار سخت و منتسب به کارها مهم بوده و هر کسی قادر به نوشتنش نبوده.و دوما نوشتن ان بر لوحه های گلی بوده که مطمنا در طول زمان از بین میرفتند .ولی خوشبختانه هزاران نمونه ان در تخت جمشید یافت شده.
اسامی ان زمان تلفظ خاصی داشتند و گویش ان زمان تا زمان فردوسی بسیار فرق کرده به فاصله زمانی کوروش تا فردوسی توجه کنید.خط میخی تا حروف عربی.
در شاهنامه بسیار از کوروش و خاطرات نسل به نسل ان زمان تا فردوسی بسیار روایت شده
خوب اقایون بسیار مثلا فهیم نفری ۱۰ کیلو گندم یا جو با کشاورزی ان زمان میدونی یعنی چی اخه.. به نظرم فعلا همین موارد کافیه
عباس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
1
1
پس کیخسرو کیه تو شاهنامه؟ نام کوروش از کتیبه های قدیمی گرفتن شاید اونزمان کوروش تلفظ نمیکردن، ولی شاهنامه نام کیخسرو رو اورده
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
2
0
دوستان در اینکه حکومتی در تاریخ مقتدر تر .نظام مند تر از هخامنشیان در باستان نداریم شکی نیست نه به گفته هرودوت نه گزنفون.این رو الواح سنگ نوشته ها میگن این رو جاده ابریشم میگه این رو صنعت سینما غرب فریاد میزنه که با فیلم مشهور سیصد تیشه بزنه به ریشه فرهنگ دیرین ما که بگن هخامنشیا ظالم بودن ..دشمن یک ملت میاد ازش به بدی یاد میکنه دوستان مگر نمیگین لوح زرین از کاوش در تخت جمشید به وجود آمده(حرفهای خودتون رو نقض نکنید)پس روی چه حسابی میگید تخت جمشید اصلا متعلق به هخامنشیان نیست ....؟؟؟؟
Moein
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
1
1
ميتوني حرف بيخود نزني ?پرفسور
پویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
2
1
مهم ترین سند، منشور حقوق بشر کوروش بزرگ است که با سیستم مگنالیزیشن چهاربعدی اصالت و قدمت آن اثبات شده است، و اغلب مورخین و فلاسفه و دانشمندان عرصه کشف آثار باستانی، ،حقیقت تاریخی کوروش بزرگ را به رسمیت شناختند،،، سند شما چیست
عاشق ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
3
1
نمیخام بهت توهین کنم چون اگه کنم مث تو میشم ای کاش یکم قبل این سوالات میرفتی اطلاعات کسب میکردی ن اینکه چارتا ادم دم گوشیت ویز ویز کنن بعد بشینی همونارو بگی در کتاب فردوسی کوروش کبیر تمام امیزه هاش با کیخسرو یکیه و چون خیلی قبل تر از فردوسی تمام کتاب ها و اثار سوزانده شده تعجب آور است که برخی اسکندر پسر داراب در شاهنامه را بدون چون و چرا همان الکساندر مقدونی می‌دانند اما کوروش را کیخسرو نمی‌دانند! فقط بهت بگم کوروش کبیرو به انسانیت و صفت های نیک دیگ میشناسن نه اراجیف تو
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
2
1
ببین اگه کوروش سنگ پرستم بوده باشه که نیست
از از میلیارد ها انسان خداپرست بهتر بوده اینو یادت باشه
دیگه هم توی کارایی که بهت مربوط نمیشه دخالت نکن برو شعرها تو بخون ببین وقتی که اعراب دخترا رو زنده به گور میکردن
زنان ایرانی داشتن کشور اداره میکردن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین