کد خبر: ۳۳۵۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

لاوروف: مدتهاست می‌دانیم ترکیه با داعش تجارت نفت می‌کنند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت مسکو از مدتها قبل از این مسئله مطلع بود که ترکیه با داعش تجارت نفت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: اگرچه روسیه به تازگی مدارکی را در مورد دست داشتن ترکیه در قاچاق نفت تروریست های داعش فاش کرد اما سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت مسکو از مدتها قبل از این مسئله مطلع بود و تا همین اخیرا نیز نمی خواست باور کند که آنکارا آنگونه که به نظر می رسد به شدت در این قاچاق نفت تروریستی دخیل است.

با گسترش اقدامات تروریستی داعش در سراسر جهان ، تامین مالی این گروه تروریستی اساسا از طریق قاچاق غیر قانونی نفت انجام می شود.

این گروه تروریستی با استخراج نفت از میادین نفتی در عراق و سوریه هر روز حدود سه میلیون دلار درآمد دارد.

روسیه اوایل این ماه اعلام کرد تصاویر ماهواره ای نشان می دهد نفتی که داعش استخراج می کند از طریق ترکیه قاچاق می شود.
اگرچه آنکارا نقش داشتن در قاچاق نفت توسط داعش را تکذیب کرده است اما سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته است این اتهامات از مدتها قبل وجود داشته است.

وی روز چهارشنبه در مصاحبه با رسانه های ایتالیایی افزود :« ما از مدتها قبل می دانستیم که چگونه از خاک ترکیه برای فعالیت های تجاری داعش و همچنین برای انتقال تسلیحات و تروریست به سوریه استفاده می شود.»

لاوروف همچنین فعالیت های غیر قانونی ترکیه را با سرنگون شدن هواپیمای جنگی سوخو 24 روسیه در حریم هوایی سوریه مرتبط دانست و تصریح کرد :« ما درمورد این اقدامات هیچ توضیحی نمی توانیم ارائه کنیم جز اینکه ترکیه درحال مختل کردن تلاش های ضد تروریسم است و با اینگونه اقدامات خود باعث تضعیف این تلاش ها می شود. ما همچنین می توانیم بگوییم ترکیه با چنین اقداماتی سعی دارد از عملیات روسیه در حریم هوایی سوریه جلوگیری کند یا شاید تلاش می کند روند سیاسی برای حل بحران سوریه را که در وین آغاز شده است از مسیر خود خارج سازد.»

وزیر امور خارجه روسیه گفت چرا ترکیه تروریستها را بمباران نمی کند اما کردها را بمباران می کند؟

برخی دیگر از کشورها نیز مدارکی را در ارتباط با دست داشتن ترکیه در معاملات نفتی غیر قانونی داعش ارائه کرده اند و شاید مهم ترین آنها اتهاماتی است که دولت ایران مطرح کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، 

محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران روز جمعه در مصاحبه با خبرنگاران گفت مستشاران نظامی ایران در سوریه عکس ها و فیلم هایی گرفته اند که نشان می دهد مسیرهایی که کامیون های حامل نفت داعش از آنها استفاده می کنند به ترکیه ختم می شود.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز از این ادعاهای روسیه حمایت کرد و گفت :« اگر مقامات ترکیه از فروش نفت داعش در خاک خود اطلاع ندارند ما می توانیم اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار آنها قرار دهیم.»

افشاگری ها در مورد دست داشتن رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و خانواده اش در قاچاق نفت داعش پس از سرنگون شدن یک فروند هواپیمای جنگی روسیه توسط نیروی هوایی ترکیه آغاز شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین