کد خبر: ۳۳۵۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
روحانی:

باید تلاش کرد همه چهره های علاقه مند خدمت به مردم درصحنه رقابت حاضر شوند

رییس جمهوری گفت: باید تلاش کرد فضای انتخابات کشور قانونی، سالم و پر نشاط باشد و همه چهره های علاقه مند خدمت به مردم، در صحنه رقابت حاضر شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح جمعه در جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی استان خراسان رضوی که در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه، بر تلاش همه دستگاه ها برای ایجاد فضای مناسب و آرام در مسیر انتخاباتی قانونمند و باشکوه تأکید کرد و گفت: باید همه چهره های علاقه مند به خدمت به مردم در صحنه انتخابات حاضر شوند.

روحانی، مجلس شورای اسلامی را دارای جایگاهی پراهمیت در جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی مکانی است که هر چه تریبون و سخنان نمایندگان آن عالمانه و قوی تر باشد، موجب فخر و عزت کشور خواهد بود. امیدواریم هر مجلسی در دفاع از کیان نظام و حقوق ملت از مجلس قبل قوی تر باشد و موجب سربلندی بیش از پیش ملت ایران در جهان شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه در شرایط فعلی منطقه و جهان، حضور پرشور در انتخابات یکی از قدرت نمایی های ملت ایران در منطقه خواهد بود، اظهار امیدواری کرد تا انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی جلوه گاه وحدت، قدرت ملی و انسجام بیشتر ملت ایران باشد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین بر استفاده از فرصت ها و امکانات موجود و تلاش تمام مسئولان و دستگاه های اجرایی برای توسعه و پیشرفت استان خراسان رضوی تأکید کرد.
رییس جمهوری با ابراز تسلیت ایام رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام، گفت: ایام رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) ایام اندوه و غم بشریت است، چرا که پیامبر(ص) اشرف مخلوقات و آورنده علم، اخلاق، ادب و راه زندگی برای همگان بود و با رحلت ایشان، پیام آسمان به زمین منقطع شد.
رییس جمهوری با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) بزرگترین الگو از طرف خداوند برای بشریت بود، اظهار داشت: اسلام دین رحمت و صلح است و خشونت و تروریسم به نام اسلام، موجب تاسف تاریخ بشریت است.

روحانی با اشاره به اینکه امروز در سطح دنیا هنگامی که حادثه ای تروریستی رخ می دهد، متأسفانه و به صورتی هدفمند سیل هجمه تبلیغاتی علیه مسلمانان و اسلام به راه می افتد، گفت: تروریست ها در حالی که جنایت هایشان هیچ ارتباطی با احکام قران و اسلام ندارند، خود را مسلمان معرفی می کنند تا همین موضوع باعث قضاوت نادرست افکار عمومی جهان نسبت به اسلام و مسلمانان شود.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه نشان دادن چهره واقعی رحمت و رأفت اسلام، افکار عمومی جهان را جلب خواهد کرد، افزود: رحلت پیامبر اسلام(ص) حادثه ای تأسف بار بود اما حوادثی که امروز در جامعه بشری به نام اسلام رقم می خورد، تأسف بارتر است.
روحانی، امام حسن مجتبی(ع) را امام صلح، کرامت ، وحدت ، صبر و تحمل توصیف کرد و گفت: امام حسن(ع) با وجود آنکه ظلم های فراوان و زخم زبان های زیادی را تحمل کردند، اما در عین حال مسیر هدایت را پیش روی همگان قرار داده و ما افتخار می کنیم که راه آن امام کریم و بزرگوار را ادامه دهیم.

رییس جمهوری همچنین با بیان اینکه عمر شریف امام رضا(ع) نور، رحمت و هدایت بود و ایشان مایه فخر و مباهات ایرانیان هستند و عنایتشان شامل حال ملت ایران بوده و هست، اظهارداشت: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به ایران فرصتی برای مردم ایران در طول تاریخ بود تا از نور و معنویت این امام همام بهرهمند شوند.

روحانی افزود: امام رضا(ع) با حضورشان در خراسان نشان دادند که اسلام دین فرهنگ، منطق و گفت و گو است و از بحث و مباحثه هراسی ندارد و امیدواریم بتوانیم با پیروی از راه امام رضا(ع) اسلام را با منطق والایش به جهان معرفی کنیم.
رییس جمهوری درادامه خراسان را منطقه ذوق، علم، هنر و بزرگان اهل فرهنگ و ادب دانست و گفت: استان خراسان رضوی از جهات گوناگون دارای اهمیت است و حضور بارگاه نورانی امام رضا(ع) بر این اهمیت افزوده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این سفر معنوی و زیارت بارگاه نورانی امام رضا(ع) فرصتی را برای بررسی مشکلات و روند برنامه های استان خراسان رضوی بوجود آورده است، گفت: از سفر سال گذشته تاکنون براساس گزارش های ارایه شده، عمده طرح ها و پروژه های وعده داده شده، پیشرفت زیادی داشته اند و ما با ایستادگی بر تعهد خود و توکل بر خدا امیدواریم این طرح ها هر چه سریعتر کامل شوند.

رییس جمهوری شهر مشهد را به لحاظ تعلق آن به همه مردم ایران و شیعیان جهان دارای اهمیت ویژه ای برشمرد و بر ضرورت رسیدگی و تلاش بیشتر در جهت حل مشکلات این شهر تأکید کرد و گفت: تسهیل شرایط و ارایه امکانات برای زائران ملجأ شریف امام رضا(ع) وظیفه ای است که باید با تلاش و هماهنگی به آن عمل کنیم.

روحانی با تشکر از تلاش های استاندار و مسئولان دستگاه های اجرایی و انتظامی و سایر نهادها در استان خراسان رضوی و مشهد مقدس در زمینه پذیرایی از زائران امام رضا(ع) در طول ایام گوناگون سال به تلاش قابل تقدیر دستگاه های مختلف کشور در ساماندهی زایران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: باید با تلاش بیشتر بتوانیم شرایط و امکانات بهتری را برای زایران ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع) فراهم کنیم.

رییس جمهوری وجود بافت فرسوده و حاشیه نشینی را از مشکلات طولانی و کهن مشهد مقدس دانست و با اشاره به اینکه امروزه مشکلاتی نظیر کمبود آب نیز به این مشکلات اضافه شده است، افزود: دولت در پی تامین و حل مشکلات آب است و همه نخبگان، مسئولان و دانشگاهیان نیز باید برای حل این مشکل در استان تلاش و برنامه ریزی داشته باشند اما اولین قدم بهره وری صحیح از منابع موجود است که این نیازمند سرمایه گذاری، اقدامات فناورانه و فرهنگ سازی است.

رییس جمهوری گفت:ساماندهی اجتماعی، زیباسازی شهر، ساماندهی ترافیک شهری، رفع مشکلات حمل و نقل در استان، ساماندهی مسایل فرهنگی و نحوه بروز و ظهور آن در انظار عمومی از جمله اقداماتی است که باید به آنها در استان خراسان رضوی و شهر مشهد توجه ویژه ای داشت.

روحانی همچنین خاطرنشان کرد: ما برای پیشبرد پروژه ها و رشد و توسعه کشور، نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم چرا که امکانات و منابع موجود، پاسخگوی رسیدن به رشد مدنظر نخواهد بود و در این راستا باید تسهیلاتی را جهت جذب سرمایه گذاری خارجی در این استان نیز فراهم کنیم.

در ابتدای این جلسه یکی از مداحان در عزای ائمه معصومین علیهما السلام دقایقی مرثیه خوانی و نوحه سرایی کرد و رییس جمهوری و شرکت کنندگان در جلسه به سوگواری پرداختند.
همچنین چیت چیان وزیر نیرو گزارشی از وضعیت پروژه های استان خراسان رضوی در بخش آب و برق ارائه کرد.
محمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز گزارشی از روند پیشرفت طرح ها و پروژه های مصوب در سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان رضوی ارائه کرد.

رشیدیان استاندار خراسان رضوی و نیز معاون فنی و عمرانی استانداری خراسان رضوی هم ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت استان در بخش های مختلف، به تشریح برنامه ها و رویکردهای پیش بینی شده در راستای توسعه بیش از پیش استان و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم خراسان رضوی پرداختند.

حجت الاسلام سبحانی نیا رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی به بیان نیازمندیها و مشکلات استان خراسان رضوی پرداخت.
پیش از این جلسه نیز، وزیر نیرو و مدیر عامل برق استان خراسان رضوی گزارشی از روند پیشرفت پروژه های برق استان خراسان رضوی و چگونگی عملکرد مرکز مانیتورینگ و پایش منابع تولید پراکنده و تجزیه پذیر کنترل شبکه برق و همچنین نرم افزار کنترل و حفظ پایداری شبکه انتقال و فوق توزیع با نرم افزار (SCADA) و سیستم کنترل تجهیزات پست (DCS) به رییس جمهوری ارائه کردند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین