کد خبر: ۳۳۵۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴

هتل های مشهد 30 درصد تخفیف می دهند/خدمت رسانی به زائران/امدادگران ۹ استان به کمک زائران آمدند

30 درصد از ظرفیت هتل های مشهد همچنان خالی و آماده پذیرش مهمانان علی بن موسی الرضا (ع) است.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس اتحادیه هتلداران مشهد از تخفیف 30 درصدی هتل های این شهر در صورت رزرو اینترنتی خبر داد و گفت: 30 درصد از ظرفیت هتل های مشهد همچنان خالی و آماده پذیرش مهمانان علی بن موسی الرضا (ع) است.

محمدقانعی با اعلام اینکه مشهد آماده پذیرایی از زائران علی بن موسی الرضا (ع) است، گفت: ظرفیت اقامت در هتل های مشهد هنوز اشباع نشده، تا کنون حدود 70 درصد این ظرفیت اشغال شده و 30 درصد دیگر همچنان خالی است و زائران و مسافران امکان رزرو در هتل های مشهد را دارند.

او درباره تخفیف ویژه هتل های مشهد به مناسبت ایام شهادت امام رضا (ع)، گفت: در صورت رزرو اینترنتی هتل از طریق سیستم رزرواسیون eghamat24.com تخفیف ویژه ای میانگین تا 30 درصد درنظر گرفته شده است.

او گفت: در این سیستم، قیمت ها، میزان تخفیف های اعمال شده، ظرفیت خالی هتل ها و جزییاتی از امکانات و خدمات آن ها مشخص است و مسافران پیش از حرکت به مشهد می توانند رزرو را انجام دهند و دغدغه ای برای اقامت نداشته باشند.

قانعی سپس با بیان این که ظرفیت اقامت در هتل های مشهد تا 25 درصد افزایش یافته است، گفت: سال گذشته 155 هتل در مشهد داشتیم که امسال تعداد آن ها به 200 واحد با 75 هزار نفر ظرفیت، رسیده است، بنابراین زائران و مسافران با مشکل اقامت مواجه نخواهند شد.

او با اشاره به کنترل قیمت اقامتگاه های مشهد در ایام سوگواری، گقت: برای هتل ها و هتل آپارتمان ها سقف قیمت تعیین شده و هیچ واحد اقامتی اجازه ندارد از آن حد تجاوز کند. از طرف دیگر هتل ها برای اعمال تخفیف اختیارات لازم را دارند و ممکن است غیر از شبکه های اینترنتی رزرو، تخفیف های دیگری را برای مشتریان حضوری خود درنظر بگیرند.

به گفته رئیس اتحادیه هتلداران مشهد درحال حاضر هزینه یک شب اقامت برای یک نفر در هتل های یک ستاره مشهد همراه با خدمات فول برد (صبحانه، نهار و شام) حدود 30 هزار تومان تمام می شود.

او با بیان این که قیمت هتل های مشهد کاملا مشخص است، افزود: درحال حاضر نرخ اقامت برای اتاق های "معمولی دو تخته" در هتل های یک تا پنج ستاره از 50 تا 375 هزار تومان است که 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز به آن اضافه می شود. این میان نرخ های شناور دیگری وجود دارد و بعضی از هتل ها نیز برای اتاق های لوکس و سوئیت های رویال و ویژه خود قیمت های متفاوتی را تعیین کرده اند. قیمت ها مشخص است و اتحادیه در صورت مشاهده و اطلاع از تخلف های رسیدگی لازم را نیز به عمل می آورد.

او همچنین از مردم درخواست کرد، از اسکان در خانه های شخصی و استجاری بدون مجوز خودداری کنند.

 و در ادامه گفت: مشهد متنوع ترین اقامتگاه ها را دارد، از کمپینگ و هتل آپارتمان و مهمانسراهای دولتی گرفته تا مدارس و خانه مسافرهایی که با مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کار می کنند. در شرایطی که در پیک سفر هتل های این شهر با 30 درصد ظرفیت خالی مواجه هستند، پس چه لزومی دارد مردم باز سراغ خانه های شخصی بروند، آن هم درحالی که بیشترین مشکلات را دارند و معمولا از مردم سوءاستفاده می کنند.

خدمت رسانی به زائران پیاده روی امام رضا(ع) در ۹۰ پایگاه اوقاف

میزان نوشت: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال حدود 250 هزار نفر از استان‌های مختلف با پای پیاده روانه حرم رضوی شدند که به آنها در 90 پایگاه اوقاف خدمت رسانی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدشرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این اقدام بر اساس اجرای آمینانه نیات واقفان خیراندیش و با استفاده از ظرفیت هیات امناء و خادمین افتخاری و با هدف خدمت رسانی به زائرین گرامی انجام شده است.
او افزود: 90 پایگاه اعم از آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و حسینیه ها و موکب هایی که در مسیر راه زائران پیاده روی حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) راه اندازی شده اند که در این پایگاه ها پذیرایی و خدمت رسانی و اسکان از زائرانی که از استان‌های مختلف با عشق و شور و علاقه در برف و سرمای طاقت فرسا به صورت پیاده عازم مشهد مقدس هستند.
شرفخانی با بیان اینکه این پایگاه‌ها  با مشارکت  سازمان اوقاف و امور خیریه  راه اندازی شده و از زائرین پیاده و مسافران عازم مشهد مقدس پذیرایی می کند، گفت: در این ایستگاه‌ها، علاوه بر خدمات رفاهی، خدمات فرهنگی از قبیل مشاوره دینی و پاسخ به شبهات نیز توسط روحانیون و مبلغین مستقر در ایستگاه به زائرین - توزیع اقلام فرهنگی و توزیع کاورهای مخصوص جهت زائرین گرامی  ارائه می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال بحمدالله نزدیک به  250 هزار نفر از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان و گلستان با پای پیاده به جهت ارادت به امام ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) و برای تجدید میثاق با کاروان اهل بیت حسین در کربلای معلی از این  استان‌ها روانه حرم رضوی شدند.

امدادگران ۹ استان به کمک زائران پیاده حرم رضوی آمدند

مهر نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به خدمت‌رسانی به زائران پیاده حرم رضوی، گفت: به دلیل حجم بالای حضور زائران در روزهای پایانی ماه صفر، امسال ۹ استان کشور به کمک جمعیت هلال احمر خراسان رضوی آمده‌اند.

ناصر چرخ‌ساز در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی مشهد مقدس، افزود: از نزدیک بازدیدی از وضعیت خدمت‌رسانی به زائران حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) داشتیم که خوشبختانه خدمت‌رسانی به شکل بسیار مطلوبی توسط امدادگران استان خراسان رضوی به زائران ارائه می شود.

او ادامه داد: این نوع خدمت‌رسانی که در ایام پایانی ماه صفر ارائه می شود؛ نشان‌دهنده توانمندی نیروهای امدادی خراسان رضوی است و این نیروها بدون هیچ چشم‌داشت مادی و به صورت داوطلبانه برای خدمت به زائران رضوی در حال خدمت هستند.

به گفته رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، به دلیل حجم بالای حضور زائران در روزهای پایانی ماه صفر، علاوه بر حضور جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در طرح همسفران خورشید ۲، امسال ۹ استان دیگر از جمله مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، گیلان، تهران، قم، یزد و سیستان و بلوچستان با خدمات ویژه به کمک این استان آمده‌اند.

چرخ‌ساز گفت: در حاشیه بازدید از پنج زوج جوان امدادگر که در طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) حضور دارند، تقدیر شد و امیدواریم همواره شاهد حضور جوانان در امر خدمت‌رسانی به هموطنان باشیم.

درمان سرپایی بیش از ۸۸ هزار زائر پیاده حرم رضوی

مهر نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اجرای طرح همسفران خورشید ویژه زائران پیاده رضوی، گفت: ۸۸ هزار و ۵۹۸ تن از زائران پیاده در خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان از خدامت درمان سرپایی بهره مند شد.

چرخساز با تشریح گزارش خدمات امدادی در طرح همسفران خورشید، گفت:  از١٢ آذرماه تا ۱۹ آذرماه امسال ۹۳ هزار و ۱۳۵ تن از زائران پیاده رضوی به پایگاه های امدادی ثابت، سیار و موقت هلال احمر مراجعه کرده اند.

او با اشاره به ارائه خدمات امدادی و درمان سرپایی به زائران پیاده رضوی، تأکید کرد: از ابتدای اجرای طرح همسفران خورشید تا روز گذشته (۱۹ آذرماه) ۸۸ هزار و ۵۹۸ تن از هموطنان از خدمات درمان سرپایی در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان برخوردار شدند؛ علاوه بر آن سه هزار و ۹۶۵ تن از زائران نیز از خدمات امدادی چون کنترل فشارخون و قند خون بهره بردند.

به گفته رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، ۱۰۳ تن از زائران پیاده رضوی در استان خراسان رضوی به منظور ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

چرخساز گفت: ۴۶۹ تن از هموطنان زائر نیز در استان های خراسان شمالی و سمنان به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

تمهیدات حمل و نقلی بازگشت زائران مشهدالرضا(ع) فراهم است

تسنیم نوشت: جواد وحدتی فرد با اشاره به اینکه تمهیدات حمل و نقلی بازگشت زائران فراهم است، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با مدیران کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌های مختلف کشور و نیز شرکت‌های حمل و نقل مسافری، ان شاء ا... مشکلی در بازگشت زائران و مسافران از مشهد به شهرهای خود نخواهیم داشت.

او با تاکید بر مدیریت عرضه و تقاضا، ادامه داد: امشب (جمعه شب) اتوبوس‌هایی که از سراسر استان و نیز برخی استان‌های کشور برای بازگشت زائران به مشهد می آیند، در محلی که پیش بینی شده مستقر می‌شوند تا سرویس دهی به زائران برای بازگشت به شهرهای خود از صبح فردا شنبه آغاز شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی تاکید کرد: ناوگانی که امسال برای بازگشت مسافران و زائران از مشهد پیش بینی شده است، بیش از سال گذشته است.

او افزود: دفاتر پیش فروش بلیت اتوبوس در سطح شهر مشهد باید امروز و فردا برای ارائه خدمات و پیش فروش بلیت اتوبوس به زائران و مسافران فعال باشند.

وحدتی فرد ادامه داد: همچنین مقرر شده است مسافران و زائران شهرهای نیشابور، سبزوار، سرخس،  تربت حیدریه و جغتای از طریق حمل و نقل ریلی به بازگردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین