کد خبر: ۳۳۵۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷

امام جمعه موقت بیرجند:استکبار به دنبال سست کردن دانشگاه‌ها از طریق نفوذ است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه هیچ راهی جز اینکه مسلمانان با یکدیگر متحد شده و در برابر اسرائیل وآمریکا ایستادگی وفریادهای خود را بر سرآنها بکشند، گفت: با توجه به علم وپژوهش می‌توانیم در برابر دشمن و استکبار جهانی مقاومت کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام و المسلمین علیجان دلدار در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به اینکه باید مراقب رفتار، کردار و گفتارخود باشیم ، اظهار داشت: اخلاق، گفتار ما باید مطابق اسلام باشد.

وی با بیان اینکه ایثارگری و از خودگذشتگی مسلمانان مهم ترین عوامل پیشرفت اسلام بود، افزود:خرافات و اعتقادات باطل میان مسلمانان سبب می‌شود تا افراد کمتر به سمت اسلام بروند و دشمن به دنبال این هدف است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به یکی از خصلت‌های پیامبر اکرم(ص) گفت: اخلاق نیکوی پیامبر همه را به خود جذب می‌کرد و امروز ناهنجاری‌های زیادی در جامعه وجود دارد و در این برهه از زمان نیازمند اخلاق پیامبر هستیم و باید اخلاق اجتماعی پیامبر اسلام را در زندگی خود سرلوحه قرار دهیم.

دلدار با بیان اینکه امروز جامعه ما نیازمند عفو، گذشت و بخشش است که این از دیگر خصوصیات پیامبر اکرم است، افزود: امروز 20آذرماه مصادف با سالروز شهادت آیت الله دستغیب نماینده امام و امام جمعه مردم شیراز در سال 1360 است و این شخصیت بزرگوار در سن 24 سالگی به درجه اجتهاد رسید.

وی با اشاره به دیگر مناسبت‌های هفته اظهار داشت: 18تا24 آذرماه هفته وقف است و وقف تنها منحصر به ملک وساختمان نیست زیرا خیلی از موارد و چیزها را می‌توانیم وقف کنیم و وقف سرمایه گذاری و آینده نگری برای آخرت است.

امام جمعه موقت بیرجند با سالروز شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: امام هشتم می‌فرمایند: بهترین بندگان خدا افراد هستند که در هنگام احسان آثار شادی و خوشحالی در چهره آنها مشخص باشد و در هنگامی که از دایره عبودیت خدا دور شوند، اظهار پشیمانی و طلب بخشش کنند و پیام زندگی این امام به ما درس از خود گذشتگی، و مبارزه با سختی‌ها می‌دهد.

دلدار با اشاره به 22 آذرماه افزود: اول ربیع الاول روز هجرت پیامبر از مکه به مدینه و مبدآ تاریخ اسلام است و کفار با هم متحد شدندتا بتوانند جلوی پیشرفت اسلام وحق را بگیرند، اما خداوند در طول تاریخ به واسطه کوچکترین آفریده خود مانند عنکبوت و پشه جلوی نقشه‌های دشمن را گرفته است.

وی بیان داشت: ما باید توجه کنیم که اگر استقامت کنیم شکست استکبار قطعی بوده و نصرت خداوند شامل ما می‌شود و 23آذرماه سالروز اشغال بلندی‌های جولان توسط رژیم نامنحوس صهیونیستی است و هیچ راهی جز این نیست که تمامی مسلمانان توان خود را بکار گیرند و در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی و فریاد خود را بر سر آمریکا و اسرائیل بلند کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به روز پژوهش گفت: 25 آذرماه روز پژوهش است و بارها مقام معظم رهبری تأکید زیادی داشتند که قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی ما مبتنی و در گرو قدرت علمی است و باید در زمینه علمی قدرتمند شویم و اگر می‌خواهیم در برابر استکبار ایستادگی کنیم باید به علم و پژوهش توجه کنیم.

دلدار افزود: امروز دشمن و استکبار نقشه نفوذ را در دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما می‌خواهد دنبال کند، که در این راستا باید تلاش خود را مضاعف کنیم و همه در راستای پیشرفت علمی و هم افزایی حرکت کنیم.

وی تصریح کرد:26 آذرماه روز حمل ونقل است و این روز را به تمامی رانندگان خستگی ناپذیر تبریک می‌گوییم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین