کد خبر: ۳۳۵۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰

آخرین وضعیت آنفلوآنزا در کرمان/ آمار فوت شدگان افزایش نداشته است

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: آمار فوت شدگان مبتلا به آنفلوآنزا در استان کرمان از روز گذشته (پنجشنبه) تاکنون افزایش نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز : ابوالقاسم سیف اللهی افزود: وضعیت کرمان در زمینه شیوع بیماری آنفلوآنزا به حالت عادی برگشته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش مجموعه مسئولان و دستگاه ها بویژه کادر بهداشتی و درمانی استان و نظارت عالی استاندار کرمان اپیدمی آنفلوآنزا در این استان کنترل شده است.

معاون استاندار کرمان گفت: با تعطیلی مدارس و تعطیلات پایان هفته و حضور بیشتر مردم در منازل خود روند آرامش بخش و اطمینان بخشی بوجود آمده است.

وی از توزیع داروی ویژه آنفلوآنزا در استان خبر داد و افزود: این دارو با مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توزیع شده است و حتما باید با تجویز پزشکان مصرف شود.

سیف اللهی بر تداوم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و گفت: رعایت اصول و نکات بهداشتی مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

آنفلوآنزای H1N1 طی هفته های اخیر در برخی شهرستان های استان کرمان شیوع پیدا کرد و با تلاش مجموعه مسئولان و کادر بهداشتی و درمانی استان کنترل شد.

حدود 600 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزای فصلی از زمان شیوع این بیماری در استان کرمان بستری و براساس آخرین آمار 33 نفر فوت شدند.

به دنبال سفر دو روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کرمان، پس از برگزاری نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در روز گذشته (پنجشنبه) اعلام شد وضعیت این استان از نظر شیوع آنفلوآنزا، عادی و سفید است.

اقدامات درمانی برای درمان سایر مبتلایان به آنفلوآنزا در شهر کرمان و سایر شهرستان ها ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین