کد خبر: ۳۳۶۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

آمریکا: داعش گذرنامه سوری جعل می‌کند

یک گزارش آژانس دولتی آمریکا هشدار داد که داعش قادر به ارائه گذرنامه‌های جعلی سوری است.
آفتاب‌‌نیوز :
 یک سخنگوی آژانس مهاجرت و گمرک آمریکا این گزارش را که توسط سی‌.ان‌. ان اعلام شده بود، تایید کرد، اما از ارائه نسخه‌ای از آن خودداری کرد.

براساس این گزارش، داعش به دستگاه‌های چاپ گذرنامه دولتی سوریه و گذرنامه‌های سفید دست یافته است و این امر احتمال جعل این اسناد مسافرتی را افزایش می‌دهد.

این منبع سی.ان.ان افزود که نگرانی‌هایی درخصوص دسترسی داعش به داده‌های مربوط به سوابق شخصی و اثرانگشت شهروندان سوری و همچنین احتمال سرقت هویت آنها نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری ای.بی.سی که نخسین‌ بار این مطلب را اعلام کرد، گفت که این گزارش از سوی آژانس امور داخلی و تحقیقات امنیتی منتشر شده است. این شبکه گزارش داد این امر احتمال استفاده از گذرنامه‌ها توسط داعش برای سفر به آمریکا را افزایش می‌دهد.

شبکه خبری ای‌. بی‌. سی افزود: 17 ماه از زمان اشغال رقه و دیرالزور توسط داعش می‌گذرد و احتمال دارد که افرادی از سوریه با گذرنامه‌هایی که در این مناطق صادر شده، به آمریکا سفر کنند.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما از این گزارشات منتشر شده‌ اطلاع داریم و می‌دانیم که آن‌ها به این توانایی دست پیدا کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین