کد خبر: ۳۳۶۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
/شهرداری: برگه های جریمه باید 24 ساعته ارسال شود

250 هزار خودروی متخلف روزانه وارد طرح ترافیک می‌شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ثبت تخلف روزانه 200 تا 250 هزار دستگاه خودروی غیر مجاز در محدوده طرح زوج و فرد خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 ایسنا نوشت: سید جعفر تشکری هاشمی، با اعلام این خبر اظهار کرد: تا زمانی که برگه جریمه به رانندگانی که عمدتاً به صورت مکرر و عموماً هر روز، وارد این محدوده می شوند ارسال نشود، تخلف آنها ادامه خواهد داشت و نه تنها از تعداد خودروهای غیر مجاز در محدوده طرح زوج و فرد کم نمی‌شود، بلکه اطمینان رانندگان از عدم جریمه هر روز به این تعداد می افزاید.

وی افزود: با گذشت ماه‌ها از نصب دوربین‌های ثبت تخلف در محدوده زوج و فرد و آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی در خصوص ثبت جریمه ورود به این محدوده، وقت آن رسیده که با ارسال لحظه‌ای پیامک به رانندگان متخلف و ارسال برگه جریمه ظرف مدت 48 ساعت به نشانی آنها، از این تخلف که دیگر به عادت تبدیل شده، جلوگیری به عمل آید و متخلفان بدانند که قانون شکنی هزینه دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که در صورت ارسال 48 ساعته برگه جریمه به رانندگان متخلف، شاهد کاهش محسوس این تخلف خواهیم بود، اعلام کرد: حتماً انجام اقدامات ایجابی همچون فرهنگ سازی و اِعمال جرایم ارشادی در جای خود خوب است؛ اما تا وقتی اقدامات بازدارنده از طریق اجرای دقیق قانون و اِعمال جرایمی که در قوانین و مقررات پیش بینی شده صورت نگیرد، تخلف تکرار شده و تکرار تخلف برای متخلفان به عادت تبدیل می شود.

محرومیت 2200 روزه شهروندان تهرانی از کمک‌های دولتی

تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به عدم تخصیص بودجه مورد نیاز از محل اعتبارات دولتی به حمل و نقل عمومی در 6 سال گذشته و این که در این سالها، حتی یک اتوبوس دولتی نیز به تهران واگذار نشده، اظهار کرد: با یک حساب سر انگشتی، مدیریت شهری تهران و در واقع شهروندان تهرانی، 2200 روز متوالی است که از کمک های دولتی محروم نگه داشته شده اند و طی این سالها تقریباً هر روز، موضوع محرومیت مردم تهران از کمک دولت و لزوم حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی را تکرار می کنیم.

وی با بیان این که بر اساس قانون، دولت باید 82.5 درصد و مدیریت شهری باید 17.5 درصد از مبلغ خرید اتوبوس را پرداخت کنند، افزد: در صورتی که شهرداری تهران سال هاست 100 درصد این مبلغ را به تنهایی می‌پردازد. علاوه بر این، به موجب قانون دولت موظف است 50 درصد هزینه ساخت و توسعه مترو و حداقل یک سوم یارانه بلیت اتوبوس و مترو را پرداخت کند که مبالغ پرداختی از سوی دولت، بسیار پایین تر از این اعداد و ارقام است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که سهم حمل و نقل عمومی از محل اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و حداقل کمکی که از طریق اختصاص سهمیه سوخت برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده بود حذف گردیده است، افزود: علاوه بر همه این ها، از سهم شهرداری تهران از محل جرایم راهنمایی و رانندگی نیز تنها مبلغ ناچیزی را می پردازند، در صورتی که کل این مبالغ صرف بهبود حمل و نقل عمومی تهران می شود و در واقع مردم این کلان شهر هستند که از آن سود می برند.

امکان نوسازی 17هزار تاکسی فرسوده با وام 25 میلیونی خودرو

تشکری هاشمی با بیان اینکه اختصاص وام 25 میلیون تومانی برای خرید 110 هزار دستگاه خودروی شخصی نشان از بهاء دادن به حمل و نقل شخصی از سوی مسئولان دولتی و تفکر «خودرو محور» دولت دارد، اظهار کرد: در شرایطی که ناوگان آلاینده و فرسوده اتوبوسرانی و تاکسیرانی، شهروندان تهرانی را در دشواری و سختی قرار داده، 2750 میلیارد تومان وام که با آن می شد حداقل 2750 دستگاه اتوبوس دوکابین تندرو خرید را به خریداری خودروی شخصی، تخصیص دادند.

وی ادامه داد: با اختصاص این وام به ناوگان تاکسیرانی تهران، نه تنها 17 هزار دستگاه تاکسی آلاینده و فرسوده تهران نوسازی می شد، بلکه کل ناوگان آژانس های مسافربری این کلان شهر نیز بازسازی می شد.برای توسعه حمل و نقل شخصی و به دارندگان وسایل نقلیه سواری تسهیلات می دهیم اما در مقابل، حمل و نقل عمومی و مسافران آن را در محرومیت نگه می داریم که نشان دهنده نگاه اشتباه و نگرش غلط تصمیم گیران است و جای تأسف دارد.

بر اساس گزارش سایت گزارش سما ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تأکید بر این که سامانه ثبت نام مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک تا پایان آذر ماه آماده می شود و از دی ماه، شاهد آغاز ثبت نام متقاضیان آرم ترافیک خواهیم بود، اظهار کرد: به این منظور، مجموعه تغییراتی را در ساز و کار واگذاری مجوز طرح ترافیک پیش بینی کرده ایم که پس از انجام هماهنگی های لازم و کسب موافقت شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی ترافیک، نسبت به اجرا و اعمال این تغییرات اقدام می کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین