کد خبر: ۳۳۶۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲

ادامه ممنوعیت صید ماهی خاویاری/ ایران در لیست قرمز نیست

معاون سازمان شیلات از ادامه داشتن ممنوعیت صید تجاری ماهی خاویاری از دریای خزر خبر داد و گفت: ایران وضعیت مناسبی در جلوگیری از صید غیر مجاز گونه هایی مانند ماهی خاویاری از خزر دارد، به همین دلیل هم در لیست قرمز کنوانسیون بین‌المللی سایتس نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اصغر مجاهدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گرچه ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری از دریای خزر تا سال 2015 میلادی اعتبار داشت اما سال گذشته در جلسه مشترک ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر در کمیسیون منابع زنده برای یکسال دیگر تمدید شد که به نظر می رسد این ممنوعیت امسال نیز در جلسه اسفند ماه این کمیسیون در قزاقستان مجددا تمدید شود.

وی با بیان اینکه ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری از دریای خزر همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: وضعیت ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر همچنان مناسب نیست؛ بنابراین کشورهای حاشیه خزر موظف شده اند ضمن اعمال ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری، با صید غیر تجاری و تکثیر و رهاسازی بچه ماهی خاویاری به بهبود ذخایر خاویاری خزر کمک کنند.

معاون صید و بنادر سازمان شیلات ادامه داد: هدف از ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری دریای خزر، بازسازی ذخایر است و ایران سالانه 300 میلیون بچه ماهی در دریای خزر رهاسازی می کند که شامل ماهیان استخوانی و خاویاری می شود.

مجاهدی با اشاره به اینکه ایران وضعیت مناسب تری نسبت به دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر در زمینه جلوگیری از صید تجاری ماهیان خاویاری دارد، گفت: برخی از کشورهای حاشیه دریای خزر در لیست قرمز کنوانسیون ممنوعیت تجارت بین‌المللی گونه های در معرض خطر (سایتس) قرار دارند اما ایران نه تنها در این لیست قرار ندارد بلکه وضعیت خوبی در زمینه جلوگیری از صید تجاری ماهیان خاویاری دارد.

وی اعلام کرد: اگر صیادان مجاز اقدام به صید غیر مجاز ماهیان خاویاری کنند ضمن محرومیت کوتاه و بلند مدت صید، به مراجع قضایی معرفی می شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین