کد خبر: ۳۳۶۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

پورمحمدی:بانک ها درهزینه خود مشکل دارند/با موسسات مالی غیرمجازبرخورد می کنیم

وزیر دادگستری با بیان اینکه بانک ها در هزینه های خود نیز دچار مشکل هستند، گفت: در حال افزایش سرمایه بانک ها هستیم و با موسسات مالی غیرمجاز برخورد می کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، افزود: اگر در زمینه نظام بانکی به موفقیت دست پیدا نکنیم توسعه اقتصادی کشور شکل نخواهد گرفت.

پورمحمدی بانک را حلال مشکلات سرمایه داری و تسهیل دهی دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه بانک ها باید حلال مشکلات باشند اما الان خود آنها قفل و در هزینه های خود با مشکل مواجه شده اند.

وی نرخ بهره بانک ها را بالا عنوان کرد و گفت: هر چه به بانک ها فشار می آوریم تا بهره ها کاهش پیدا کند، نمی شود؛ نه اینکه نخواهند بهره ها کاهش پیدا کند، بلکه نمی توانند.
وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: این مشکل هم برای خود بانک ها است و هم آنگونه که باید طبیعتا نمی توانند به اقتصاد کمک کنند.

وزیر دولت یازدهم تصریح کرد: برای رفع این مشکلات، در حال افزایش سرمایه بانک ها هستیم و تلاش می کنیم تا بدهی دولت به بانک ها را بپردازیم.

پورمحمدی با بیان اینکه این تلاش ها در جهت تقویت نظام بانکی انجام می شود، گفت: از سوی دیگر با موسسات مالی و پولی غیرمجاز با جدیت برخورد می کنیم و جلوی فعالیت های آنها را می گیریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین