کد خبر: ۳۳۶۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

بادامچیان: سید حسن خمینی و ناطق نوری اصلاح طلب نیستند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: اینکه اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات اسفندماه سراغ آقایان ناطق نوری و سیدحسن خمینی رفته‌اند، به این دلیل است که خودشان کسی را ندارند.
آفتاب‌‌نیوز : اسدالله بادامچیان در کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبیعی است که قبل از انتخابات جریانات سیاسی به دنبال ائتلاف و همگرایی بروند، اظهار کرد: این امر با دو هدف انجام می‌شود. یا جریانات سیاسی این کار را یک تکلیف شرعی می‌دانند تا با ائتلاف با هم اجازه ندهند نفوذی‌ها، لیبرال‌ها، خط استکبار و ... سر کار بیایند و یا چون می‌دانند بصورت تکی در انتخابات پیروز نمی‌شوند، به سمت وحدت و ائتلاف با دیگر احزاب و جریانات همفکر روی می‌آورند.

وی ادامه داد: در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 اصلاح طلبان ابتدا روحانی را قبول نداشتند و دنبال عارف بودند، اما چون دیدند نامزد مورد حمایتشان رای ندارد به اجبار او را مجبور به کناره‌گیری کردند و دنبال روحانی که اصلاح طلب نبود، رفتند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: امروز نیز اصلاح طلبان می‌گویند در انتخابات اسفند ماه با محوریت آقایان ناطق نوری و سیدحسن خمینی وارد عرصه می‌شوند که هیچکدام از این افراد اصلاح طلب نیستند. معتقدم اصلاح طلبان به این دلیل سراغ این افراد رفته‌اند که هیچ شخصیتی از خودشان ندارند و به واقع استقراض شخصیت می‌کنند و این از عجز اصلاح طلبان است.

بادامچیان ادامه داد: اما ما در جریان اصولگرایی بلحاظ تکلیف شرعی به دنبال ائتلاف هستیم، زیرا استکبار بدنبال نفوذ در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است و ما هم می‌خواهیم با نزدیک شدن و ائتلاف بین نیروهای اصولگرا مانع از این کار شویم.

وی افزود: به حمدالله طی یک سال اخیر نیز اقدامات خوبی انجام شده و توافق کرده‌ایم با محوریت جامعه روحانیت مبارز، هفته آینده جبهه متحد اصولگرایان تشکیل شود.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: همه نیروهایی که انقلاب را قبول دارند و اصلاح طلب نیستند، عضو این جبهه خواهند بود.

بادامچیان در خصوص شاخص‌های مدنظر اصولگرایان برای معرفی کاندیداها نیز گفت: از قبل در این خصوص بحث شده و ملاک‌هایی مانند تعهد به انقلاب، تدین، پاک دست بودن، عدم سوء استفاده مالی، نداشتن انحراف سیاسی، نداشتن مشکل اخلاقی، شایستگی علمی برای طرح مطالبات مردم و رای آوری و مورد اقبال مردم بودن مد نظر است.

بادامچیان گفت: در برخی شهرستان‌ها نیروهای اصولگرا از چندی پیش دور هم نشسته و کاندیداهای مد نظر را مشخص کرده‌اند و در برخی دیگر از شهرستان‌ها نیز هنوز بحث هایی وجود دارد که مطمئنا در روزهای آینده به وحدت خواهد رسید.

وی در خصوص پیش بینی از ترکیب آینده مجلس نیز گفت: معتقدم مجلس آینده یک‌دست نخواهد بود، اما اکثریت آن با اصولگرایان است.

وی همچنین در خصوص برخی حملات به شورای نگهبان گفت: این حملات از سوی چند طیف صورت می‌گیرد. یکسری حملات از سوی استکبار جهانی است که چون می‌خواهند راه نفوذی‌هایش به مجلس باز شود و شورای نگهبان مانع آن است به شورای نگهبان حمله می کنند. یکسری حملات نیز از سوی کسانی است که یا صلاحیت آنها از سوی شورا احراز نشده و یا مشکل دارند و شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: شورای نگهبان بخاطر مسائل سیاسی و جناحی کسی را رد نمی‌کند و شاهد این موضوع نیز این است که در 9 دوره گذشته مجلس از همه طیفی در مجلس بوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین