کد خبر: ۳۳۶۲۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

آخرین وضعیت برف و کولاک در کشور

سازمان هواشناسی در خصوص بارش برف و کولاک در برخی از استان های کشور هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، سازمان هواشناسی درباره ورود سامانه بارشی برف و کولاک از امروز در برخی از استان های کشور هشدار داد.

آذربایجان غربی
رییس پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه بارشی از امروز یکشنبه ۲۲ آذر ماه وارد استان آذربایجان‌ غربی شد و در نواحی جنوبی استان بارش‌های پراکنده برف آغاز شده و به تدریج وارد مناطق مرکزی آذربایجان‌ غربی می‌شود.

بوشهر
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس نقشه های هواشناسی یک سامانه بارشی یکشنبه شب از سمت شمال وارد فضای این استان می شود که احتمال ریزش تگرگ و آبگرفتگی معابر در دو روز آینده وجود دارد.

اصفهان
کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان شدت بارش برف در سامانه فردا را کمتر از سامانه هفته پیش عنوان کرد و گفت : این سامانه به مرور به شرق و جنوب استان می رسد .

قم
کارشناس پیش‌بینی وضع هوای استان قم گفت: هوای امروز یکشنبه صاف تا کمی ابری با غبار محلی، مه رقیق و گاهی وزش باد آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت هوای قم در روز دوشنبه از آغاز بارش‌ها در استان خبر داد و افزود: هوای روز دوشنبه نیمه ابری تا ابری در ساعات بعد از ظهر با بارش باران و وزش باد همراه خواهد بود.

ایلام
 مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: با فعالیت سامانه بارشی موجود در آسمان استان، از اواخر وقت امروز یکشنبه شاهد بارندگی در مناطق مختلف این استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه احتمال بارش برف در ارتفاعات و مناطق مرتفع استان دور از انتظار نیست، افزود: پیامد این سامانه همراه با مه گرفتگی، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها و کاهش دمای صبحگاهی خواهد بود.

قزوین
 کارشناس اداره هواشناسی استان قزوین از ورود سامانه بارشی جدید خبر داد و گفت: هوای استان قزوین از روز دوشنبه هفته جاری تحت تاثیر امواج ناشی از سامانه بارش زا جدید قرار می گیرد و تا روز سه شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

کردستان
مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به فعال شدن امواج ناپایدار بارشی در سطح استان و ابری و مه آلود شدن آسمان گفت: در همه مناطق استان انتظار بارش برف داریم و در برخی مواقع ممکن است بارش ها به صورت برف و باران همراه باشد.

گلستان
مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: از بعد ظهر فردا  با افزایش ابرو وزش باد کاهش دمای هوا را شاهد خواهیم بود.
سید محمدرضا رضوی افزود: از صبح روز سه شنبه باران در سطح استان و بارش برف در مناطق کوهستانی شروع می شود و تا چهار شنبه ادامه خواهد داشت.

اراک
رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: مه غلیظ که ازعصر دیروز محورهای منتهی به شهر اراک ، خمین ، سلفچکان و ساوه- همدان را در برگرفته بود امروز دیده افقی در شهر اراک را به کمتر از 50 متر کاهش داد.

همدان
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: این سامانه بارشی تا ظهر روز سه شنبه در استان همدان قراردارد و بارش های این بار ضعیف تر از سامانه بارشی قبل و بیشتر در جنوب استان اتفاق می افتد.

 نادر پیرتاج آسمان استان را هم اکنون صاف تا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به شدت بارش احتمال آب گرفتگی و یخ زدگی جاده ها و مه آلودگی در بیشتر نقاط استان پیش بینی می شود و توصیه کرد رانندگان در مسیر نکات ایمنی را رعایت کنند.

سیستان و بلوچستان
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز و فردا یخبندان شبانه در نیمه شمالی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین