کد خبر: ۳۳۶۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

خواص مهم سبزیجات سفید

سبزیجات سفید حاوی مواد مغذی هستند و کم‌تر جدی گرفته می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز : خواص مهم سبزیجات سفیددکتر ربابه شیخ‌الاسلام گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این سبزیجات سفید حاوی مواد مغذی گیاهی مفید هستند که کم‌تر جدی گرفته شده‌اند، ضمن اینکه مواد مغذی خیلی خوبی مثل ویتامین C، فیبر، پتاسیم و ویتامین D و کلسیم دارند.
 
وی افزود: از جمله این گیاهان می‌توان به سیب‌زمینی‌ها که اغلب به اشتباه به عنوان یک کربوهیدرات بدون کالری در نظر گرفته می‌شوند، اشاره کرد و همچنین یک سیب‌زمینی متوسط با 110 کالری، تقریبا نیمی از نیاز شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و بیش از یک موز پتاسیم دارد.
 
دکتر شیخ‌الاسلام از دیگر سبزی‌های سفید مغذی گل کلم را نام برد و افزود: این سبزی حتی مقداری از نیاز روزانه بدن به کلسیم، ویتامین‌های B، منیزیم و پتاسیم را تأمین می‌کنند و مطالعات نشان داده که خانواده‌ کلم‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات مفید دیگری نیز هستند که می‌توانند بیماری‌های مزمن از جمله بعضی از سرطان‌ها را به خوبی التهاب‌های مزمن کنترل کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: پیاز نیز علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین C، فیبر، اسید فولیک، کلسیم و آهن هستند نوعی فلاونوئید دارند که نقش مهی در محافظت از بدن در برابر بیماری‌هایی از قبیل آب مروارید، بیماری‌های قلبی- عروقی و بعضی سرطان‌ها ایفا می‌کند.
 
دکتر شیخ‌الاسلام در پایان از قارچ‌ها به عنوان سبزی سفید مفید نام برد و افزود: قارچ‌ها می‌توانند بیش از نیاز شما دارای ویتامین D باشند و همچنین سرشار از ویتامین‌های ریبوفلاوین و نیاسین می‌باشند که هر دو در افزایش عملکرد شناختی نقش دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین