کد خبر: ۳۳۶۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷

توضیحات یک منبع آگاه در باره حاشیه‌های دیدار اردوغان و جهانگیری در عشق‌آباد

بعد از انتشار برخی مطالب در خصوص حاشیه‌های دیدار رییس‌جمهور ترکیه و معاون اول رییس‌جمهور کشورمان، یک منبع آگاه توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : وی به خبرنگار ایسنا گفت: در خصوص استفاده از پرچم در دیدارهای رسمی، آداب تشریفاتی کشور میزبان و البته تطبیق آن با مقررات و رویه های بین‌المللی ملاک نظر است؛ بر این اساس است که در کشور ترکیه نیز مانند کشور خودمان گذاشتن پرچم مقام میهمان در صورتی که مقام ها همتراز نباشند، صورت نمی‌پذیرد.

وی افزود: ملاحظه تصاویر مربوط به سایر ملاقات‌های رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه در حاشیه اجلاس بیطرفی ترکمنستان که در سایت‌های رسمی این کشور منتشر شده، نشان می‌دهد که همین قاعده رعایت شده؛ لذا وجود نداشتن پرچم کشورمان در این دیدار خلاف مقررات و عرف دیپلماتیک یا توهین محسوب نمی‌شود.

این منبع آگاه درباره نوع صندلی یا سایر موضوعات مطرح شده نیز گفت: مقامات ترکیه به خاطر سیاست‌ها و اقدامات منطقه‌ای اخیرشان وضع مطلوبی میان افکار عمومی مسلمانان و کشورهای منطقه ندارند و انجام برخی اقدامات ظاهری برای نشان دادن نارضایتی، از سوی مقامات ترکیه مسبوق به سابقه است.

وی در پایان با اعلام این‌که «دکتر جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور کشورمان نیز در این دیدار مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه را به صراحت مطرح نموده که اخبار آن هم منتشر شده است»، گفت: در عرف سیاسی و اصول تشریفات، اصل عمل متقابل هم اصلی پذیرفته شده است که جمهوری اسلامی ایران نیز هر گاه لازم بداند، اقدام متقابل صورت خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین