کد خبر: ۳۳۶۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲

دلیل کاهش میدان‌دید در تهران چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد: کاهش شدید میدان دید که شهروندان تهرانی امروز آن را بیشتر احساس کرده اند تنها وابسته به آلودگی نبوده و بخشی از آن به خاطر رطوبت بالای هواست.
آفتاب‌‌نیوز :
در کانال تلگرامی معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گزارشی از محمد هادی حیدرزاده درباره آلودگی هوای امروز تهران منتشر شد که براساس آن "کاهش شدید میدان دید که شهروندان تهرانی امروز آن را بیشتر احساس کرده اند ناشی از بالا بودن رطوبت هواست. امروز میزان رطوبت نسبی در هوا حدود 80 درصد برآورد شده و به نوعی آلودگی هوا و مه در هوای تهران در آمیخته و سبب کاهش شدید میدان دید هستیم که تنها وابسته به آلودگی نبوده و بخشی از آن به خاطر رطوبت بالای هواست.

در گزارش حیدزاده آمده است: با توجه به پایداری هوا و وارونگی دما طی چند روز گذشته در سطح شهر تهران شاهد افزایش آلودگی بوده ایم. به طوری که امروز شاخص کیفیت هوا 162 و در شرایط "ناسالم" قرار داشته است.

سایر پارامترهای آلاینده در شرایط پاک و سالم و به این شرح بوده اند: منو اکسید کربن: پاک (39)، ازن: پاک (22)، دی اکسید نیتروژن: سالم (66)، دی اکسیدگوگرد: پاک (27)، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون: سالم (86)، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون: ناسالم (162). در توضیح این اعداد باید گفت:‌ از صفر تا 50 هوای در شرایط "پاک"، از 50 تا 100 "سالم"- از 100 تا 200 "ناسالم"، از 200 تا 300 "بسیار ناسالم" و از 300 به بالا یعنی هوا در شرایط خطرناک است که در تهران امروز عدد 162 یعنی شرایط ناسالم بود.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه گزارش خود به ذکر چند می‌پردازد و می‌افزاید: اقدامات صورت پذیرفته نشانگر کاهش روزهای آلوده در سال 93 نسبت به سال 92 بوده است. به طوری که پارسال 44 روز کمتر هوای آلوده تنفس کردیم. مقایسه میانگین AQI (شاخص کیفیت هوا) در شهر تهران بین سال 94 و 92 (قبل از آغاز برنامه های دولت و تلاش همه دستگاههای اجرایی ذیربط در کاهش آلودگی هوا) نشانگر بهبود نسبی کیفیت هوا و اثربخشی اقدامات صورت پذیرفته به ویژه در ارتقای کیفیت سوخت و خودروهای نو تولید شده است. زیرا این میانگین از ابتدای امسال عدد 86 را نشان می دهد، ولی برای سال 93 عدد 87 و برای سال 92 عدد 93 ثبت شده است.

به گزارش خبرآنلاین، حیدرزاده در خاتمه با اشاره به اینکه اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز موارد فوق را تایید می کند درباره علت کاهش شدید میدان دید در تهران طی روزهای اخیر به ویژه امروز نیز اینگونه توضیح می دهد که اگر چه غلظت آلاینده ها کیفیت هوا را کاهش داده، اما کاهش شدید میدان دید که شهروندان تهرانی امروز آن را بیشتر احساس کرده اند ناشی از بالا بودن رطوبت هواست. امروز میزان رطوبت نسبی در هوا حدود 80 درصد برآورد شده و به نوعی آلودگی هوا و مه در هوای تهران در آمیخته و سبب کاهش شدید میدان دید هستیم که تنها وابسته به آلودگی نبوده و بخشی از آن به خاطر رطوبت بالای هواست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین