کد خبر: ۳۳۶۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

همزمان با دوازدهمین اجرای نمایش «جوجه تیغی» بهرام افشاری به پاس سه دهه سابقه بازیگری از محمود بصیری تجلیل کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود بصیری بعد از تماشای نمایش «جوجه تیغی»گفت: خلاقیت و نوآوری در اجرای نمایش تک پرسوناژ به عنوان یک اثر نمایشی کاملا مشهود است و نیازی به تمجید نیست،بلکه خود اثر ماهیت خود را نشان می‌دهد.

او ادامه داد:لحظاتی که دیالوگ‌ها را می‌شنیدم با تمام وجود آنها را حس می‌کردم و تصاویری از آدمهایی که در گذشته در ذهن من شکل گرفته بود را تداعی می‌کرد.

بصیری به وضعیت فعلی برخی هنرمندان اشاره کرد و یادآور شد: بعد از دیدن این نمایش یاد خیلی از هنرمندان پیشکسوت افتادم که متاسفانه نمی‌توانم شرایط فعلی آنها را بازگو کنم.

این هنرمند تئاتر و سینما در پایان خاطرنشان کرد:دوست دارم باز هم به تماشای این نمایش بنشینم و همچون امروز از تماشای دوباره این اثر لذت ببرم.جایزه اسکار یا فجر زیاد کاربردی ندارد ،مهم آن نگاهی است که مردم در خیابان به هنرمندشان دارند و از آنان به نیکی یاد کنند.

همچنین کوروش نریمانی در این نمایش به عنوان مشاور کارگردان در کنار گروه حضور دارد.

در این اثر مهران احمدی، امیر جعفری، پیام دهکردی، علی سرابی، هوتن شکیبا، جواد عزتی، باران کوثری، نوید محمد زاده به صورت وئدیو کلیپ در کنار بهرام افشاری به نقش آفرینی می پردازند.

همچنین علی سخنگو دستیار کارگردان برنامه ریز و مدیر تولید ،کوروش نریمانی مشاور کارگردان ،پانیذ حمیدیان فر منشی صحنه ،فتاح مینو بخش ساخت کلیپ و تیزر،ایلیا شمس تبلیغات مجازی، آرمان کوچکی طراح پوستر و بروشور و پیمان یاحقی مشاور رسانه‌ای این اثر نمایشی هستند که بهرام افشاری را همراهی می‌کنند.

نمایش جوجه تیغی تجربه ای متفاوت از بهرام افشاری است که این روزها ساعت 17 در مجموعه تاتر باران به روی صحنه است.

ساخت فیلمی با موضوع شهدای غواص

تصویربرداری فیلم داستانی «دایو» با موضوع شهدای غواص از تازه ترین محصولات باشگاه فیلم سوره حوزه هنری در مراحلی پایانی قرار دارد.

«دایو» که تا پیش از این به نام «تلظی» شناخته می شد، تاکنون 90 درصد تصویربرداری خود را پشت سر گذاشته و 10 درصد باقی مانده در هفته‌ی جاری انجام خواهد شد. پلان‌های باقی مانده‌ی این کار شامل پلان تشییع شهدا و چند نمای زیر آب است که به زودی تصویربرداری می‌شوند.

همچنین مراحل تدوین و صداگذاری همزمان این اثر در حال انجام است و در بخشی از کار از جلوه‌های ویژه بصری استفاده می‌شود که این بخش‌ها نیز زیر نظر حسین دارابی، کارگردان کار در حال پیگیری است.

عوامل فیلم در تلاش هستند که اولین نسخه‌ی فیلم «دایو» را تا اوایل دی ماه آماده کنند. امیر کربلایی‌ زاده، علیرضا مظفری و آفرین عبیسی بازیگران این اثر کوتاه داستانی به شمار می‌روند.

لوکیشن اصلی این فیلم شهرک سینمایی دفاع مقدس است و بخش‌هایی از آن نیز در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تصویربرداری می‌شود و حضور متعدد هنروران در سکانس‌های مختلف این اثر و استفاده از انفجارهای واقعی بر حجم تولید آن به عنوان یک اثر کوتاه افزوده است.

جشنواره تئاتر منطقه ای کاسپین با برپایی مراسم افتتاحیه درسالن گلشن بجنورد آغاز به کار کرد.

از صبح امروز 23 آذر ماه سال جاری پس از برپایی مراسم افتتاحیه ،اجرای نمایش ها در تالار گلشن و تماشاخانه شمس در مرکز استان آغاز شده است.

در اولین روز از این جشنواره نمایش های "رنگ بیرنگی" از استان گلستان،"کوری" از مازندران،"زندگی در دهانه آتشفشان" از خراسان شمالی و "تریبون" از گیلان به روی صحنه می‌روند.

فردا 24 آذر ماه سال جاری "چه درونم تنهاست "از سمنان،"روپاس"از خراسان‌شمالی ،"گل یاس" از گیلان،"جاده "از مازندران اجرای نمایش خواهند داشت.

در آخرین روز از این جشنواره نیز نمایش" لچک قرمزی" از سمنان،"نقش،بازی،نمایش" از گیلان،"بزغاله آوازخوان" از مازندران،"بره خوش آواز" از گیلان و "دوربین مدار بسته" از خراسان‌شمالی اجرا می شوند.

به گزارش ایسنا برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر معلولین منطقه کاسپین از 23 تا 26 آذر ماه سال جاری به مدت سه روز به میزبانی استان در بخش‌های صحنه‌ای ،خیابانی،کودک و نوجوان در دستور کار قرار دارد.

ژنرال های مشهدی عباس چهارشنبه رونمایی می‌شوند

نمایش "ژنرال‌ها " نوشته و کارگردانی امیر مشهدی عباس روز چهارشنبه 25 آذر با حضور هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح می شود.

نمایش "ژنرال‌ها" تازه ترین نمایش گروه تئاتر هفت.پنج.یک که نمایشی برای پاسداشت صلح و انسان دوستی است روز چهارشنبه 25 آذر ساعت 18 افتتاح می‌شود و در این اجرا هنرمندان شناخته شده تئاتر و تئاتر کودک مهمان ویژه ژنرال‌ها خواهند بود.

این نمایش که تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است با تهیه کنندگی محمد رضا کریمی صارمی و نویسندگی ، کارگردانی و طراحی امیر مشهدی عباس آخرین روزهای تمرین را سپری می کند.

در این نمایش زنده -عروسکی حمیدرضا حسینعلی ، مجتبی گوهرخای ، ندا نوری به ایفای نقش می پردازند. آهنگسازی این اثر را عبد آتشانی با اشعاری از آزاده فرهنگیان انجام داده و طراحی و ساخت عروسک و آکساسوار آن را غزاله مرصوصی و مرجان نامورآزاد بر عهده دارند.

در این پروژه نمایشی فرزاد سلیمانی ، مرجان نامور آزاد ، غزاله مرصوصی به عنوان دستیارکارگردان حضور دارند. طراحی پوستر و بروشور آن بر عهده بردیا علمی ، عکاس فرید حسینی ، رزرو و تبلیغات فرزانه جوهری مجد ، مدیر تولید میثم آدوسی و مدیر اجرا علی احسانی هستند.

مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک لاله واقع شده است.

هنرمندان به تماشای «ترور» نشستند

نمایش «ترور» کاری از حمیدرضا نعیمی در اجرای شامگاه گذشته 22 آذر ماه خود میزبان هنرمندانی همچون جعفر والی، گلاب آدینه، جهانگیر الماسی و.... بود.

به گزارش روابط عمومی گروه، این نمایش که کاری از گروه تئاتر شایا است با مدت زمان 120 دقیقه شامگاه گذشته 28 آبان اجرای خود را در سالن اصلی تئاتر شهر در اجرای شامگاه گذشته 22 آذر ماه میزبان هنرمندانی همچون جعفر والی، گلاب آدینه، جهانگیرالماسی، رضاتوکلی، سیدجواد یحیوی، علی بی غم، شیرین بینا، نسیم ادبی، کرامت رودساز، حسن اسدی، ابراهیم اثباتی، انوش معظمی، صنم نکو اقبال، علیرضا مهران، مه لقا باقری بود.

«ترور» درباره زندگی و تنهایی یک تروریست است که به قضاوت و انتخابش برای کشتن شک ندارد. اما مادرش اعتقاد دارد او سی و پنج سال پیش مرده است. فقط می باید دفن می شد تا از شر ارواح شریر در امان می ماند. تروریست در مسیر عملیاتش با دختری آشنا می شود که..

نمایش «ترور» هر روز ساعت 19 به روی صحنه می رود.

«حباب» به موج نو می‌آید

نمایش «حباب» به نویسندگی الهام نظری و کارگردانی بیتا خارستانی با پشت سر گذاشتن مراحل پایانی تمرین برای اجرای عمومی در تماشاخانه موج نو آماده می‌شود.

بیتا خارستانی در مقام کارگردان این روزها بمشغول تمرین‌های نمایشنامه حباب به نویسندگی الهام نظری است تا آن را از هفته دوم دی‌ماه در تماشاخانه موج نو روی صحنه ببرد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: ما مثل هزار تا حباب بودیم که توی هوای جنگ ناپدید شدیم، جوری که انگار از اول وجود نداشتیم. ما داریم حرف می‌زنیم. صدامونو می‌شنوید؟

به گفته کارگردان حباب، نمایش حباب به تاریخ جنگ نمی‌پردازد. بلکه به قصه‌ای می‌پردازد که در دل این مهاجرت‌های اجباری حاکی از جنگ هویت‌ها را می‌رباید.در حقیقت،این نمایش نگاهی به بُعد انسانی مهاجرت‌های اجباری، هویت و جغرافیا دارد.

زینب گرمارودی و زحل زهرانی بازیگران نمایش هستند و سایر عوامل عبارتند از: زینب پیرزاده (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، مرضیه باقری (طراح صحنه)، پیتر پیرحسن‌لو (طراح موسیقی و افکت)، سمانه سمتی (طراح لباس)، مهدی دوایی(طراح پوستر و بروشور)، مجید جمشیدی(مشاور آواز) و هومن نجفی (عکاس).

بیتا خارستانی پیش از این نمایش‌های «در این شهر فرشته‌ای وجود ندارد» و «سیاهه‌ی سفارش، سفارش سیاه» را کارگردانی کرده و در نمایش‌های «انگور» و

«معرکه در معرکه» به ایفای نقش پرداخته است.

«حباب» با مدت‌زمان سی دقیقه،کاری از گروه تئاتر فردا است که از هفته دوم دی‌ماه اجراهای خود را در تماشاخانه موج نو آغاز می‌کند.

نمایش 1912 با حضور دکتر حمید رضا صدر و بهزاد خداویسی افتتاح شد

نمایش 1912 به کارگردانی مشترک فرید قادر پناه و رامین معصومیان و تهیه کنندگی پیمان یاحقی شب گذشته با حضور دکتر حمید رضا صدر و بهزاد خداویسی افتتاح شد و به طور رسمی اجرای خود را آغاز کرد.

این نمایش سومین اثر مشترک فرید قادر پناه و رامین معصومیان است.

حمید رضا صدر بعد از تماشای گفت: استفاده از ترکیب موسیقی و پلی‌بک‌های به جا باعث پویایی و ریتم در نمایش شده بود و من به عنوان یک ببینده از تماشای این اثر لذت بردم.

او ادامه داد: متاسفانه اجراهای اول همیشه با کم و کاستی‌هایی روبرو است ،اما به حق باید بگویم که این گروه جوان از پس این اجرای سخت سربلند بیرون آمده و کار خود را به نحو احسن انجام داده است.

بهزاد خداویسی نیز بعد از تماشای گفت :تجربه در نسل جوان موج می‌زند ،خوشحالم که امروز در کنار آنها هستم و مشاهده می‌کنم که با چنین رشدی به اجرای نمایش می پردازند .

نمایش 1912 داستان غرق شدن کشتی تایتانیک را روایت می‌کند و بعد از غرق شدن به جزئیات این حادثه می پردازد.

کاوه مرحمتی،مریم قربانیان،رامین جعفری،مینا زرانی ،امین جلالی ،امونا پیکریان،سید جواد حسینی،مریم ایمانی کیا وعلی خسرو جردی از نقش آفرینان این نمایش هستند.

همچنین علی دولت یاری دستیار کارگردان،فرانک بیگی ادیب منشی صحنه،بنیامین دهباشی مدیر صحنه ،فرهاد جاوید عکاس،حسام قارونی طراح و پوسترو بروشور،کاوه مرحمتی ساخت تیزر،رضا قانعی موسیقی ،پدرام رضوانی طراح نور،شهرآشوب مفتاحی هماهنگی و فریبا جدیدی روابط عمومی هستند که فرید قادر پناه و رامین موصومیان را در این نمایش همراهی می‌کنند.

علاقمندان می تواند برای تماشای نمایش هر روز به غیر از شنبه ها ساعت 20:30 به تماشاخانه مشایخی واقع در خیابان انقلاب چهارراه ولیعصر جنب داروخانه پلاک 1478 مراجعه کنند.

«جنجال در عروسی» و «به دنیا آمدن» در راه جشنواره فیلم فجر

محمد احمدی تهیه کننده سینمای ایران امسال با دو فیلم «جنجال در عروسی» و «به دنیا آمدن» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می‌کند.

احمدی درباره حضور این دو فیلم گفت:«جنجال در عروسی» که فیلمی سه بعدی و در ژانر کودک و نوجوان است، را سال گذشته کلید زدیم. اما به دلیل اینکه جشنواره فیلم نوجوان همدان امکان پخش سه بعدی فیلم را در اختیار نداشت، ما تصمیم گرفتیم اولین نمایش این فیلم در جشنواره فجر امسال باشد. به همین دلیل فرم این رویداد را پر کردیم.

وی افزود: این فیلم محصول مشترک ایران و فرانسه است. تلاش می کنیم همزمان با نمایش این فیلم در جشنواره فجر، عوامل فرانسوی «جنجال در عروسی» هم حضور داشته باشند.

احمدی با اشاره به فیلم «به دنیا آمدن» ساخته محسن عبدالوهاب، افزود:فیلمبرداری «به دنیا آمدن» هم اسفند سال 93 آغاز شد و بهار امسال به پایان رسید. این دومین همکاری من با عبدالوهاب بعد از «لطفا مزاحم نشوید» است. این فیلم که قرار است در جشنواره فجر امسال به نمایش در آید، در آخرین مراحل فنی قرار دارد.

در خلاصه داستان «جنجال در عروسی» به کارگردانی سید رضا خطیبی ، آمده است:در یک مراسم عروسی کودکان را به محل برگزاری جشن راه نمی دهند و به کلبه ای در انتهای باغ تبعید می کنند . بچه ها متوجه می شوند برگزارکنندگان مراسم قاچاقچی مواد مخدر هستند ، لذا تصمیم می گیرند تا جشن را به هم بزنند و این آغاز ماجراست .

بازیگران این فیلم عبارتند از: علیرضا خمسه ، میرطاهر مظلومی ، نعیمه نظام دوست ، مرتضی ضرابی ، محمد رضا بحری، مهدی قانع ، صاحب حائری زاده ، علیرضا حائری زاده ، سعید خبیری و با حضور نوجوانان : محمد جواد رسایی ، امیر حسین محرابی ، کورش فلاح ، فرزاد دهقان ، علیرضا روئین تن ، عارفه و عرفانه محمودی ، محمد هادئی ، علی کاظمی.

«به دنیا آمدن» هم اکنون در مراحل میکس نهایی قرار دارد و به زودی آماده نمایش می شود.

هدایت هاشمی، الهام کردا، بهناز جعفری، پونه عبدالکریم زاده، رضا مرتضوی، رویا جاویدنیا، مهدی امیری، اسماعیل پوررضا ، مرتضی نسیم سبحان ، بابک گودرزی‌نژاد ، سیاوش نقش‌بندی ، حمید محمدزاده ، محمدرضا سمیعی‌فر ، مهدی وحیدروش ، مریم افشار ، مهشید ناصری ، آیدا سرشار ، الهام عبدالهی راد ، سهیل عبدی ، مسعود ریاضی ، شهباز تهرانی ، شهناز چماچم‌جا ، هاله قدرت زاده ، پرستو آصفی ، امیرعلی مظفریان و بازیگران نوجوانان : سپهراد فرزامی، نیکی نصیریان بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «به دنیا آمدن» که نویسندگی و کارگردانی آن برعهده محسن عبدالوهاب است، آمده:زن و شوهری در آستانه میانسالگی برای ادامه مسیر زندگیشان با یکدیگر دچار مشکل می شوند. در این فیلم قرار است ترکیبی از بازیگران سینما و تئاتر حضور داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین