کد خبر: ۳۳۶۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۷

اوباما خواستار پیشرفت سریع در مبارزه با داعش شد

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا روز دوشنبه گفت : هرچند که شبه نظامیان داعش بخش هایی از اراضی تحت کنترل خود در عراق و سوریه را از دست داده اند ولی لازم است که هرگونه پیشرفت علیه این گروه سریعتر انجام شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ، اوباما که در پنتاگون با خبرنگاران صحبت می کرد،افزود : وی آش کارتر وزیر دفاع امریکا را مکلف کرده تا به خاورمیانه رفته و برای نبرد ائتلاف علیه داعش ارائه کمکهای نظامی بیشتر به ائتلاف را تضمین کند.

اوباما گفت :' ما بر این عقیده ایم که لازم است این کمک ها هرچه سریعتر ارائه شوند. '
رییس جمهور آمریکا که به بی برنامگی در مقابله با گروه تروریستی داعش متهم شده نبرد با این گروه را دشوای خواند که به همکاری های گسترده نیاز خواهد داشت.

وی دلیل این دشواری را استفاده این گروه تروریستی از شهروندان غیر نظامی بعنوان سپر دفاعی خود ذکر کرد، اما اعلام کرد که رهبران داعش قادر نخواهند بود خود را برای همیشه پنهان کنند و خطاب به آن ها گفت که شما هدف بعدی خواهید بود.

رییس کاخ سفید مدعی شد که آمریکا و گروه ائتلاف تا کنون قادر بوده اند از طریق هدف قرار دادن تا نکر ها و چاه های نفت تحت کنترل داعش ضربات سنگینی را بر این گروه وارد کنند .
وی در عین حال با تاکید بر این که مقابله با این گروه به هماهنگی های بیشتر و روند سریع تری نیاز دارد، از کشورهای متحد آمریکا در منطقه خواست تا مشارکت و همکاری خود در این زمینه را افزایش دهند.

رییس جمهور آمریکا تجهیز نیروهای عراقی و سوری برای مقابله با داعش،هدف قرار دادن مواضع این گروه از طریق حملات حساب شده هوایی ،خنثی کردن عملیات تبلیغاتی و جذب نیرو از سوی این گروه روی شبکه های اجتماعی و در نهایت ادامه تلاش های دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به جنگ داخلی سوریه را بخش هایی از استراتژی خود درمبارزه با این گروه ذکر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین