کد خبر: ۳۳۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۵۷
زنگنه کارشناس مسایل بین‌الملل:

ایران به اروپا اعتماد ندارد

آفتاب‌‌نیوز :

 

صباح زنگنه، كارشناس مسايل بين‌المللي و منطقه‌اي درباره مذاكرات ايران و اروپا در خصوص فعاليت‌هاي هسته‌اي صلح‌آميز ايران گفت: درهاي ايران به روي سازمان‌ها، كارشناسان، ناظران و بازرسان بين‌المللي باز است، اما ايران به اروپا اعتماد ندارد چرا كه اروپا تحت تاثير فشار آمريكا قرار دارد.

وي در ادامه افزود: ايران راهكارهاي برقراري پل‌هاي اعتماد و گشودن درهاي تاسيسات هسته‌اي خود براي بازرسي و نظارت بين‌المللي را ارايه داده است، اما در عين حال از حق مسلم خود بر اساس معاهده ان.پي.تي در داشتن يك برنامه كامل غني‌سازي اورانيوم در داخل مرزهاي خود و نه در يك كشور ديگر صرفنظر نمي‌كند.

وي تاكيد كرد: اظهارات اروپايي‌ها نشان مي‌دهد كه آنها در واقع به جاي پرداختن به فناوري هسته‌اي در پي تاثيرگذاري بر استقلال ايران در تصميم‌گيري هستند.

زنگنه افزود: اروپايي‌ها در تنگنا قرار گرفته‌اند؛ چرا كه از يك سو نمي‌خواهند معاهده ان.پي.تي را به يك مسئله متعلق به گذشته تبديل كنند و از سوي ديگر نمي‌توانند در برابر استقلال ايران در تصميم‌گيري تاب بياورند.

وي درباره موضع شوراي همكاري خليج فارس در قبال فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران گفت: موضعي كه از سوي دبيركل شوراي همكاري و وزير خارجه يكي از كشورهاي اعلام شد موضع همه كشورهاي عضو اين شورا نبود.

وي با اشاره به كلاهك‌هاي هسته‌اي رژيم صهيونيستي و قديمي بودن زرادخانه‌هاي اين رژيم و امكان نشت كردن تشعشعات از آن و تاكيد بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران و جديد بودن تجهيزات آن گفت: اسراييل تاكنون از هيچ طرحي كه در راستاي ايجاد خاورميانه عاري از سلاح هسته‌اي باشد استقبال نكرده است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین