کد خبر: ۳۳۶۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴

وزیر اطلاعات دولت دوم احمدی نژاد: امام سازش با آمریکا و شوروی را محال می‌دانستند

وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: براساس سخنان امام در صحیفه امام سازش با آمریکا و شوروی را محال می‌دانستند.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام  حیدر مصلحی در سلسله جلسات خط امام(ره) که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در این دانشگاه برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: عده‌ای در داخل و استکبار در راس آن به دنبال این هستند که به دنبال جنگ نرمی که طراحی می‌کنند انقلاب اسلامی و معمار آن را در مسیر انحراف قرار دهند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: آنها این حرکت را در موقعیتی دنبال می‌کنند که نسل سوم وچهارم انقلاب در حال روی کار آمدن هستند و این زمان‌سنجی آنها برای این موضوع نیز حساب شده است.

مصلحی در ادامه با طرح این سوال که چرا اصول گفتمان انقلاب اسلامی و آرمانهای امام در معرض تحریف قرار می‌گیرد، اظهار داشت: رهبر انقلاب در چهاردهم خرداد طی سخنانی 7 اصل از اصول گفتمان امام را بیان کردند که مواردی چون اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اتکا به وعده الهی، اعتماد به مردم و عدم اعتماد به قدرتهای جهانی از جمله این موارد بود.

وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: اگر صحیفه نور امام را مطالعه کنید یکی از نکاتی که در آن بسیار تاکید شده تکیه بر قدرت لایزال الهی است و اینکه اگر در مسیر آرمانها و ارزش‌های خود حرکت کنید نصرت الهی با شما خواهد بود. امام همواره به مردم اعتقاد داشتند و با تمرکزهای دولتی مخالف بودند. امام(ره) از ظرفیت بسیج مردمی استفاده کردند در حالی که در آن دوران نیز برخی به دنبال کارشکنی بودند موضوعی که با بررسی بودجه‌ای که برای جنگ در آن دوران اختصاص یافته بود به راحتی قابل توجه و ملاحظه است.

مصلحی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر انقلاب در 14خرداد درباره شخصیت امام گفت: رهبری در 14 خرداد جمله‌ای را مطرح کردند که مشابه آن را در طول 27 سال زعامت و رهبری ایشان می‌بینیم اینکه خطر تحریف سخنان امام را با سیلی خوردن ملت یکی می‌دانند و اینکه اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم و یا خدای ناکرده عمدا آن را کنار بگذاریم ملت ایران سیلی خواهد خورد. این مسئله را رهبری زمانی می‌گویند که در موضع قدرت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه زمان مناسبی برای تحریف انقلاب و امام از سوی دشمنان آن در نظر گرفته شده است گفت: فاصله زمانی بین نسل 3 و 4 و اینکه این نسل درگیر مسائل زندگی می‌شود و دیگر به آرمانها و اصول کاری ندارد موضوعی بوده است که مورد توجه دشمنان قرار گرفته و آنها در این مسیر نفوذ را نیز دنبال می‌کنند.

وزیر اطلاعات دولت دهم ادامه داد: اگر خط امام تحریف شد، بد معرفی شد و غلط معرفی شد خطرات زیادی متوجه ملت و انقلاب اسلامی می‌شود.

مصلحی در ادامه با اشاره به اینکه مبنای شخصیتی امام تقابل بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی‌ است گفت: براساس سخنان امام در صحیفه امام سازش با آمریکا و شوروی را محال می‌دانستند.

وی با طرح این سوال که آیا براساس آموزه‌های امام می‌توان آمریکا را کدخدا نامید و نظام و انقلاب را دچار تحریف نکرد، گفت: از دیدگاه امام مراکز وهابیت در دنیا به کانون فتنه از یک طرف و اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهای کثیف درباری مقدس‌مآبانه بی‌شعور و در یک کلام اسلام آمریکایی است و آن همان اسلامی است که در عربستان وجود دارد. البته برخی از مسئولان کشور ما با سفر به عربستان به این هوس افتادند که آنها نیز همان مدل کاخ‌ها و اشرافیت را در ایران پیاده کنند.

وزیر اطلاعات دولت دهم تصریح کرد: اسلام ابوسفیان از نظر امام یعنی همان اسلام یهود و صهیونیست و برای شناخت آن و جنگ‌های نرم دشمن باید 41 سال حکومت معاویه را بررسی کرد. معاویه در این زمینه به شکلی پیش رفت که وقتی حضرت علی(ع) در محراب به شهادت رسید برخی می‌گفتند مگر علی هم نماز می‌خواند. لذا ما نیز باید خود را برای چنین جنگ نرم‌ها و طراحی‌هایی آماده کنیم.

مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع تحریف خط امام اظهار داشت: انحراف برخی انقلابیون از مسیر بنیانگذاران انقلاب‌ها امری سابقه‌دار است و اینگونه نیست که تنها مختص به انقلاب اسلامی ایران باشد.

وی با اشاره به دلایل چرایی تحریف خط امام گفت: یکی از دلایل آن احساس عدم منزلت برخی انقلابیون دارای سابقه در کشور است. این پدیده جنبه تاریخی دارد به شکلی که طلحه و زبیر که خواسته‌شان محقق نشد جنگ با علی(ع) را ایجاد کردند.

وزیر اطلاعات دولت دهم در همین زمینه خاطرنشان کرد: برخی انقلابیون ما که در صدر انقلاب جایگاه اجتماعی تاثیرگذاری داشتند میل دارند همچنان خود را در صدر انقلاب نشان دهند اما رویش‌ها و چرخش‌های نخبگانی مانع این مسئله شده است.

مصلحی گفت: این افراد معمولا به دلیل اینکه شکست‌های دموکراتیک را نمی‌پذیرند واکنش خوبی به شکست‌هایی که در قالب مکانیسم جابجایی انجام می‌شود نشان نمی‌دهند و حسرت دوران امام را می‌خورند و آن دوران طوری تعریف می‌کنند که گویا آنها مرکز ثقل انقلاب در آن دوران بوده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود در همین زمینه گفت: این افراد برای اینکه نسل 3 و 4 را دچار اشتباه کنند کلمات محکم امام را نمی‌خواهند بلکه خاطرات امام را می‌خواهند و آنها را مدام تکرار می‌کنند تا نسل جدید را منحرف کنند.

وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به دلیل دیگر تحریف خط امام گفت: یکی دیگر از این دلایل مرعوب فضای بین‌المللی شدن برخی در کشور است. برخی بر این باورند که فرایند مواجهه انقلاب با خارج در دوران ابتدایی انقلاب مناسب نبود و به جای اینکه به تغییر افکار خود اعتراف کنند تلاش می‌کنند امام را به عرف بین‌الملل برگردانند.

مصلحی همچنین گفت: محدود کردن دامنه نفوذ امام به داخل کشور از دیگر دلایلی است که برخی آن را از تحریف امام دنبال می‌کنند. در حالی که امام در سال 42 اهداف نهضت خود را ایجاد حکومت اسلامی در ایران بیداری اسلامی در دنیای اسلام و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه استبکار همواره به دنبال پیش‌بینی از حوادث جهان اسلام است، گفت: البته همیشه اینطور نیست که آنها بتوانند حوادث را پیش‌بینی کنند. به عنوان مثال در زمینه بیداری اسلامی و اتفاق‌هایی که در این خصوص افتاد آنها پیش‌بینی لازم را نداشتند و ما از درون سی‌آی‌ای اطلاع داشتیم که این حوادث آنها رابه هم ریخته بود و اینکه چرا نتوانستند این حوادث را پیش‌بینی کنند و چرا اطلاعات آن را نداشتند اما آنها پس از مدتی به این فکر افتادند که از این حوادث به نفع خود بهره گیرند تا مسئله مقاومت را در منطقه تمام کنند. اینکه اول به سمت سوریه روند و آن را ضعیف کنند و سپس حزب‌الله و پس از آن به سراغ ایران بیایند.

وزیر اطلاعات دولت دهم در همین زمینه گفت: برخی که نقشه آمریکایی‌ها را در این خصوص در سوریه نفهمیدند به شکلی به استکبار کمک کردند آنها نفهمیدند اتفاقاتی که در سوریه در حال رخ دادن است انقلاب نیست، بلکه نقشه‌های آمریکایی‌هاست بنده در همان زمان به سوریه رفتم و با برخی از اشخاص جلسه گذاشتم و می‌دیدم که استکبار چگونه برخی افراد که چهره انقلابی داشتند را با خود هم مسیر کردند اما رهبر انقلاب با درایت و هوشیاری گفتند این مسئله فتنه است و بشار باید بماند و همین افراد بعد از دو سال متوجه شدند که چه اشتباهی کردند.

مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دو نامه رهبری انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی در این کشورها ولوله‌ای به پا کرده است که سرویس اطلاعات غرب و استکبار به دست و پا افتادند تا چگونه مانع این مسائل شوند. دلیل توجه جوانان غربی به این دو نامه برای این است که رهبر انقلاب بن‌بست‌های غرب و راه‌های برون رفت از آن را به خوبی بیان کردند.

وی در ادامه گفت: عدم تحمل رویش‌ها در انقلاب از دیگر دلایل تحریف خط امام است به شکلی که برخی از یاران صدر انقلاب خود را افسر ارشد می‌دانند که دیگران نباید از آنها جلو بزنند. حال آنکه کادرسازی برای انقلاب و دموکراسی به طور طبیعی باعث افول برخی می‌شود.

وزیر اطلاعات دولت دهم رفاه‌طلبی، فاصله گرفتن از زندگی اسلامی، خستگی از حرکت در مسیر امام و تلاش برای تامین این خستگی به عموم را از دیگر دلایل تحریم خط امام اعلام کرد و گفت: برخی که خود از انقلاب و آرمانها خسته‌ شدند به دنبال تعمیم آن به کل کشور هستند در حالی که تشییع شهدای غواص برای برخی بسیار گران تمام شد و خیلی‌ها پیش‌بینی آن را نمی‌کردند و حتی سازمان سیا اعلام کرد پس ما در مذاکرات چه می‌کنیم که ایرانیان همچنان بر این آرمانها پایبند هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین