کد خبر: ۳۳۶۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
با اشاره به بسته‌شدن پرونده PMD در شورای حکام

منصوری آرانی: مهم‌ترین مانع اجرای برجام برداشته شد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بسته‌شدن پرونده PMD در شورای حکام گفت که این پرونده مهم‌ترین و اصلی‌ترین مانع در جهت اجرای برجام بوده و این مانع از میان برداشته شده است.
آفتاب‌‌نیوز : عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به لطف خدا و با تلاش پیگیر همه کسانی که در مذاکرات زحمت کشیدند، یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌ها به نتیجه رسید و پرونده PMD که به ناحق باز شده بود، بسته شد.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته قطعنامه‌هایی که علیه ما صادر می‌کردند و فشار زیادی که به جمهوری اسلامی می‌آوردند حاصل یک توهم بود که از سوی آمریکایی‌ها، غربی‌ها و صهیونیست‌ها در شورای حکام مطرح شد و حتی بدون اینکه شورای حکام نظری بدهد این موضوع به شورای امنیت رفت و علیه ما قطعنامه تصویب شد که سخت‌ترین و مهم‌ترین آنها قطعنامه 1929 بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: ‌بسته‌شدن PMD به افکار عمومی جهان نشان می‌دهد که آنچه تاکنون در مورد استفاده جمهوری اسلامی از سلاح‌های غیرمتعارف گفته شده خلاف واقع بوده و در واقع حقانیت جمهوری اسلامی به اثبات رسید و ما از حالا باید به این فکر باشیم که در این مسیر که یکی از نقاط عطف، بسته‌شدن PMD بود، چطور باید در جهت ایجاد فرصت قدم برداریم.

منصوری آرانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی همواره به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده است، گفت:‌ تمام قطعنامه‌ها علیه ایران ریشه در پرونده PMD داشت و در واقع اصلی‌ترین و مهم‌ترین مانع در جهت اجرای برجام برداشته شد. جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی دارد بر مبنای تعهدات خود عمل کند و مادامی که طرف مقابل هم به تعهداتش عمل کند، می‌توانیم در مسیر خوبی حرکت کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین