کد خبر: ۳۳۶۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
نماینده سابق امریکا درسازمان ملل متحد:

توماس پیکرینگ: لایحه لغو معافیت روادید کنگره یک اقدام غیرعقلانی است

دیپلمات با سابقه آمریکایی ونماینده سابق امریکا درسازمان ملل متحد، لایحه کنگره این کشورمبنی برلغو ومحدود کردن امتیازمعافیت روادید برای ورود شهروندان برخی ازکشورها به آمریکا را یک لایحه عاری ازعقلانیت دانست و گفت:این لایحه قادربه حل مشکل تروریسم دراین کشور نیست.
آفتاب‌‌نیوز : توماس پیکرینگ دیپلمات با سابقه آمریکایی ونماینده سابق این کشور درسازمان ملل متحد درگفت وگو با خبرنگار ایرنا ، این گونه رویکردها نشانه استیصال و ناامیدی واشنگتن در برخورد با پدیده تروریسم است که اگر بر وخامت شرایط موجود در این کشور و جهان نیافزاید کمکی هم به بهبود آن نخواهد کرد.

پیکرینگ درادامه گفت: طبیعی است که چنین اقدامی در روحیه بسیاری از ملیت ها و از جمله ایرانی تباران ساکن کشورهای اروپایی اثراتی منفی برجای خواهد گذاشت.

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل افزود: درحالی که دولت آمریکا مردم را به خویشتنداری و احتراز از ترس و سراسیمگی در مقابل تهدیدهای تروریستی دعوت می کند همین دولت با رویکرد هایی نظیر این لایحه قانونی نشان می دهد که دربرخورد با این چالش سراسیمه و وحشت زده شده است.

به گفته این سیاستمداربا سابقه، دولت اوباما که بشدت ادعای مخالفت با اظهارات وسیاست های اسلام هراسانه وبیگانه هراسانه مخالفان خود را دارد درعمل با قانونی کردن چنین لایحه ای خلاف ادعای خود را به اثبات می رساند.

پیکرینگ درپاسخ به این سوال که آیا کنگره آمریکا ودولت واشنگتن واقعا امیدوار هستند که با گذراندن چنین قوانینی قادربه جلوگیری و ریشه کن کردن تروریسم در این کشور خواهند بود، گفت : اولا که بسیاری از تروریست هایی که در آمریکا و سایر کشور های غربی به اقداماتی دست زنده اند از کودکی دراین کشورها زندگی می کرده اند و اغلب آن ها از تبعیت همین کشورها برخوردار بوده اند.

وی افزود: دوم این که اقدامات تروریستی چه در آمریکا و چه درسایر کشورهای غربی به ملیت های شرقی وخاورمیانه ای محدود نبوده وبسیاری از حملات و عملیات تروریستی در واقع توسط خود آمریکایی ها وغربی ها وبدلیل کلافگی ونارضایتی های سیاسی و اجتماعی و یا بیماری های روانی در این افراد صورت گرفته است.

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در نهایت این طور نتیجه گیری کرد که چنین لایحه ای نه تنها قادر به حل مشکل تروریسم دراین کشور نخواهد شد بلکه بر میزان کاغذ بازی و دیوان سالاری های زیان آور خواهد افزود وناخرسندی های بیشتری درمیان سایر ملیت هایی که در این کشور زندگی می کنند بوجود خواهد آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین