کد خبر: ۳۳۶۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

نرخ مصوب آجیل شب یلدا/ آجیل‌های سفارشی قیمت‌گذاری ندارند

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل‌فروشان گفت: قیمت آجیل شب یلدا از کیلویی27 هزار و 500 تومان تا 38 هزار و 500 تومان قیمت‌گذاری شده است ولی بر اساس نوع خشکبار مورد استفاده در این آجیل قیمت‌های بالاتر یا پایین‌تر از نرخ مصوب نیز خواهد داشت، همچنین آجیل‌های سفارشی شب یلدا قیمت‌گذاری ندارند.
آفتاب‌‌نیوز : مصطفی احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: قیمت کف آجیل شب یلدا در عمده فروشی کیلویی 25 هزار تومان است که با 10 درصد سود خرده‌فروشی به قیمت 27 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد. همچنین حداکثر نرخ فروش آجیل شب یلدا در عمده‌فروشی نیز 35 هزار تومان است که با 10درصد سود کیلویی 38 هزار و 500 تومان فروخته می‌شود.

وی در عین حال بیان کرد: البته بعضی آجیل ها که به سفارش مشتری تهیه می شوند قیمت های متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال اگر در آجیل، بادام هندی استفاده شود گران تر می‌شود یا بر اساس میزان استفاده از پسته، فندق، بادام و دیگر اقلام به قیمت های متفاوتی عرضه می‌شوند.

احمدی اظهار کرد: در شب یلدا با توجه به افزایش میزان تقاضا، نظارت بازرسان اتحادیه نیز افزایش می یابد و نظارت بیشتری بر روند فروش آجیل در واحدهای دارای پروانه کسب انجام می دهیم.

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروش همچنین از فعالیت واحدهای غیرمجاز در ایام پرتقاضای آجیل گلایه کرد و افزود: معمولا در ایام نوروز یا شب یلدا شاهد فعالیت عده‌ای هستیم که به صورت غیرقانونی اقدام به فروش آجیل می‌کنند و برای خود بساطی پهن و هر نوع آجیل با کیفیت پایین یا مانده را عرضه می‌کنند که این موضوع باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت اجناس را عرضه و تقاضا تعیین می کند، گفت: در زمانی که تقاضا کم می‌شود برخی از فروشندگان مجبور می شوند با قیمت بسیار پایین تری اجناس خود را بفروشند و در این ایام که فروش آن ها بالا می رود ما نیز نظارت های خود را افزایش می‌دهیم و گران‌فروشی در این زمینه نداریم.

احمدی در عین حال بیان کرد: در حال حاضر حدود 750واحد مجاز خرده فروشی در تهران داریم که برفعالیت آن ها نظارت کامل صورت می گیرد.

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل‌فروشان با بیان اینکه سود عمده فروشی سه درصد و سود خرده فروشی 10 درصد است، گفت:‌ عرضه و تقاضا، نرخ ارز، آب و هوا و مسائلی از این قبیل برنحوه قیمت گذاری آجیل و خشکبار تاثیرگذار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین