کد خبر: ۳۳۶۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

ورود جنگنده‌های مصر به حریم هوایی اسرائیل

جنگنده‌های مصری در حریم هوایی اسرائیل برای نخستین بار از سال 1973 دیده شده‌اند. ظاهرا قاهره این کار را با اجازه رژیم صهیونیستی برای بمباران مواضع داعش در صحرای سیناء انجام داده‌ است.
آفتاب‌‌نیوز : جنگنده‌های مصری در حریم هوایی اسرائیل برای نخستین بار از سال 1973 دیده شده‌اند. ظاهرا قاهره این کار را با اجازه رژیم صهیونیستی برای بمباران مواضع داعش در صحرای سیناء انجام داده‌ است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که جنگنده‌های مصری ظرف ماه‌های اخیر دیده شدند که به داخل حریم هوایی اسرائیل وارد می‌شوند که این کار را به عنوان بخشی از عملیات نظامی مصر علیه گروه "ولایت سیناء"، شاخه مصری داعش است انجام می‌دهند.

این روزنامه در ادامه نوشت: بیشتر سورتی پرواز‌های مصر در منطقه مرزی سه گانه میان اراضی اشغالی، اراضی مصر و جنوب نوار غزه صورت گرفته است.

این روزنامه گزارش داد، جنگنده‌های مصری مواضعی را در فاصله چند کیلومتری از مرزهای سرزمین‌های اشغالی در مناطق العریش و الشیخ زوید در سینای شمالی هدف قرار دادنده‌اند.

این روزنامه تاکید کرد که پرواز جنگنده‌های مصری بدون هیچ برخوردی با جنگنده‌های اسرائیلی انجام شده است که یقینا این امر به دلیل هماهنگی‌های قبلی بوده است.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه می نویسد، با وجود توافق صلح میان رژیم صهیونیستی و مصر، و هماهنگی عملیاتی و اطلاعاتی مستحکم میان این دو، اما نیروی هوایی اسرائیل با هرگونه ورود احتمالی به حریم هوایی خود با جدیت بسیار برخورد می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین