کد خبر: ۳۳۶۸۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

البرزی ها کلاهبردار حرفه‌ای را شناسايی کنند

پلیس امنیت فرماندهی انتظامی فردیس با انتشار تصویر کلاهبردار حرفه ای از شهروندان خواست اگر از سوی وی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند به پلیس مراجعه کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی نیروی انتظامی استان البرز، پليس امنيت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان فرديس با انتشار تصوير کلاهبردار حرفه ای از شهروندان خواست چنانچه با اين شيوه و يا از سوی اين فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند برای شناسايی متهم و طرح شکايت به پليس امنيت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان فرديس مراجعه کنند.

البرزی ها کلاهبردار حرفه‌ای را شناسايی کنند

سردار بخشعلی کامرانی صالح، فرمانده انتظامي استان البرز گفت: يکی از شهروندان با مراجعه به اداره اماکن عمومی پليس امنيت عمومی شهرستان فرديس و شکايت از تاخير در عملکرد ماموران اعلام داشت که دو هفته پيش مغازه اش به علت تخلف صنفی از سوی اداره اماکن پلمب و قرار بوده طي دو روز گذشته پس از ارائه مبلغی وجه نقد به اداره اماکن مغازه اش توسط ماموران باز شود اما تاکنون اقدامی در اين خصوص صورت نگرفته است.

وی افزود: شاکی در اظهاراتش مدعی شد که پس از پلمب مغازه اش تلاش و پيگيری های زيادی برای يافتن راهی برای فک پلمب مغازه انجام داده است تا اينکه از طريق اطرافيان و آشنايان خود با فردی به نام «ح» که مدعی اشتغال در مراکز مهم دولتی بوده و قادر است با دريافت مبلغی وجه نقد مشکل وی را حل کند آشنا می شود.

سردار کامرانی صالح گفت: فرد مورد اعتماد شاکی در نهايت با دريافت مبلغ ۱۰ ميليون ريال و دادن آن به اداره اماکن، به وی قول می دهد که دو روز آينده مشکل پلمب مغازه اش را برطرف کند اما با گذشت يک هفته از اين ماجرا تاکنون اقدامی در اين خصوص صورت نگرفته است.

وی افزود : با توجه به حساسيت موضوع و احتمال کلاهبرداری هاي ديگر توسط متهم «ح»، تحقيقات تکميلي ماموران برای رسيدگی به شكايت شاكی و بررسی موضوع؛ آغاز شد.

وی بيان کرد: با بررسی سوابق متهم مشخص شد که وی از کارکنان اخراجی يکي از مراکز دولتی است که با معرفی خود به عنوان يکی از مسئولان صاحب نفوذ در پست های دولتی؛ با شناسايی و فريب افراد بيکار و دارای مشکلات قضائی و اداری و دادن وعده هايی مبنی بر حل مشکلات اقتصادی و مهيا کردن شرايط کار و رفع مشکلات مالی افراد، مبالغی بين ۱۰ تا ۱۵۰ ميليون ريال از متقاضيان کلاهبرداری كرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز تصريح كرد: ماموران پس از چندين روز کار اطلاعاتی موفق به يافتن ردی از متهم شدند و با هماهنگی مقام قضائی طی يک عمليات غافلگيرانه، متهم در سفره خانه ای در فرديس دستگير و در بازرسی از منزل و خودرو وی ۴۵۰ فقره مدارک شناسايی، تقاضای کار و مدارک مربوط به افراد مختلف کشف شد.

سردار کامرانی صالح اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پليس امنيت عمومی شهرستان فرديس به جرم خود مبني بر کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرد و گفت که به مدت سه سال است که با غصب عناوين دولتی و معرفی خود به عنوان مسئول ادارات مهم دولتی با فريب و تطميع افراد در سراسر کشور از جمله استان های شمال غربی، تهران، کرج و فرديس با دريافت مبالغ ميليونی، تا کنون ميليارد ها ريال کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز در پايان با بيان اينکه تا کنون ۲۵ نفر از شکات شناسايی و جهت طرح شکايت به پليس مراجعه کرده اند اظهار داشت: با توجه به احتمال کلاهبرداری متهم از افراد متعدد، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فرديس دستور انتشار بدون پوشش متهم را در رسانه های جمعی صادر کرده است، بنابراين از شهروندانی که به اين شيوه و يا توسط اين فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند درخواست می شود تا برای پيگيری شکايت خود به پليس امنيت اخلاقی فرماندهی انتظامی شهرستان فرديس واقع در مشکين دشت – روبروی بانک ملی مراجعه کنند و يا برای اطلاعات بيشتر با شماره تلفن ۳۶۰۷۰۴۱۴۱ -۰۲۶ تماس بگيرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین