کد خبر: ۳۳۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۹:۲۹

اجرای طرح اهداي خون توسط آشنايان بیماران مبتلا به تالاسمی

آفتاب‌‌نیوز : بابك يكتاپرست با بيان اين مطلب اظهار كرد: ما بايد بستر فرهنگي براي طرح اهداي مستمر خون توسط آشنايان به بيماران تالاسمي را فراهم كنيم كه ترويج آن فعلا به عهده رسانه‌هاست.

وي گفت: محدوديت اهدا كنندگان خون براي روحيه بيمار خوب و از نظر كمي و سلامت هم اطمينان خاطر به بيمار مي‌دهد.

مديركل روابط عمومي سازمان انتقال خون، براي اجرايي كردن طرح لازم دانست هم بيماران و هم اهداكنندگان خود را معرفي كنند.

وي تصريح كرد: در خون فردي كه آنتي‌بيوتيك مصرف كرده آنتي باديهايي وجود دارد كه پس از دريافت خون (وارداتي) واكنش و حساسيت نشان مي‌دهد، چنانچه اين خون توسط فرد آشنا كه تحت نظر كارشناسان و متخصصان است اهدا شود هم كار پزشكان آسانتر خواهد شد و هم بيمار اطمينان خاطر بيشتري حاصل مي‌كند.

يكتاپرست ادامه داد: اين طرح به لحاظ قابل پيگير بودن از سوي بيمار در صورت عوارض و به لحاظ تعهد انساني ارزشمند و غير قابل تغيير است.

مديركل روابط عمومي سازمان انتقال خون با اشاره به معرفي اهدا كنندگان به نزديك‌ترين پايگاه خون و ترويج اين طرح در بين جوانان تاكيد كرد و گفت: هم بيماران و هم اهدا كنندگان عموما جوان هستند بهتر است اين طرح را به جوانان بشناسانيم و افراد با مراجعه به نزديك‌ترين پايگاه خون ثبت‌نام كنند.

وي به اجراي طرح استمرار خون‌دهي در كشورهايي مثل قبرس و ايتاليا بطور عام و در هند بطور خاص اشاره كرد و گفت: ما اين طرح را فاز به فاز شروع مي‌كنيم ابتدا در مركز و تهران سپس در شهرستانها آن را به طور علمي اجرا خواهيم كرد. 






بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین