کد خبر: ۳۳۶۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵

رضایی: اقتدار ایران بود که میز مذاکره را فراهم کرد

رییس خانه سرباز صلح ایران گفت: این اقتدار ایران بود که میز مذاکره را فراهم کرد و دیپلمات‌های صلح ما نیز آن را به نتیجه رساندند.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن رضایی، رییس خانه سرباز صلح ایران طی سخنانی در نخستین کنگره این تشکل مردم نهاد با بیان اینکه هدف از تشکیل این تشکل این است که قشر عظیم و گمنامی که فداکاری‌های زیادی در دفاع مقدس انجام داده‌اند فراموش نشوند.

وی ادامه داد: کهنه سربازها در همه دنیا سازمان‌هایی دارند و در کنار هم جمع می‌شوند و پیام صلح را منتقل می‌کنند. من نیز از همه ملت عزیز و بزرگوار تقاضا می کنم که در همه مراسم‌هایی که در شهرستان‌ها و استان‌ها در بزرگداشت این سربازان صورت می گیرد شرکت کنند.

رضایی با اشاره به اینکه زندگی بشر همواره با جنگ همراه بوده است اظهار کرد: در 15 سالی که از قرن بیست و یکم گذشته است با بدترین حوادث و رویدادهای ناگوار مواجه بوده‌ایم که حمله آمریکا به افغانستان و عراق سرآغاز این ماجرا بود و امروز نیز جنایات داعش ادامه دهنده آن است.

وی با اشاره به حوادثی چون کشتار شیعیان نیجریه و نیز حمله به عزاداران در جمهوری آذربایجان اظهار کرد: مقدماتی که امروز در جهان در حال وقوع است نشانگر یک جنگ بین المللی خواهد بود. البته من نمی‌گویم که در آینده جنگی صورت می گیرد اما این مقدمات که امروز اتفاق می‌افتد بیشتر از مقدمات جنگ جهانی دوم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جنگ و ناامنی امروز دارد وارد زندگی مردم می‌شود و صلح و امنیت به کالایی کمیاب بدل می‌گردد اظهار کرد: ما امروز به سرباز صلح نیاز داریم و سرباز صلح با سرباز تسلیم متفاوت است.

وی ادامه داد:‌ سرباز تسلیم سربازی است که یک ملت را به نام صلح تسلیم می‌کند و سرباز جنگ نیز سربازی است که از مرزها عبور کرده و ظلم و بی عدالتی را گسترش می‌دهد اما سرباز صلح سربازی است که برای عدالت می‌جنگد و جنگ او جنگ تعالی است.

رضایی ادامه داد: نباید کشوری را تسلیم کرد و آن را از پیشرفت عقب انداخت و نامش را صلح گذاشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: صلح هیچ وقت با گفتمان تنها حل نمی‌شود و در زمینه صلح هم سرباز صلح وجود دارد و هم دیپلمات صلح.

وی به روند مذاکرات ایران با 1+5 اشاره کرد و افزود: در مرحله برجام نیز شاهد بودیم که هم دیپلمات‌های صلح ما افراد توانمندی بودند و هم سربازانی که اجازه ندادند قبل از گفت‌وگوها به ایران حمله شود چرا که اگر اقتدار نیروهای مسلح نبود هیچ گاه میز مذاکره شکل نمی‌گرفت و این اقتدار ایران بود که میز مذاکره را فراهم کرد و دیپلمات‌های صلح ما نیز آن را به نتیجه رساندند.

وی با تاکید بر اینکه صلح به معنای تسلیم نیست بلکه دفاع و مقاومت بر ارزش‌های انسانی است اظهار کرد: 3.5 میلیون سربازی که از دفاع مقدس به یادگار مانده‌اند همگی سرباز صلح هستند چرا که برای آزادکردن کشورشان جنگیدند.

رضایی تاکید کرد: سرباز صلح برای آزادی و عدالت می‌جنگد و سرباز جنگ است که برای ظلم و فساد پیکار می‌کند.

وی با اشاره به تاریخ 200 سال گذشته کشور و نحوه مواجهه دولتمردان با غرب اظهار کرد: 200 سال این کشور را تسلیم غرب کرده بودیم و اسم آن را صلح گذاشته بودیم در حالی که اگر صلح واقعی بین ایران و غرب برقرار بود باید همان معامله‌ای را که با ژاپن و آلمان انجام دادند با ما نیز صورت می‌دادند.

رضایی در پایان تاکید کرد: اقتدار پشتوانه صلح است و همه می‌دانند که اگر ایران روزی ضعیف شود به این کشور حمله می‌کنند چرا که در چهارراه جهان قرار دارد و اقتدار امروز ایران نیز اقتداری است که به دنبال صلح است و این اقتدار امنیت ایران را تضمین می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین