کد خبر: ۳۳۷۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

مایکل مور خطاب به دونالد ترامپ‌: ما همه مسلمانیم

مایکل مور کارگردان و فعال سیاسی اجتماعی آمریکایی در پاسخ به اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره مسلمانان به او نامه نوشت.
آفتاب‌‌نیوز :
در این نامه که چهارشنبه شب در فیسبوک مایکل مور منتشر شد، مور اشاره کرده است که اظهارات ترامپ ساخته‌ی دیوانگی و افسردگی است.

مور علاوه بر این تصویری از خودش در مقابل برج ترامپ در نیویورک منتشر کرد در حالی که پلاکاردی با مضمون ما همه مسلمان هستیم در دست دارد.

دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در طول کمپین تبلیغاتی خود خواستار ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به آمریکا شده بود. او در حال حاضر پیشتاز جمهوری‌خواهان برای نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری است.

مور در نامه خود به ترامپ یادآوری می‌کند که آمریکا دیگر کشور «سفیدپوستان خشمگین» نیست و رئیس‌جمهور آینده‌ی آمریکا از سوی جوامع متنوع ساکن در آمریکا انتخاب خواهد شد.

کارگردان «فارنهایت 9/11» با اشاره به اینکه اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی را زنان، افراد رنگین‌پوست و یا جوانان بین 18 تا 35 سال تشکیل می‌دهند خطاب به ترامپ گفت که افرادی که خواهان رئیس‌جمهور شدن او هستند تعداد کمی از رای‌دهندگان هستند.

به گزارش خبرآنلاین، او در ادامه‌ی نامه اعلام می‌کند که با اعتقاد به برابری انسان‌ها فارغ از دین، رنگ پوست و نژاد آن‌ها بزرگ شده است.

کارگردان برنده‌ی اسکار افزود : «ما همه مسلمان هستیم، همانطور که همه مکزیکی هستیم، همه‌ی ما کاتولیک، یهودی، سیاه، سفید و هر چیزی دیگری مابین این‌ها هستیم.»

مایکل مور برای ساخت مستندهایی انتقادی درباره قانون آزادی اسلحه در آمریکا، جهانی‌سازی و جنگ عراق شناخته می‌شود. او برای کارهایش برنده‌ی جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار شده است.

منبع : الجزیره / 17 دسامبر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین