کد خبر: ۳۳۷۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۸۴ - ۰۰:۰۸

اسرائیل ترکیه را در مورد خطر ایران متقاعد کرد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش منابع خبری در کنار توافق های نظامی مختلف بین تل آویو وآنکار گفتگوهای گسترده ای در مورد خرید سامانه های پدافند موشکی جدید از اسرائیل هم انجام داده ورایزنی های خود را درمورد پرونده اتمی ایران انجام داده واعلام کردند که موفقیت ایران در ساخت موشک های بالستیک دور برد "شهاب " یک خطر مشترک برای دو طرف محسوب خواهد شد. 

حالوتس در آنکارا به خبرنگاران گفت : تصور نمی کنم که مذاکرات دیپلماتیک با اروپا به نتایج ملموسی برسد در حالیکه طرف ترک هم مدعی شد تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی تهدیدی برای امنیت ترکیه است. 

فاروق لوغ اوغلو سفیر ترکیه در واشینگتن هم مراتب نگرانی آنکارا در مورد تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را به اطلاع مسئولین آمریکایی رساند وتاکید کرد بحران حاکم بر روابط واشینگتن وتهران ودر صورت درخواست احتمالی واشنیگتن از آنکارا برای ایفای نقشی فعال برای فشار بر ایران می تواند بر روند مناسبات ترکیه وآمریکا تاثیر منفی قرار دهد. 

سخنان سفیر ترکیه در واشینگتن در واکنش به سخنان همتای آمریکایی اش در آنکار انجام گرفت که اعلام کرد اکنون مهمترین دستور کار فعالیت هایش در ترکیه پیگیری پرونده اتمی ایران وجلب نظر کامل ترکیه برای حمایت از موضع آمریکا علیه تهران است. 

در بخشی از سند شورای امنیت ملی ترکیه که به رسانه درز پیدا کرده آنکار تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات اتمی را تهدیدی برای امنیت ترکیه می داند ودر این چارچوب با نظرات واشینگتن وتلا آویو در مورد خطر ایران همسو وهمنوا است.
 
روزنامه الحیات به نقل از منابع آگاه در وزارت خارجه ترکیه خبر داد که آنکارا مایل نیست خود را در میان بحرانی سیاسی ونظامی بیبند که یک سوی آن ایران وسوی دیگر آن آمریکا واسرائیل صف آرایی کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین