کد خبر: ۳۳۷۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵

منتجب‌نیا: نیازمند انتخابات پرشور برای تقویت نظام هستیم

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه نیازمند انتخابات پرشور و نشاط برای تقویت نظام هستیم، گفت: همه باید تلاش کنند که در جلب اعتماد عمومی نقشی ایفا کنند. باید تمام افراد واجد شرایط وارد صحنه شوند و این یک حق اجتماعی است و باید برای آگاهی سازی و حضور مردم زمینه سازی موثر انجام داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام رسول منتجب نیا در نشست خبری امروز در دفتر حزب اعتماد ملی استان در اهواز، اظهار کرد: امیدوارم با بازگشایی دفتر حزب در اهواز این محل کانونی برای تجمع مردم، صاحبان فکر و اندیشه و به ویژه اصلاح طلبان و هواداران حزب اعتماد ملی باشد و موجب گسترش فرهنگ تحزب و آموزش این فرهنگ شود.

وی افزود: در ایام ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی هستیم؛ نقش رسانه در دعوت و تشویق کاندیداها برای حضور در انتخابات و همچنین در روشنگری جامعه و حساس مسئولیت کردن مردم و شرکت در انتخابات بسیار موثر است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به تشکیل هیات های اجرایی انتخابات گفت: در حقیقت ما در انتخابات یک مشکلی داریم که از همین روزها نیز نمایان شده و آن برخورد هیات های نظارت و هیات های اجرایی که مسئولان برگزارکننده انتخابات هستند، است. این مشکل چه در استان خوزستان و چه در کشور باید حل شود. اگر معتمدین مردم توسط فرمانداران انتخاب شوند نباید از سوی هیات های نظارت به این شکل رد شوند. این آغاز خوبی نیست و نباید مردم را ناامید کرد بلکه باید تلاش شود اعتماد مردم را جلب کرد.

منتجب نیا تصریح کرد: این مردم هستند که تعیین می‌کنند چه کسی وارد مجلس شود و هیچ نهادی نباید به جای مردم تصمیم بگیرد و نظام متعلق به همه است.

وی در پاسخ به اینکه آیا 30 درصد لیست اصلاح طلبان به بانوان تعلق می‌گیرد؟ گفت: اکنون بحث 30 درصد سهم زنان مطرح است اما نباید بانوان را به 30 درصد محدود کنیم؛ باید فضا و احزاب برای حضور بانوان در صحنه کاندیداتوری فعال تر شود؛ ممکن است درصد بیشتری از 30 درصد در لیست اصلاح طلبان به بانوان تعلق گیرد اما باید خود بانوان در این خصوص تلاش کنند و این خودباوری و اعتماد به نفس را برای ورود آنها به مجلس ایجاد کرد. باید احزاب تلاش کنند که خانم ها در لیست های آنها قرار گیرند.

مسئول شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در استان های خوزستان و لرستان عنوان کرد: باید احزاب استان ها و شهرستان ها و فعالان سیاسی نسبت به تعیین کاندیدا تصمیم گیری کنند، البته این کمیته استانی توسط شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تشکیل می‌شود.

منتجب نیا ادامه داد: ترکیبی از چهره های ملی استان متشکل از 8 شخصیت ملی را برای تشکیل این کمیته در نظر گرفته‌ایم و از آنها دعوت شده و جلساتی نیز برگزار شده اما به هیچ وجه حق دخالت در سرنوشت انتخابات را نداریم. وظیفه ما ایجاد هماهنگی بین احزاب و نیروهای اصلاح طلب است.

وی با بیان اینکه تلاش دولت در خصوص حمایت از فعالیت های احزاب در حد انتظار نبود، عنوان کرد: دولت در خصوص فعالیت های احزاب تلاش کرده اما این تلاش ها کمتر از حد انتظار بود؛ باید این را بدانیم در دوره گذشته احزاب در انزوای کامل بود و همواره مورد هجمه دولت مردان قرار می گرفتند اما اکنون دولت مردان احزاب را درک می کنند و درصد تقویت آنها هستند اما باید قبول کنیم که تلاش در حد انتظار نبود. رییس جمهور وعده های فراوانی به ملت داده است و باید در خصوص وعده های خود در سیاست داخلی عمل کند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه احزاب نیاز به حمایت دارند، گفت: دولت توانسته در سیاست خارجی موفق عمل کنند و پرونده ایران در سازمان ملل خاتمه یافت و قطعا این جای خوشحالی دارد اما دولت باید در آینده به مسایل داخلی بپردازد. این انتظار عمومی از رییس جمهور وجود دارد که وارد صحنه داخلی شود. رفع مشکلات احزاب، رسانه‌ها و مطبوعات و باز شدن فضای فرهنگی و سیاسی به ورود رییس جمهور نیاز دارد.

منتجب نیا اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که باید دولت آن را حل کند مقاومت های هرج و مرج طلبانه و قانون شکنانه است؛ شاهد آن بودیم که نیروهای خودسر برخوردهای زشتی با شخصیت های ملی در نقاط مختلف کشور داشتند و مانع از برگزاری همایش ها و جلسات قانونی شده اند؛ از رییس جمهور که رییس شورای امنیت ملی است خواستار آن هستیم که به ویژه در آستانه انتخابات، شجاعانه با این قانون شکنی ها برخورد و این مشکل را حل کند.

وی با اشاره به انتصابات اخیر زنان در خوزستان گفت: این انتصابات قابل تقدیر است؛ اینکه مشاهده می کنیم استاندار خوزستان به شعارهای رییس جمهور و انتظارات مردم پاسخ مثبت داده و تعدادی از بانوان را در مدیریت استان منصوب کرده، جای قدردانی دارد. همچنین از علمای استان تقاضا داریم که استاندار را بابت این اقدام که در راستای عدالت خواهی است تشویق کنند و امیدواریم در سایر استان ها چنین روشی نیز ادامه پیدا کند و در نظام به سمتی پیش برویم که در هیات دولت، وزرا و استانداران نیز شاهد حضور بانوان لایق باشیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در خصوص تعامل با لاریجانی در انتخابات پیش رو گفت: قطعا آقای لاریجانی در مدیریت مجلس حسن تدبیر را به کار برده و توانسته نمایندگان افراطی را از یک چالش نجات دهد. ما نسبت به ایشان تقدیر و تشکر داریم و در این زمینه حمایت می کنیم اما آقای لاریجانی در طیف اصولگراها است که در عین رفاقت با ما رقابت سیاسی دارند.

منتجب نیا اظهار کرد: باید بدانیم که در سال 92 رمز موفقیت آقای روحانی حمایت بی چون و چرا و مقتدرانه اصلاح طلبان بود و اگر کناره گیری دکتر عارف نبود شاید این پیروزی حاصل نمی شد؛ البته عارف با ایثار و فداکاری یک شخصیت جذاب و به یاد ماندنی از خود ساخت.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که بیشترین حمایت از دولت از سوی اصلاح طلبان است؛ کسی تردید نکند که جریان نیرومند و توانمند مردمی اصلاحات است که موجب شد دولت قدرتمندتر و موفق تر باشد.

به گزارش ایسنا، قائم مقام حزب اعتماد ملی اضافه کرد: دولت اکنون محل حملات گروه های افراطی است که غیرمنصفانه دولت را مورد هجوم قرار می دهند. اصلاح طلبان تصمیم دارند که به نحوی از آقای لاریجانی حمایت کنند و این به این معنا نیست که او را در لیست قرار داده‌ایم.

منتجب نیا با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان از حساس ترین و سرنوشت ترین مجالس کشور است؛ به همین دلیل تمام دلسوزان نسبت به مجلس خبرگان حساسیت نشان می دهند. ما حضور هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان را به عنوان عامل تقویت مجلس خبرگان می دانیم. همچنین حضور سید حسن خمینی و دیگر شخصیت ها در انتخابات نیز موجب تقویت مجلس خبرگان می شود.

وی ادامه داد: همچنین در برخی استان ها از جمله خوزستان از من برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان دعوت شده است که در روزهای آینده تصمیم نهایی را خواهم گرفت.

قائم مقام حزب اعتماد ملی عنوان کرد: تمام سیاست و تمام دلسوزان ملت ها معتقدند که نجات هر کشور و ملت از استبدادزدگی، تحزب است. در کشور ما باید بپذیریم که تحزب ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ این که چرا احزاب مورد بی مهری قرار می گیرند و یا مردم آنچنان به آنها اعتماد ندارند بخش زیادی از آن به مسئولان نظام باز می گردد که تلاش مطلوبی در این خصوص نکرده و نمی کند. باید فرهنگ تحزب در کشور را گسترش و آموزش داد.

منتجب نیا افزود: احزاب باید پاسخگو باشند در انتخابات اگر حزبی، فردی را معرفی کرد مردم می توانند از آن حزب درباره نامزد معرفی شده سوال کنند و حزب لازم است که پاسخ دهد. ایجاد حزب هیچگونه هزینه ای برای ملت ندارد بلکه موجب حل مشکلات کشور می شود و این به صلاح کشور است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی بیان کرد: اتفاقات سال 88 یک واقعیت تلخی است اما نباید به گذشته بازگردیم و به عنوان عامل اختلاف به آن بپردازیم. برخی به این اختلاف دامن می زنند و وحدت را تضعیف می کنند البته باید یک روز بحث شود که ریشه بحران چه کسانی بودند و چه کسانی در آن دخیل بودند.

منتجب نیا گفت: بعد از اتفاقات سال 88 دادگاه برگزار و افرادی محکوم و افرادی نیز تبرعه و آزاد شدند؛ به هم زدن وحدت ملی اکنون به بهانه اتفاقات سال 88 می تواند بسیار به کشور آسیب بزند. دستگاه قضایی مجرمین سال 88 را مشخص کرده و پرونده آن اتفاقات را بسته است و افرادی که آزاد هستند دستگاه قضایی هیچ مطالبه ای از آنها ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین