کد خبر: ۳۳۷۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
جان کری: ایران به تعهداتش در چارچوب توافقنامه هسته‌ای عمل کرد

جان کری به سنا نامه نوشت/ تایید اقدامات تهران/ آمریکا آماده لغو تحریم‌های ایران از ژانویه

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه از آمادگی آمریکا برای لغو برخی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از ژانویه 2016 خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نامه‌ای به کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرده است که ایران به تعهداتش در چارچوب توافقنامه هسته‌ای عمل کرد و فعالیت پنهانی و یا فعالیت‌های دیگری انجام نداده است که بتواند به واسطه آن برنامه تسلیحات هسته‌ای‌اش را به‌طور قابل ملاحظه‌ای پیش ببرد.

به گزارش آفتاب، پیش از این نیز یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته بود که آژانس هیچ اسناد معتبری مبنی بر انحراف مواد هسته‌ای در ارتباط با ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران به دست نیاورده است. آمانو در گفت‌‌گویی دیگر درباره لغو تحریم‌های ایران نیز گفته است: هدف ایران برای لغو تحریم‌ها در ماه ژانویه امکان‌پذیر است.

حالا سناتور بن کارین از اعضای دمکرات کمیته روابط خارجی سنا آمریکا در جلسه استماع روز پنجشنبه گفت که به نظر می‌رسد از اوایل ژانویه می‌توان روند لغو تحریم‌ها را آغاز کرد. براساس گزارش خبرگزاری ایرنا و به گفته کارین، در تمام دوره بررسی توافقنامه هسته‌ای در کنگره، مقامات دولت گمان می‌کردند، ایران تا بهار می‌تواند شرایطی را که عمل به آن برای لغو تحریم‌ها لازم است، به‌جا آورد. اکنون متوجه شدیم که ایران احتمالا تا اوایل ژانویه به تعهداتش عمل خواهد کرد و لغو تحریم ها نیز باید انجام شود.

به گزارش آفتاب، اخیراً نیز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌نویس قطعنامه 1+5 برای بسته‌شدن موضوع پی‌ام‌دی را با اجماع و به اتفاق آرا به تصویب رساند. به موجب این قطعنامه پرونده پی‌ام‌دی ایران مختومه و 12 قطعنامه پیشین شورای حکام در خصوص برنامه هسته ای ایران لغو می‌شوند.

مختومه‌شدن پرونده پی‌ام‌دی ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و مقامات کشورهای مختلف نیز از آن استقبال کردند. همچنین حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در واکنش به این اقدام شورای حکام، در برنامه‌‌ای تلویزیونی با بیان اینکه مختومه شدن PMD  پیروزی اخلاقی و سیاسی برای ملت ایران بود، گفت:‌  در دی‌ماه تحریم‌ها برداشته خواهد شد و دولت یازدهم یکی از وعده‌هایی که در انتخابات به مردم داده بود ان‌شاء‌الله عملیاتی خواهد شد و زنجیره تحریم از پای اقتصاد ایران برداشته و راه برای تعامل بیشتر با جهان بازتر خواهد شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
0
11
منطق دیپلماتیک یعنی این ویعنی اینکه ماادریم با دنیامذاکره نموده وحقانیت خود راثابت کنیم وثابت کنیم که ایرانی با منطق می باشد انشاءاله روزی برسد که وجه بین الملی کشور مانیز درسایه ابرمردانی چون دکترظریف وجناب آقای عراقچی وسایر تلاش گران در حد ایران عزیزمان برسد خستنه باشید می گرویم به دلاورمردان وبه یادکسانی که با زیادهگویی هرباریک قطعنامه علیه ایران رابه تصویب رساند ومی گویم که تنها بازورگفتن نمی توان دنیارارضی نمود فقط بامنطق ودرود به رئیس جمهور محبوب ودولت تدبیر وامید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین