کد خبر: ۳۳۷۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

منتجب‌نیا: افراد واجد الشرایط وارد صحنه شوند/ لاریجانی در عین رفاقت، با ما رقابت سیاسی دارد

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: همه باید تلاش کنند که در جلب اعتماد عمومی نقشی ایفا کنند. باید تمام افراد واجد الشرایط وارد صحنه شوند و این یک حق اجتماعی است.
آفتاب‌‌نیوز : حجت ​الاسلام رسول منتجب​ نیا در نشست خبری در اهواز  با اشاره به تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات گفت: این مردم هستند که تعیین می​ کنند چه کسی وارد مجلس شود و هیچ نهادی نباید به جای مردم تصمیم بگیرد، نظام متعلق به همه است.

وی در پاسخ به این​که «آیا 30 درصد لیست اصلاح‌طلبان به بانوان تعلق می ​گیرد؟» گفت: اکنون بحث 30 درصد سهم زنان مطرح است اما نباید بانوان را به 30 درصد محدود کنیم؛ باید فضا و احزاب برای حضور بانوان در صحنه کاندیداتوری فعال‌تر شود؛ ممکن است درصد بیشتری از 30 درصد در لیست اصلاح‌طلبان به بانوان تعلق گیرد اما باید خود بانوان در این خصوص تلاش کنند و این خودباوری و اعتماد به نفس را برای ورود آن‌ها به مجلس ایجاد کرد. باید احزاب تلاش کنند که خانم‌ها در لیست‌های آن‌ها قرار گیرند.

وی با بیان این‌که «تلاش دولت در خصوص حمایت از فعالیت‌های احزاب در حد انتظار نبود» اظهار کرد: دولت در خصوص فعالیت‌های احزاب تلاش کرده اما این تلاش‌ها کمتر از حد انتظار بود؛ باید این را بدانیم در دوره گذشته احزاب در انزوای کامل بودند و همواره مورد هجمه دولتمردان قرار می‌گرفتند اما اکنون دولتمردان احزاب را درک می‌کنند و مورد تقویت آن‌ها هستند اما باید قبول کنیم که تلاش در حد انتظار نبود. رییس‌جمهور وعده‌هایی به ملت داده است و باید به وعده‌های خود در سیاست داخلی عمل کند.

وی با بیان این‌که «احزاب نیاز به حمایت دارند»، گفت: دولت توانسته در سیاست خارجی موفق عمل کنند و پرونده ایران در سازمان ملل خاتمه یافت و قطعا این جای خوشحالی دارد اما دولت باید در آینده به مسایل داخلی بپردازد. این انتظار عمومی از رییس‌جمهور وجود دارد که وارد صحنه داخلی شود. رفع مشکلات احزاب، رسانه​ها و مطبوعات و باز شدن فضای فرهنگی و سیاسی به ورود رییس‌جمهور نیاز دارد.

منتجب‌نیا معتقد است: یکی از مشکلاتی که باید دولت آن را حل کند، مقاومت‌های هرج‌ومرج‌طلبانه و قانون‌شکنانه است؛ شاهد آن بودیم که نیروهای خودسر برخوردهای زشتی با برخی شخصیت‌ها در نقاط مختلف انجام و مانع از برگزاری جلسات قانونی شدند؛ از رییس‌جمهور که رییس شورای امنیت ملی است خواستار آن هستیم که به ویژه در آستانه انتخابات، شجاعانه با این قانون‌شکنی‌ها برخورد و این مشکل را حل کند.

وی با اشاره به انتصابات اخیر زنان در خوزستان گفت: این انتصابات قابل تقدیر است؛ این‌که مشاهده می‌کنیم استاندار خوزستان به شعارهای رییس‌جمهور و انتظارات مردم پاسخ مثبت داده و تعدادی از بانوان را در مدیریت استان منصوب کرده، جای قدردانی دارد. همچنین از علمای استان تقاضا داریم که استاندار را بابت این اقدام که در راستای عدالت‌خواهی است تشویق کنند و امیدواریم در سایر استان‌ها چنین روشی ادامه پیدا کند و در نظام به سمتی پیش برویم که در هیات دولت، وزرا و استانداران نیز شاهد حضور بانوان لایق باشیم.

وی درباره تعامل با علی لاریجانی در انتخابات پیش رو گفت: قطعا آقای لاریجانی در مدیریت مجلس حسن تدبیر را به کار برده و توانسته نمایندگان افراطی را از یک چالش نجات دهد. ما نسبت به ایشان تقدیر و تشکر داریم و در این زمینه حمایت می‌کنیم اما آقای لاریجانی در طیف اصولگراهاست که در عین رفاقت با ما رقابت سیاسی دارند.

اوی ادامه داد: دولت اکنون محل حملات گروه‌های افراطی است که غیرمنصفانه دولت را مورد هجوم قرار می‌دهند. اصلاح‌طلبان تصمیم دارند به نحوی از آقای لاریجانی حمایت کنند نه به این معناکه او را در لیست قرار داده​ایم.

وی اظهار داشت: اتفاقات سال 88 یک واقعیت تلخی است، اما نباید به گذشته بازگردیم و به عنوان عامل اختلاف به آن بپردازیم. برخی به این اختلاف دامن می زنند و وحدت را تضعیف می‌کنند البته باید یک روز بحث شود که ریشه بحران چه کسانی بودند و چه کسانی در آن دخیل بودند. بعد از اتفاقات سال 88 دادگاه برگزار و افرادی محکوم و افرادی نیز تبرئه و آزاد شدند؛ به هم زدن وحدت ملی اکنون به بهانه اتفاقات سال 88 می‌تواند بسیار به کشور آسیب بزند. دستگاه قضایی مجرمین سال 88 را مشخص کرده و پرونده آن اتفاقات را بسته است و افرادی که آزاد هستند دستگاه قضایی هیچ مطالبه‌ای از آنها ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین