کد خبر: ۳۳۷۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

ادامه بی‌اعتنایی‌های بورس

بورس تهران در ادامه بی اعتنایی‌های خود به اخبار مثبت سیاسی، ریزش خود را تشدید کرد و در جدیدترین رکورد شکنی خود تا کانال 61 هزار واحدی عقب نشست.
آفتاب‌‌نیوز :
 بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته به بی اعتنایی خود به اخبار مثبت سیاسی منتشر شده در روزهای اخیر و نزدیک شدن به زمان لغو تحریم‌ها ادامه داد و با تشدید روند ریزشی مواجه شد و بعد از مدتها حرکت در کانال 62 هزار واحدی، از خط مقاومت خود عبور کرد و به کانال 61 هزار واحدی برگشت.

به این ترتیب اهالی تالار شیشه ای که مدتها به اخبار سیاسی چشم دوخته و منتظر انتشار اخبار مثبت در این حوزه بودند، با بسته شدن پرونده PMD‌ و نزدیک تر شدن به زمان لغو تحریم ها رفتار دیگری از خود نشان دادند و با افرایش فشار فروش زمینه کاهش قیمت ها را فراهم کردند.

وضعیت رکودی بورس در ماه های اخیر موجب شده است تا بورس تهران همچنان به اخبار منفی واکنش بیشتری از خود نشان داده و به اخبار مثبت هیچ واکنشی نشان ندهد و بی اعتنا به بهبود وضعیت سیاسی مسیر نزولی خود را ادامه دهد، به طوری که سایه سنگین افت قیمت جهانی نفت در روزهای اخیر موجب شده است تا این خبر واکنش منفی شدیدی در بورس ایجاد کند و موجب خنثی شدن اثر خبر مثبت و مهم سیاسی شود.

ادامه کاهش قیمت نفت درآستانه ارائه بودجه 1395 به مجلس و اثر این رویداد بر کاهش درآمدهای دولت و همچنین سهام شرکتهای نفتی موجب شده است تا اهالی تالار شیشه ای با نگرانی شدید تری نسبت به گذشته مواجه شوند و نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند، اقدامی که موجب ریزش 413 واحدی دماسنج بازار سرمایه و رسیدن این متغیر مهم به کانال 61 هزار و 734 واحدی شد.

به گزارش ایسنا،این اتفاق موجب شد تا در بازار امروز تمامی شرکتهای بورسی با رنگ قرمز روبه رو شوند و شرکتهای پالایشی و بانکی بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص بورس بگذارند به طوری که امروز شرکتهای پالایشگاه اصفهان و بندرعباس به همراه ملی مس، ایران خودرو، بانک تجارت، ملت و کشتیرانی بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند.

در بازار امروز شرکتهای کنتورسازی ایران، قند قزوین و صنایع شیمیایی سینا از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و بانک کارآفرین، تهران شیمی و مگسال بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

روند منفی و بی انگیزه سهامداران در بورس تهران موجب کاهش ارزش و حجم معاملات شد به طوری که در معاملات امروز 421 میلیون سهم به ارزش 122 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 267 هزار میلیارد تومان افت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین