کد خبر: ۳۳۷۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

دستگیری 9 شکارچی متخلف در گلستان

ماموران محیط زیست شهرستان‌های گمیشان و بندرترکمن طی دو روز اخیر 9 شکارچی متخلف و قانون شکن را دستگیر و از آنها 14قطعه انواع پرندگان آبزی کشف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس محیط زیست گمیشان و بندرترکمن روز شنبه گفت: از این شکارچیان متخلف همچنین 9 قبضه انواع اسلحه شکاری توقیف و 26قطعه فشنگ کشف و ضبط شد.

‌علی بیانی با بیان اینکه این شکارچیان در سرحدات شرقی پناهگاه حیات وحش میانکاله اقدام به شکار غیر مجاز کرده بودند، افزود: از این متخلفان صید انواع پرندگان آبزی مانند چنگر(پرلا)، قره غاز، قو و یک بهله سنقر تالابی کشف شد.

‌به گفته وی، همچنین در 48 ساعت گذشته مستندات و مجوز پروانه عادی شکار افزون بر 300 نفر شکارچی در منطقه مورد بررسی قرار گرفت، تعدادی از شکارچیان نیز که به علت مه آلود بودن پهنه آبی خلیج گرگان در حوزه مناطق ممنوعه شکار بودند، با راهنمایی و تذکر مامورین به سمت مناطق مجاز هدایت شدند.

‌بیانی‌ افزود: مامورین محیط بانی گمیشان در تاریکی شب گذشته نیز دو رشته دام هوایی به طول حدود صد متر را که به منظور زنده گیری پرندگان در مجاورت تالاب بین المللی گمیشان نصب شده بود را جمع آوری کردند.

به گزارش ایسنا، وی با یادآوری اینکه چهار تیم گشتی فعال وظیفه ساماندهی، کنترل و نظارت بر فعالیت شکارچیان حاضر در زیستگاه‌های منطقه را عهده دار بوده و با تخلفات احتمالی شکار غیرمجاز گونه‌های حفاظت شده و یا در مناطق ممنوعه برخورد می‌کنند،

افزود: متخلفان با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین