کد خبر: ۳۳۷۴۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

مبارک زنده است

وکیل مدافع «حسنی مبارک» دیکتاتور مخلوع مصر اخبار منتشره در برخی سایت های اجتماعی درباره وخامت حال مبارک و مرگ وی را تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش رسانه های خبری مصر، فرید الدیب وکیل مدافع حسنی مبارک تاکید کرد که حال مبارک خوب است و اخبار منتشره درباره وخامت حال وی صحت ندارد و بی پایه و اساس است.

برخی رسانه های خبری طی چند روز گذشته اخباری درباره وخامت حال مبارک در بیمارستان نظامی المعادی منتشر کرده و حتی برخی سایت های اجتماعی از مرگ وی خبر داده بودند.

مبارک در حال حاضر در بیمارستان نظامی المعادی بستری است و این در حالی است که عالی ترین دادگاه تجدید نظر مصر با درخواست دادستانی کل این کشور مبنی بر لغو حکم تبرئه صادره از سوی دادگاه جنایی در خصوص اتهامات مبارک درباره قتل عمد تظاهرات کنندگان موافقت کرده و قرار است روز 21 ژانویه به اتهامات مبارک رسیدگی شود.

بر اساس این گزارش، حکم دادگاه استیناف پس از آن صادر شد که دادگاه جنایی قاهره نوامبر گذشته طی حکمی مبارک را از اتهام دست داشتن در قتل تظاهرات کنندگان مصری تبرئه کرده بود.

مبارک، علاء و جمال و حبیب العادلی وزیر کشور وی به همراه 6 نفر از معاونان العادلی متهم به کشتار 239 نفر و زخمی شدن 1588 نفر در اوایل انقلاب 25 ژانویه که به سقوط دیکتاتور انجامید، بودند.

بر اساس این گزارش، اتهامات این افراد در 162 هزار برگ ذکر شده و دادگاه طی یک سال و 4 ماه و 22 روز 55 بار جلسه تشکیل داده که 18 جلسه آن محرمانه و غیرعلنی و برای استماع اظهارات 22 شاهد از نیروهای مسلح اختصاص داشته است.

به گزارش تسنیم، مبارک، العادلی و معاونان وی به اتهام تحریک، توافق و مساعدت در قتل تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز در جریان انقلاب 25 ژانویه، ایجاد هرج و مرج در کشور و بوجود آوردن خلأ امنیتی در آن، محاکمه شدند.

مبارک در سال 2012 به همراه حبیب العادلی به اتهام همدستی در کشتار تظاهرات‌ کنندگان مصری به حبس ابد محکوم شده بود اما در نوامبر سال گذشته دادگاه جنایی قاهره طی حکمی مبارک را از این اتهام تبرئه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین