کد خبر: ۳۳۷۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹

رئیس‌جمهور فرمانده اقتصاد مقاومتی شد

معاون اول رئیس جمهور، فرمانده اصلی اقتصادمقاومتی را رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: پنج رویکرد حاکم بر سیاستهای کلی اقتصادمقاومتی باید در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از برنامه های دولت برای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، اظهارداشت:‌ این یک فرصت طلایی است که در اختیار دولت قرار گرفته تا بتوانیم با عملیاتی کردن برنامه های اقتصاد مقاومتی ساختار و نظام اقتصادی کشور را اصلاح و متحول کنیم.

معاون اول رئیس جمهور خواستار این شد که دستگاه های نظارتی باید در پیشبرد برنامه های اقتصادی و توسعه ای کشور، دولت را کمک کنند.

به گزارش مهر،وی تصریح کرد: فرماندهی اصلی ستاد بر عهده ریاست جمهوری است که بر روند پیشبرد برنامه های اقتصادی کشور به طور کلی بر نحوه اجرایی شدن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به طور خاص و جدی نظارت دارند.

وی همچنین از دستگاه های نظارتی کشور خواست در شرایط دشوار کنونی اقتصادی کشور که دولت به طور جدی برای پیشبرد سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و ساماندهی و اصلاح ساختار اقتصادی کشور تلاش می کند، همکاری‌های لازم را با دولت انجام دهند و به دستگاه های اجرایی و مدیران دولت برای رفع موانع پیش رو کمک کنند.

جهانگیری همچنین بر لزوم تطبیق برنامه ششم توسعه با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: باید سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و به خصوص پنج رویکرد اصلی حاکم بر این سیاست ها که شامل عدالت بنیانی، مردمی بودن، دانش بنیانی، درونزایی و برونگرایی اقتصاد کشور می شود، در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم آسیب شناسی و بررسی علل اجرایی نشدن برخی از احکام برنامه های توسعه ای کشور تاکید کرد و افزود: باید علل عملیاتی نشدن برخی از احکام برنامه های توسعه ای کشور در گذشته بررسی شود تا نواقص و کاستی ها را در برنامه های آینده رفع کنیم.

در این جلسه که وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، معاونین رئیس جمهور در امور اجرایی، مجلس، علمی و فناوری، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، گزارشی از اهداف نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی که ناظر بر ساز و کارهای نظارتی و کنترلی برنامه های اجرایی اقتصاد مقاومتی است، از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه شد و تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین