کد خبر: ۳۳۷۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

102 نماینده مجلس خواستار اقدام متقابل دولت در برابر مصوبه اخیر آمریکا شدند

102 نماینده مجلس در تذکری خواستار اقدام متناسب و متقابل دولت در برابر مصوبه اخیر آمریکا مبنی بر ایجاد محدودیت در سفر به ایران شدند.
آفتاب‌‌نیوز : محمد دهقان با قرائت تذکرات کتبی در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: 102 نفر از نمایندگان به رئیس جمهوری درباره لزوم اجرای ماده 3 قانون اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام را متذکر شدند.

وی افزود: این نمایندگان ایجاد محدودیت موجود در مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا را مبنی بر تحریم اشخاصی که از 5 سال گذشته تا کنون به ایران سفر کرده یا سفر خواهند کرد، نقض صریح برجام دانسته و اقدام قاطع دولت ایران را در اجرای ماده 3 قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام خواستار شده اند.

به گفته دهقان این نمایندگان تاکید کرده اند: در غیر این صورت ملت ایران شاهد نقض مکرر برجام و مستبدانه برجام از سوی شیطان بزرگ خواهند بود که مغیر منافع ملی و اقتدار ملت ایران است.
دهقان ادامه داد: علی مطهری نماینده تهران، محمدرضا تابش نماینده اردکان و کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل در تذکر کتبی به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواستار پیگیری درباره اظهارات یکی از سرداران سپاه مبنی بر داعشی خواندن رئیس جمهور اسبق شدند.

وی تصریح کرد: همچنین محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان، موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم، حسین آذین نماینده مردم رفسنجان، محمدرضا امیری نماینده مردم کهنوج، علیرضا منظری توکلی نماینده مردم بافت و جیرفت در تذکر مشترک به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار توضیح درباره علت لغو مجوز برگزاری تریبون آزاد در دانشگاه های کرمان با حضور چهره های نخبه ای از جمله علیرضا زاکانی نماینده تهران شدند.

مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران نیز در تذکری شفاهی گفت: اگر همین امروز لایحه برنامه ششم و لایحه بودجه سال 95 تقدیم مجلس شود تا اول سال آینده نمی توانیم آنرا تصویب کنیم.
وی افزود: دلیل این عدم تصویب این است که اول باید برنامه تصویب و سپس بودجه مصوب شود و در آیین نامه آمده که حداقل 35 روز برنامه و 40 روز لایحه بودجه زمان لازم می برد تا بررسی شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: این درحالی است که ما تا شب عید تنها 90 روز وقت داریم لذا باید برنامه ریزی درستی کرد و این عقب ماندگی زمانی را جدی گرفت؛ هرچند به نظر من عمدی در اینکه برنامه اداره کشور توسط مجلس فعلی تصویب و تهیه نشود، می بینم.

کوچک زاده با ابراز دلواپسی از وضعیت موجود نفت تصریح کرد: مسئولین دولتی به داد خودتان برسید من نگرانم و به مردم هم می گویم این حرکات برای به زانو درآوردن مردم در مقابل آمریکا است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به باهنر گفت: طبق صریح بند 29 برجام اتحادیه اروپا، دولت های عضو و آمریکا منطبق با سیاست های خود از هرگونه سیاست خاص و منفی و مستقیم برای تاثیرگذاری بر روابط اقتصادی عادی و تجاری با ایران باید خودداری کنند و بند 28 و 30 نیز بر این موضوع تاکید دارد.

کوچک زاده اظهار داشت: روز گذشته اوباما به بهانه تصویب بودجه آمریکا تصویب کرده است 38 کشور اگر طی 5 سال گذشته به ایران سفر کرده باشند برای به آمریکا ویزا می خواهند و این خلاف برجام است.

همچنین شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، عمران علی محمدی نماینده ایلام در تذکرهای شفاهی جداگانه خواهان حل مشکل انتخابیه خود شدند.

فتح الله حسینی نماینده قصر شیرین نیز در تذکر شفاهی خواهان در دستور کار قراگرفتن دوباره لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مهران شد.

عضو هیات رئیسه مجلس با ادامه قرائت تذکرهای کتبی تصریح کرد: فاطمه آلیا نماینده مردم تهران نیز در تذکر کتبی خواستار توضیح درباره علت ملاقات معاون اول رئیس جمهوری با رئیس جمهوری ترکیه در شرایط موضع گیری های مطابق منافع آمریکا علیه مردم مسلمان سوریه و حمایت این کشور از داعش شد.

وی افزود: آلیا در تذکر دیگری به رئیس جمهوری درباره علت عدم موضع گیری مناسب در برابر دولت آمریکا با وجود مصوبه محدودکننده کنگره برای سفر به ایران، خواستار توضیح شد.

به گزارش ایرنا، دهقان خاطر نشان کرد: حمید رسایی نماینده مردم تهران نیز در تذکر کتبی از لکنت زبان در برابر نقض برجام با مصوبه اخیر کنگره آمریکا انتقاد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین