کد خبر: ۳۳۷۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵

نویسنده آمریکایی: گزارش آژانس درباره ایران، دروغ ناتو و غرب را برملا کرد

«جیم دابلیو دین/Jim W. Dean » نویسنده آمریکایی نوشت: گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) درباره نبود مدارکی دال بر استفاده نظامی ایران از فناوری هسته ای، دروغ آشکار سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آمریکا طی چند دهه گذشته را بر ملا کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، جیم دین، سردبیر روزنامه آنلاین «وترانز تودی/ Veterans Today» افزود: ترفند تهدید هسته ای ایران، چیزی بیش از یک کمپین تبلیغاتی هماهنگ شده و گسترده نبود که کارشناسان، چهره های سرشناس رسانه ها و سازمان های اطلاعاتی را گردهم آورد... کمپین هماهنگ شده ای که هدفی به جز براه انداختن جنگ روانی نداشت، نه تنها ایران بلکه بسیاری دیگر از کشورها را نیز هدف قرار داد.

نویسنده طی مقاله ای در مجله 'نیو ایسترن اوت لوک» آورده است: «آژانس در نهایت، پرونده ابعاد احتمالی نظامی هسته ای ایران را به اتفاق آرا مختومه اعلام کرد؛ تصمیمی که راه را برای لغو بیشتر تحریم های ایران هموار خواهد کرد.

'رسانه های آمریکا و مقامات اطلاعاتی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به تبلیغات درباره حمایت ایران از تروریسم دامن زدند و تلاش کردند افکار عمومی را متقاعد کنند که تهران فقط چند سال تا ساخت بمب هسته ای فاصله دارد.'

نویسنده آمریکایی افزود: در نتیجه برنامه ترور غرب با هدف مقابله با افرادی که در گسترش تسلیحات هسته ای نقش دارند و در واقع، دانشمندان هسته ای بی گناه ایرانی را هدف گرفت. در این برنامه سازمان های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسراییل شرکت داشتند.

دین با اشاره به ادعای « جان ساورز» رئیس وقت دستگاه اطلاعات خارجی انگلیس (MI6) در جمع مدیران دولتی در سال 2012 درباره این که ایرانی ها مصمم هستند بر همه ابعاد تسلیحات هسته ای و فناوری مربوطه دست یابند، گفت: 'هر کس که سخنان ساورز را شنید چنین تصور کرد که وی مدرکی برای اثبات ابعاد تسلیحاتی برنامه هسته ای ایران دارد اما ما اکنون می دانیم که وی دروغ می گفت چرا که چنین مدرکی هرگز ارائه نشد. پس باید از خود بپرسیم بزرگترین تهدید علیه امنیت ما کدام است: ایران یا آنهایی که درباره این کشور دروغ گفته اند؟ '

این نویسنده خاطرنشان کرد: شک نکنید که سازمان های اطلاعاتی غرب بخوبی می دانستند که ایران هیچ گونه تسلیحات هسته ای ندارد. با وجود درخواست تل آویو از واشنگتن برای در اختیار نهادن «تجهیزات خاص» برای انجام حملات پیشگیرانه تمام عیار علیه ایران، آمریکا تاکنون از پذیرش چنین خواسته ای سرباز زده است زیرا کاخ سفید هر گونه اقدام احتمالی در این زمینه را به منزله خودکشی قلمداد می کرد که اثر انگشت واشنگتن را خواهد داشت.

وی در پایان مقاله خود آورده است: کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی (آیپک) همچنان بشدت از گزارش آژانس درباره مختومه اعلام کردن پرونده ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران انتقاد می کند و هنوز هم با این بهانه که آژانس دقت نظر کافی را در این زمینه نداشته است، مدعی است که خطر همچنان وجود دارد. هدف از چنین ادعاهایی منحرف کردن افکار عمومی از توجه به دروغ هایی است که تاکنون گفته شده است. اکنون وقت آن رسیده است اطلاعاتی که سالها برای فریب دادن ما به آنها استناد شده است، کنار گذاشته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین