کد خبر: ۳۳۷۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

سیل در اروگوئه 624 نفر را بی‌خانمان کرد

جاری شدن سیل در اروگوئه باعث آوارگی 624 نفر از ساکنین 4 ایالت این کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، طبق گزارش‌های دریافتی از «سیستم اضطراری ملی» اروگوئه 624 نفر از مردم این کشور در اثر بارش باران شدید و جاری شدن سیل در 4 ایالت این کشور خانه‌های خود را ترک کرده و آواره شدند.

گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که مردم ایالات «پایساندو» ( غرب اروگوئه)، ایالت «سالتو» ( شمال غرب اروگوئه) و ایالت «ریورا» (واقع در شمال اروگوئه) بیش از ساکنین دیگر بخش‌های اروگوئه از عواقب ناشی از جاری شدن سیل در کشور متضرر شده‌اند.

این سیستم ملی در گزارشی اعلام کرد که بالا آمدن نامتعارف سطح آب رودخانه اروگوئه منجر به آب گرفتگی معابر و خیابان‌ها و همچنین آوارگی 87 نفر از مردم ایالت «پایساندو» ، 92 نفر از مردم شهر «آرتیگاس» ( شمال اروگوئه)، 202 نفر از مردم شهر «سالتو» واقع در ایالت «سالتو» و 243 نفر از مردم شهر «ریورا» شده است.

این نهاد همچنین گزارش داد که به آوارگان ناشی از جاری شدن سیل در پناهگاه‌هایی که به همین منظور دایر شده است اسکان داده شده و مواد غذایی و لباس گرم نیز در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

این مرکز همچنین اعلام کرد که این افراد تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارند و در شرایط مساعدی به سر می‌برند.

مربی‌های بهداشت عضو تیم‌های پزشکی در تمام مدت در اماکن اسکان آوارگان حضور یافته و به مردم در زمنیه راه‌های پیشگیری از بیماری و همچنین کنترل بیماری‌های واگیردار مشاوره می‌دهند.

«کمیته ایالتی شرایط اضطراری اروگوئه» در نظر دارد تا با تشکیل جلسات دائمی موضوعات مربوط به منابع انسانی، مسائل فنی و تدارکاتی مرتبط با آوارگان ناشی از جاری شدن سیل در کشور را مورد بررسی قرار دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین